32" LCD-TV til maks 6000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

32" LCD-TV til maks 6000kr

Heisann!

Jeg skal kjøpe meg ny TV som skal brukes til fortrinnsvis DVD og Blu-ray, pluss noe PC-bruk og litt TV-titting.

Ønsker meg en TV som har:

32"
    LCD-skjerm
    Knallbra bilde
    Ikke etterslep/hakking
    Godt brukergrensesnitt
    Mye for pengene
    Pris: Mellom 4 og 6000kr

Lurer også på om jeg burde ha 100Hz? Noe annet jeg bør huske på?

PS: Ja, jeg har søkt, lett, lest, spist og slurpet i meg relevante tråder her via søkefunksjonen...men nå følte jeg omsider for å spørre selv

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt opptimistisk å få alt det der til den prisen, spesielt 100hz. men finnes mange gode alternativ. LG og Sony har mange gode alternativ i den prisklassen. Får jo Sony 32P3000K til 5 lapper på elkjøp om dagene. og LG har mange modeller i det prissjiktet hvor du får mye for pengene. Klarer du å strekke deg 400 kr så får du LG 32LG6000 til 6400: Hardware.no - Prisguide - LG 32LG6000 Scarlet
    denne er det veldig godt bilde på. litt spesielt design som kansje ikke alle liker, men jeg synes den gjør seg i 32", mens i de større utgavene bilr den litt vel dominerende etter min smak. fikk masse skryt i Lyd&Bilde ihvertfall. Burde dekke dekke de fleste kriteriene dine ihvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phoen1x
    litt opptimistisk å få alt det der til den prisen, spesielt 100hz. men finnes mange gode alternativ. LG og Sony har mange gode alternativ i den prisklassen. Får jo Sony 32P3000K til 5 lapper på elkjøp om dagene. og LG har mange modeller i det prissjiktet hvor du får mye for pengene. Klarer du å strekke deg 400 kr så får du LG 32LG6000 til 6400: Hardware.no - Prisguide - LG 32LG6000 Scarlet
    denne er det veldig godt bilde på. litt spesielt design som kansje ikke alle liker, men jeg synes den gjør seg i 32", mens i de større utgavene bilr den litt vel dominerende etter min smak. fikk masse skryt i Lyd&Bilde ihvertfall. Burde dekke dekke de fleste kriteriene dine ihvertfall
    Takk for svar Noen her som selv har Sony 32P3000K og som kan si noe om dens plusser og minuser? Verdt å satse på? Noen gode alternativer?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også Sony 32P3000K. Har noen av dere tilbakemeldinger å komme med angående denne skjermen?

Mvh Riceman

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fortsatt ganske ivrig på folks erfaringer med Sony KDL-32P3000, men lurer samtidig på hvordan det er sammenlignet med Panasonic TX-32LXD70 og LG 32LG3000? Er det andre apparater jeg burde ta med i betraktningen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen her Panasonic Viera TX-32LZD85? Budsjettet på 6000kr har fått en liten pause, laveste pris på nevnte TV er nemlig 9346kr hos MPX pr. nå. Er veldig interessert i å få høre noen personlige erfaringer med denne modellen.

Panasonic Viera TX-32LZD85 får MEGET god omtale i følgende tester:
    Panasonic Viera TX-32LZD85 Review on CNET.co.uk
    Panasonic Viera TX-32LZD85 32in LCD TV - TrustedReviews
    Read our Panasonic TX-32LZD85 review - games console reviews and video at Stuff.tv

I følge testene virker det som om full HD kan ha noe å si også på 32". Vet noen forresten om denne har 1:1 pixelmapping? Går det an å skru 100Hz av og på?

Lillebroren Panasonic Viera TX-32LXD85 er også et alternativ. Denne mangler full HD og har mindre avansert bildeprosesseringsutstyr. Ca 2000kr billigere. Noen som har noen erfaringer med denne?

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 32" har full HD lite om ikkje ikkje noko å seie etter min meining (om ein då ikkje sitter inne i skjermen). 100Hz er greit å ha for å unngå hakking under sport og panorering.

Kvifor må det være LCD? Brukast kun til speling og pc? Den skal stå i eit sterkt opplyst rom?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært flertallets oppfatning ja, at på 32" er full HD så og si umulig å se. Men kan det være mulig at det "indirekte" påvirker bildekvaliteten positivt, selv om man ikke nødvendigvis får med seg alle pixelene? Cnet-testeren spør seg selv om det i hvertfall.

Jeg har ikke vurdert plasma i denne omgang fordi TVen ikke kan være større enn 32". Den skal stå på et knøttlite soverom

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, forstår størrelsen og LCD.

Full HD vil virke positivt, ikkje tvil i det, men om det er verdt dei ekstra 1000 er ikkje eg so sikker på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver meg igjen jeg

Denne gangen lurer jeg på om det er noen som har erfaring med Sony KDL-32V4500. TVen skal hovedsaklig brukes til film. Både standard DVD, Blu-Ray og HD-materiale fra MacBooken.

Hvordan er Sony KDL-32V4500 vs. Panasonic TX-32LXD85 og TX-32LMD70?

Panasonic TX-32LXD85 har 100Hz som ikke kan skrus av. Etter å ha sett film med 100Hz på en Samsung-TV er det etter min mening helt klart en funksjon som bør kunne skrus av/på. Fungerer sikkert bra på sport, men på film gjør funksjonen bildet veldig videoaktig. Føltes som om jeg så "The making of Batman Begins" og ikke selve filmen, hehe. Det tok meg helt ut av handlingen. Spørsmålet er om dette gjelder alle merker, eller om det er et problem med Samsungs 100Hz-funksjon spesielt. Vet noen noe om dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •