Panasonic TH-42PX80 vs Samsung PS42A457

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TH-42PX80 vs Samsung PS42A457

Hei.

Dette er min første tråd her på forumet, selv om jeg har vært medlem en stund.

Som tittelen kanskje sier så er jeg på jakt etter en ny tv og da helst plasma da jeg tror dette passer best mitt bruk. (Har en normalt opplyst stue med et stort sørvendt vindu. Persienne er planlagt i dette)

Lurer på dere vurderer som best av disse eller er det andre kandidater som jeg har oversett. Hadde egentlig bestemt meg for panasonicen med så ser jeg at samsungen er på tilbud på netshop denne uken.

Har dere noen innspill på dette???

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Horepus
    Hei.

Dette er min første tråd her på forumet, selv om jeg har vært medlem en stund.

Som tittelen kanskje sier så er jeg på jakt etter en ny tv og da helst plasma da jeg tror dette passer best mitt bruk. (Har en normalt opplyst stue med et stort sørvendt vindu. Persienne er planlagt i dette)

Lurer på dere vurderer som best av disse eller er det andre kandidater som jeg har oversett. Hadde egentlig bestemt meg for panasonicen med så ser jeg at samsungen er på tilbud på netshop denne uken.

Har dere noen innspill på dette???
    Hei min føste post også:wink:

Samsungen har jo bedre spec mens Panasonicen har jo blitt fullrost i media. Jeg syntes Samsungen har dårlig oppløsning på skjermen og skal du virkelig smelle til med en klart bedre tv så hadde jeg lagt på en tusenlapp til og kjøpt Panasonic PZ80 som også er på tilbud på samme sted denne uken.. Jeg har grublet i en mnd nå og gikk til slutt for en 46 Panasonic PZ80 etter timer med pløying av bla annet dette forumet samt tester fra flere steder og ble overbevist at dette var tvn for meg. Den fikk som siste test 6 av 6 mulige fra hjemmekino så her kan du ikke trå feil. Når man leser verden over med tips fra entustiaster så er det Pioneer og Panasonic som gjelder ved plasmakjøp.

Lykke til med valget!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe meg ny tv jeg også.
    Har vurdert 42px80e, men ser at jeg kan få 42pz80 for 11.000,så jeg tror jeg går for den.

Er det noen som kan si meg hva som er forskjellen på 42pz80 og 42pz85?

Hvilket veggfeste er det dere kan anbefale til 42 tommer?
    Skal ha med tilt og vendbart..

Disse festene er dyre så det hadde vert fint om noen kunne komme med tips.

Mitt første innlegg også....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    lurer på det samme som Horepus, noen som vil punche inn noen ord til emnet.
    har kjøpt panasonicen i bursadagsgave fra komplett, men datoen gikk plutselig til september akkurat nå. vurderer å bytte over til samsungen?

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zippi
    hei
    lurer på det samme som Horepus, noen som vil punche inn noen ord til emnet.
    har kjøpt panasonicen i bursadagsgave fra komplett, men datoen gikk plutselig til september akkurat nå. vurderer å bytte over til samsungen?
    Jeg har nettopp kjøpt 42px80 fra Deal etter avbestilling hos komplett, likte ikke ferten av disse utsettelsene. Husk ny dato er stadig 'ubekreftet', og jeg fikk bekreftet hos deal at jeg fikk en tv, den er nå til pakking . de tok kun 3 - tre - timer gitt! 300 grunker dyrere og forskuddsbet, men jeg har kopi av net-samtale med kundesenter, så er det noe juks kommer pengene rett tbaks.

Skal ikke gi deg noen definitive råd da gutten er ny i gamet, men sjekket nettopp Deal og de skal ha 3 skjermer i rest. Ta en titt, and we might be brothers in arms

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også bestilt PX80 fra komplett, og sendte mail til dem å spurte hvorfor det endret seg hele tiden med bestillinger. Ingen svar. Skal sove på om jeg skal avbestille å kjøpe fra Deal, selv om det er 400 dyrere.

Er det i det hele tatt mulig at komplett ikke får inn mer TVer? Isåfall får jeg jo pengene tilbake regner jeg med?

Regner ikke med at Deals lager holder så lenge (3 stk igjen nå), så får jeg ikke mailen innen kl 1 i morgen blir det nok sterkt vurdert med avbestilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar Godgutten
    jeg fikk avbestillt fra komplett, men så var lagret til Deal tomt gitt. jeg klikker fullstendig snart. den tven finnes ingen steder. bestbuy har den men mye dyrere. mpx har den bekreftet 28/08/08 der er de helt sikkert utsolgt før de når lagret. finnes det virkelig ingen alternativ til denne tv, altså i samme prisgruppe.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zippi
    takk for svar Godgutten
    jeg fikk avbestillt fra komplett, men så var lagret til Deal tomt gitt. jeg klikker fullstendig snart. den tven finnes ingen steder. bestbuy har den men mye dyrere. mpx har den bekreftet 28/08/08 der er de helt sikkert utsolgt før de når lagret. finnes det virkelig ingen alternativ til denne tv, altså i samme prisgruppe.

Heia ikke noe gøy å banke hodet mot veggen. Andre tv'er i prisklassen: har bare hørt snakk om LG 42PG6000, da flere ser ut til å ha valgt denne fremfor px'en. Men det er ikke i flertall såvidt jeg kan skjønne

Men lykke til; får håpe din mini-kino-drøm oppfylles!

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså LG 42PG6000 er en vel så bra tv som PX80.. Grunnen for folk har valgt PX kontra PG er at den er billigst rett og slett og har ligget en drøyt 1200,- under i pris. PX er billigmodellen til Panasonic mens PG6000 har vært flaggskipmodellen til LG men så ser man også klasseforskjell i desing og bygging av selve skjemen mye flottere en PX. Nå er vel ikke prisforskjellen noen grunn lenger heller så da er det bare å løpe å kjøpe.

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netshop selger Pg6000 for 7895

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som snart (sikkert stor fornøgd) eigar av PX80, må eg skyte inn at PX80 har betre svartnivå enn PG6000. + til LG for meir justeringsmuligheite.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vassis
    Som snart (sikkert stor fornøgd) eigar av PX80, må eg skyte inn at PX80 har betre svartnivå enn PG6000. + til LG for meir justeringsmuligheite.
    Litt bedre sortnivå i følge en test.. jeg ser ikke noe forskjell men noe man ser stor forskjell på er ditheringstøy direkte forstyllelser/vibereringer i selve bilde noe LG ikke har..

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Litt bedre sortnivå i følge en test.. jeg ser ikke noe forskjell men noe man ser stor forskjell på er ditheringstøy direkte forstyllelser/vibereringer i selve bilde noe LG ikke har..
    Ditheringsstøy... I testene jeg har lest mener jeg PX var bedre på oppskalering av SD, men det er mulig jeg husker feil. Og en flaggskipmodell til 8000? Hm panasonics ligger på 18.000,-

Men vi kan jo ikke alle velge Rett tv

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eyyy... Dere.. Ett godt tips: Kjøp en Samsung q97 i 50"... Får den for 10 festlapper og kommer ikke til å angre... Kjøpte den selv på kampanjepris for 10k og er meget fornøyd i forhold til prisen... Ikke noe å tenke på Om du fremdeles får tak i den da

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodGutten
    Ditheringsstøy... I testene jeg har lest mener jeg PX var bedre på oppskalering av SD, men det er mulig jeg husker feil. Og en flaggskipmodell til 8000? Hm panasonics ligger på 18.000,-

Men vi kan jo ikke alle velge Rett tv
    Altså Gutten jeg har hatt en av flaggskipserien til Panasonic "PZ" hjemme i stua i 14 dager og det var akkurat den jeg byttet mot LG grunnet dårlig bildekvalitet og spesielt på SD sendinger blast,soft,uklart,og svake farger så ja det er litt synd man må betale så mye for et dårlig resultat så den gikk i retur på angrefristen. Man betaler mye penger for full hd,høy oppløsning etc og så leverer den så dårlig det er virkelig surt At LG sin PG6000 selges nå rimelig er for at de kommer med en ny toppmodell senere på høsten PG7000 så der har du forklaringen din på hvorfor du får denne råe tvn til en like hyggelig pris

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eg har lest er at PX er betre på SD enn sine storebrødre PZ

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså Gutten jeg har hatt en av flaggskipserien til Panasonic "PZ" hjemme i stua i 14 dager og det var akkurat den jeg byttet mot LG grunnet dårlig bildekvalitet og spesielt på SD sendinger blast,soft,uklart,og svake farger så ja det er litt synd man må betale så mye for et dårlig resultat så den gikk i retur på angrefristen. Man betaler mye penger for full hd,høy oppløsning etc og så leverer den så dårlig det er virkelig surt At LG sin PG6000 selges nå rimelig er for at de kommer med en ny toppmodell senere på høsten PG7000 så der har du forklaringen din på hvorfor du får denne råe tvn til en like hyggelig pris
    Ok det var oppklarende, Just. Og hyggelig at du er fornøyd etter lei erfaring med pz, men så vidt jeg har forstått takler hd-ready generelt sett sd bedre enn tv som har full pupp. Men for gamere blir det jo annerledes, såklart.

Min px kommer i morgen, just in time for Zenit-ManUre. Zenit! Zenit! ZENIT!

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodGutten
    Ok det var oppklarende, Just. Og hyggelig at du er fornøyd etter lei erfaring med pz, men så vidt jeg har forstått takler hd-ready generelt sett sd bedre enn tv som har full pupp. Men for gamere blir det jo annerledes, såklart.

Min px kommer i morgen, just in time for Zenit-ManUre. Zenit! Zenit! ZENIT!
    Så du har egentlig ingen erfaringer å komme med da? Egentlig greit å vite for andre når du gir tips på forhånd...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har egentlig ingen erfaringer å komme med da? Egentlig greit å vite for andre når du gir tips på forhånd...
    Hm... Næh
    Nå dét er sagt, skal jeg gjerne dele mine erfaringer når den tid kommer. Betalte 7800 så får vi se om det var verdt det. Er litt spent på støy, men den tid den sorg :-D

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ikke som 'næ, jeg vet visst ikke noenting jeg ', heller 'det blir nesten for dumt til å svare på'.
    Just, man trenger ikke nødvendigvis EIE en flat-tv for å vite noe om den :? :?

Men det hjelper sikkert å eie en PG, for da vet man jo alt! hehehehe

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •