LCD skjerm begrenset til 1024x768 fra PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD skjerm begrenset til 1024x768 fra PC

Min Sharp (LC-32SA1) LCD-skjerm støtter 1366 x 768, men fra PC er den begrenset til 1024x768. Jeg har bare prøvd DVI -> VGA, men vil denne skjermen ha samme begrensningen dersom jeg fks. kjører DVI -> HDMI? Hvis ikke så bør vel et skjermkort/hovedkort med HDMI utgang kunne gi 1366 x 768 på skjermen, eller vil skjermen uansett tolke at det er et signal fra en PC og begrense det til 1024x768?

Har bare prøvd fra en Macbook Pro, men tanken er å bygge en HTPC.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv 1280x720p over hdmi, det skal den støtte. Så slår du av overscan om det er mulig også satser vi på at du blir fornøyd. Dette blir ikke like skarpt som om tv'en støtter 1:1 pixelmapping med native oppløsning, men dette vet jeg ikke noe om da jeg ikke kjenner skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at dersom jeg kjører DVI -> HDMI med riktig oppløsning (720p) fra min macbook pro så vil ikke skjermen oppfatte dette som et PC-signal?

Til nå har jeg bare kjørt 1024x768 og satt forholdet til 4:3 på avspilleren og tven er stilt inn til å strekke bilde ut igjen. Dermed blir forholdet riktig og fyller hele skjermen, men med tanke på bildekvalitet så er vel ikke dette optimalt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •