Hjelp: Feste flatskjerm i skråtak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp: Feste flatskjerm i skråtak

Har kjøpt dette festet Hardware.no - Prisguide - Displaymountpro CPLB102M og skal bruke det til å henge min 50" plasma fra skråtaket i loftstuen.

Jeg trodde at man kunne stille vinkelen i toppen slik at selve stangen henger loddrett. Det viser seg at stangen vil stå vinkelrett mot taket (går ikke ann å justere), noe som fører til at tv'en vil peke ca 45 grader ned mot gulvet. Noen som har forslag til hva eg kan gjøre
    Må jeg lage meg en overgang eller har dere noen bedre ideer?
    Takker for alle innspill!!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkleste forslaget jeg kommer på er å bruke f.eks 4stk M8 eller M6 monterinsskrue, 2stk M8 eller M6 lang mutter (de har på clas/biltema også) og M6/M8 gjengestag.

Da kan du lage deg et festepunkt for det aktuelle takfestet som gjør at du kan få det i vater. Bruk mutter+kontramutter samt vater slik at når du skyver takfestet inn på de fire boltene så er det i vater og takstativet henger i lodd.

Håper du skjønner hva jeg mener :wink:

Eller: du kan få en platearbeider (blikkenslager kanskje) til å brekke en trekant av litt tykkere gods som du kan bruke som adapter i overgangen mellom tak og takfeste, feste dette med skikkelige franske treskruer og feste takstativet med maskinskruer i trekanten.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips!!
    Har vært innom tanken på å lage en lik trekant, men kan kanskje være litt vanskelig å få nøyaktig vinkel??
    Det første forslaget virker jo genialt:-D
    Min bror har også kommet med et forslag. Gir tilbakemelding på hvilken løsning vi havnet på

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •