Pristilbud på Pioneer PDP-5080XA med pixelfeil

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pristilbud på Pioneer PDP-5080XA med pixelfeil

Heisann!

Jeg har fått et tilbud på en Pioneer PDP-5080XA med org bordstand og høytalere på 20.000 NOK. Nå skal det samtidig nevnes at denne tven har en pixelfeil oppe i venstre hjørne. Tven selges via autorisert forhandler (ikke gråimportert), og har ikke vært solgt til noen kunder. Den har vært pakket opp, og de har konstatert feilen hos forhandler.

Jeg har selv sett på tven, og under normale forhold klarte jeg ikke å se feilen. Kun ved stillestående hvit bakgrunn kunne jeg se den. Nå ser jeg at komplett har denne tven inne til 19000, men dette er uten bordstativ og underliggende høytaler.

Burde jeg være fornøyd med denne prisen, eller mener dere jeg burdre være misfornøyd med den? Hvorhvidt jeg i det hele tatt burde kjøpe et produkt som det åpenbart er feil på, er en annen side av saken. Jeg tviler imidlertid på at jeg kommer til å legge merke til den med tanke på den avstanden som jeg kommer til å sitte fra tven.

Kan jeg i ettertid benytte meg av pdp+ og få feilen utbedret eller vil ikke dette være mulig?

For meg vil det være uaktuelt å gå opp til en av 9. gen da mitt budsjett rett og slett ikke strekker til. Det er allerede strekt til maks ved 20k.

Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger som dere måtte ha å komme med!

-R

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville IKKE kjøpt en tv med feil på, til den prisen hvertfall.
    Når du skriver komplett har den til 19000,- dog uten bordstativ og høyttalere, så tror jeg nok du kan prute denne til 20,- med bordstativ7høyttaler en annen plass.

Dette er jo tross alt en "utgått" modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netshop.no har tilsvarende tilbud. men uten pixelfeil.
    Dette er dessuten en Pioneer 508XD, som er noe bedre enn XA5080.

link: Pioneer 508XD 50" plasma "bundle" - Netshop.no - pc data foto minne digital

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

netshop og pioneer

Netshop sine modeller er vel ikke pdp+ på grunnet gråimport? Er det orginalt tilbehør som følger med den pakken eller noe "no name"-rask som de hadde til overs?

Fordelen slik som jeg ser det, er at jeg kan kjøpe den hos en forhandler, og dermed ha en bestemt butikk/kjede å forholde meg til. Jeg er imidlertid enig i at prisen ikke er helt der den burde være. Hvilken pris mener dere jeg burde få den for?

Vet dere tilfeldigvis hva prisen er på bordstativet og underliggende høyttaler?

-R

edit 1 og 2: tekst

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen for foten (TS29) ligger på ca 1600,-, men jeg har sett butikker ta 2500,- for den. En ting å tenke litt på er at butikkene som oftest FÅR fot med TVene når de kjøper inn. Den underliggende høytaleren ligger på 2500,-.

Innkjøpspris på 508XD, som er modellserien over 5080XA/D, ligger rett i underkant av 20.000 fra Pioneer Norge. Innkjøpsprisen på 5080XA var nesten lik. I så måte vil jeg ikke si at en kompensasjon i form av underliggende høytaler til en verdi av 2500,- er en dårlig deal. Spesielt med tanke på at pixelfeilen er så lite synlig som trådstarter sier.

Jeg tror derfor ikke du klarer å presse TVen noe i pris. Med mindre butikken har fått den svært billig fra Pioneer er det nok allerede en TV men liten eller ingen avanse. Kanskje taper de til og med litt på den. Det burde heller ikke være en vanskelig pakke å bli kvitt til den prisen. Det beste du kan håpe på er å få med en skikkelig HDMI-kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingene!

Jeg må si at jeg mildt sagt er litt i tvil om hva jeg skal bestemme meg for. Tven hadde unektelig tatt seg bra ut i stuen, det er det ingen tvil om. Med 5+ meter fra skjermen ser jeg det som svært lite sannsynlig at jeg kommer til å legge merke til pixefeilen ved normalt bruk. (jeg kommer selvfølgelig til å vite at den er der, men jeg er ikke så opphengt i tv at jeg kommer til å legge merke til den hver dag)

Jeg skal ta meg en tur innom butikken i morgen å snakke en gang til med selgeren. Da skal jeg sammtidig undersøke om de har vært i kontakt med Pioneer Norge angående retur av enheten. Hvis ikke, så kan det jo være vi kan "jukse" oss frem til en avtale der butikken blir kvitt varen og jeg kan reklamere på grunnlag av pioneer sin garanti. (gjelder denne pixelfeil eller er jeg helt på villspor her. Nå tenker jeg på pdp+). Er dette i det hele tatt lov?

Uansett, så har jeg bruk for ny tv så jeg må alikevell ut med en del tusen i løpet av den nærmeste tiden. For meg virker denne tven som det ultimate innen mitt budsjett. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å bruke så mye penger på tv, men siden sjansen bydde seg.... Tanken på en Kuro 50" i stua er jo nærmest berusende må jeg innrømme.

Må ha litt is i magen å sove på det til i morgen..

-R

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrlod
    Jeg tror derfor ikke du klarer å presse TVen noe i pris. Med mindre butikken har fått den svært billig fra Pioneer er det nok allerede en TV men liten eller ingen avanse. Kanskje taper de til og med litt på den. Det burde heller ikke være en vanskelig pakke å bli kvitt til den prisen. Det beste du kan håpe på er å få med en skikkelig HDMI-kabel.
    Iom at feilen ligger hos Pioneer vil vel butikken få igjen pengene om de vil levere den tilbake og Pioneer vil deretter avskrive den. Bedre da og selge den for 10-15K til kunde?
    Uansett optimistisk av forhandler/produsent å mene at de skal tjene penger på et produkt som etter min mening har en betydelig feil selv om den kanskje ikke kan sees så godt. Jeg ville aldri betalt 20k for en TV med feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PDP+ er en ekstra-garanti mellom Pioneer og kunden, og har igrunnen lite med butikken å gjøre. Jeg tror derfor ikke butikken bryr seg om du bruker PDP+ på den. Eneste grunnen til at du ikke skulle skulle få benytte dette er om butikken har kjøpt TVen billig fra Pioneer pga feilen. Da hart nok Pioneer allerede registrert på TVens serienummer at det er en B-vare.

Men dekker PDP+ pixelfeil? Trodde igrunnen det kun var en avtale for å gjøre ting lettere for kunden om det skulle oppstå en vanlig garantisak. Pioneer skal da raskt komme å hente TVen, og du får lånetv i mellomtiden. Min erfaring er at dette ikke funker i praksis. Dårlig service og tomme løfter er hva jeg har opplevd.

iceman:
    For produsenter som ikke spesifikt oppgir pixelgaranti regnes opptil 3 pixelfeil som noe man må leve med. Mer enn dette kan tas på reklamasjon. I denne TVens siste tid gikk den for 19995,- uten fot og høyttaler. Foten og høyttaleren har en markedsverdi på rundt 4000,-. Å gi avslag på 4000,- for en feil som nesten ikke legges merke til vil jeg si er en bra deal. Så lenge de gir en fornuftig kompensasjon er det igrunnen helt irrelevent hvorvidt noen parter tjener penger på den.

Desverre er det ofte slik at det er butikkene som brenner inne med slike modeller. Det kan også være en vare som har kommet tilbake til Pioneer på garanti, og blitt solgt billig til den aktuelle butikken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •