Panasonic TH-42PX80 vs Samsung PS42A457 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dere begge er nye her inne og har mye å lære, noe som gjelder oss alle. Er ingen som kan alt her inne, men noen kan litt og noen kan mye. Det som er så fint med ett slikt forum som dette er at vi kan dele vpr lærdom. Men man må passe på å aldri tro at en alltid har rett og ting er slik en tror det er. Når en skal anbefale andre så må man også tenke å at man kan ha forskjellige preferanser, så det som er rett for en, kan være galt for en annen.

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Dere begge er nye her inne og har mye å lære, noe som gjelder oss alle. Er ingen som kan alt her inne, men noen kan litt og noen kan mye. Det som er så fint med ett slikt forum som dette er at vi kan dele vpr lærdom. Men man må passe på å aldri tro at en alltid har rett og ting er slik en tror det er. Når en skal anbefale andre så må man også tenke å at man kan ha forskjellige preferanser, så det som er rett for en, kan være galt for en annen.
    Du har helt rett Herminator det er flere som har mye å lære her inne, selv om man er ny på "dette" forumet så har man høyst sannsynelig figurert på andre over lengre perioder...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodGutten
    Og ikke som 'næ, jeg vet visst ikke noenting jeg ', heller 'det blir nesten for dumt til å svare på'.
    Just, man trenger ikke nødvendigvis EIE en flat-tv for å vite noe om den :? :?

Men det hjelper sikkert å eie en PG, for da vet man jo alt! hehehehe
    Vel dette er min 3 plasma og jeg har en LCD og det bør gi et litt bedre grunnlag for enkelte debatter en å aldri hatt noen flatskjerm... Jeg er selvfølgelig ikke noen ekspert jeg heller men deler mine erfaringer så godt jeg kan så får andre være uenig hvis man ønsker dette. Det er tross alt et diskusjonsforum vi er på.

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Vel dette er min 3 plasma og jeg har en LCD og det bør gi et litt bedre grunnlag for enkelte debatter en å aldri hatt noen flatskjerm... Jeg er selvfølgelig ikke noen ekspert jeg heller men deler mine erfaringer så godt jeg kan så får andre være uenig hvis man ønsker dette. Det er tross alt et diskusjonsforum vi er på.

Greit nok det, men synes bare du kan virke litt vel bastant her et par ganger. Jeg har kun formidlet ting jeg har lest her inne og hele tiden nevnt dette i samme slengen. Kunnskap plukker man opp litt her og litt der, og alle går sine kurver, som herminator er inne på: gjennom å eie en flat-skjerm ( eller 3 ) lærer man sikkert en del, men man kan også lese seg til en del også, ikke sant?
    Så kanskje setter vi punktum her og kanskje vi begge ikke blir fullt så raske på avtrekker'n next time around, eh?

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med deg herminator. jeg prioriterer og holde kjeft istede for og si noe på forumet, fordi jeg har ikke allverdens med erfaring selv om jeg har vært medlem her ganske lenge nå.

så jeg synes folk som ikke har noe fornuftig å si, cut the crap! ikke skriv noe hvis dere ikke har peiling på temaet.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    enig med deg herminator. jeg prioriterer og holde kjeft istede for og si noe på forumet, fordi jeg har ikke allverdens med erfaring selv om jeg har vært medlem her ganske lenge nå.

så jeg synes folk som ikke har noe fornuftig å si, cut the crap! ikke skriv noe hvis dere ikke har peiling på temaet.
    Ja alle kan ikke være like aktive men heldigvis så er det noen ellers ville det blitt trist her inne... Hvis det er meg du sikter til så syntes jeg du burde lese "hele" tråden på nytt for her kommer erfaringer og gode råd på løpende bånd:-D

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sikter ikke til noen spesielle, men det jeg prøver å si egentlig er at man kan vie ut sin egen erfaring, og ikke falske erfaringer.

som feks hvis du har ikke brukt en tv i mere enn 1 dag, så har man definitivt ikke god nok erfaring mener jeg om å uttale som om skjermen.

Fordi skjermer somregel må kalibreres og kjøres inn.

Og når det tver kobles opp på feks expert/elkjøp/leftdal/ osv, på samme signalet så synker verdien i kabelen når det kjøres på vanlig SD signaler.

Derfor test tven heller hjemme opp mot et punkt og ikke flere og selfølgelig test HDMI.

ikke at jeg har god nok erfaring, men har en liten bakgrund som service elektrikker.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg har aldri testet en tv kun 1 dag men jeg har skrevet om min erfaring med PZ80 etter 14 dager i stua og grunnen for at den ikke ble tilbakesendt før var at Datakjeden løste mitt problem med et bytte.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes stort sett av-forum funker kjempebra, men det er en og annen "besservisser" som kan ta litt av noen ganger.

Det virker som om noen er ekstremt opptatt av at de har gjort det beste valget og at deres kunnskap overgår det meste. som regel er det bare hysterisk morsomt og ikke noe man trenger å ta hensyn til. For en tid tilbake var det en fyr som lagde rene kåseriet om "fjolsene" som ikke tålte ny teknologi som 100hz. Det måtte da være klinkende klart at hakking skulle man ikke ha noe av. Hverken på tv eller kino.

En annen la ut om film formatets begrensninger og hvordan en del store regissører ikke helt forsto dette. Noe denne nerden tydeligvis gjorde siden han skrev stort om det her inne.

Når det gjelder PG6000 mot PX80 så er det snakk om små marginer og det er kun smak som trekker den ene fra den andre. Jeg har selv sjekket ut PG6000, men falt til slutt for PX80 på grunn av sortnivået og ikke minst størelsen. Jeg har en 37" og synes det holder i lange baner. PG6000 finnes i en 32" versjon, men denne vet jeg ikke så mye om selv om jeg gikk amok med den på Elkjøp for en tid tilbake. En så liten plasma er jo en bragd i seg selv...

Da jeg sjekket den lagde den litt dobble bilder ved raske bevegelser, men om dette kan stilles bort fikk jeg ikke helt tak i siden Elkjøp kun kjørte et latterlig tv program som ikke gjorde stort fra eller til.

For å lande et poeng her så er dette et bruker forum hvor amatører og litt glupere mennesker diskuterer erfaringer med hverandre. ofte så er dette synsing og lite annet, men fruktbart er det i alle fall... Lærerikt også...

vel det sporet litt av... Greit nok...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var til meg!!

Ja det ble i grunn et alt for langt innlegg dudeeven om at du har gjort ditt valg og støtter dette kontra andre som skriver få setninger om hvorfor... At man er "besservisser" grunnet man er ny på dette forumet er vel egentlig bare en barnehagemobbing. Jeg har rundt 4000 innlegg i et annet forum som vi har diskutert det samme over flere år men jeg har alltid tatt imot nye mennesker på lik linje. Det jeg legger merke til med dette forumet er at enkelte føler seg fornærmet for man går høyt ut som ny og får kritikk som dette. Jeg legger meg ikke på dette nivået og tar gjerne imot seriøs kritikk men dette blir for meg et alt for lavt nivå. Vel jeg er her for å bli så lik det eller ei men send heller en melding neste gang...

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Den var til meg!!

Ja det ble i grunn et alt for langt innlegg dudeeven om at du har gjort ditt valg og støtter dette kontra andre som skriver få setninger om hvorfor... At man er "besservisser" grunnet man er ny på dette forumet er vel egentlig bare en barnehagemobbing. Jeg har rundt 4000 innlegg i et annet forum som vi har diskutert det samme over flere år men jeg har alltid tatt imot nye mennesker på lik linje. Det jeg legger merke til med dette forumet er at enkelte føler seg fornærmet for man går høyt ut som ny og får kritikk som dette. Jeg legger meg ikke på dette nivået og tar gjerne imot seriøs kritikk men dette blir for meg et alt for lavt nivå. Vel jeg er her for å bli så lik det eller ei men send heller en melding neste gang...
    Den var faktisk ikke til deg... Jeg mener at man kan holde seg litt objektiv og da vil debatten forholde seg sakelig. Barnehage mobbing er det faktisk kun få som driver med her inne og det gjør det til et meget bra forum. Det går ann å stille veldig naive spørsmål uten at man blir ledd ut av den grunn.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre!

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he - artig å følge med i en del av debattene som diverse "eksperter" starter her på forumet ;-)

Vel - la meg komme til saken: Opprinnelig var spørsmålet i denne tråden om det var Panasonics PX80 eller Samsungs PS42A457 som var best: Er det ingen som har gode brukererfaringer med Samsungen?? (PX80 er det jo skrevet mye om...)

Håper på svar!

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    He, he - artig å følge med i en del av debattene som diverse "eksperter" starter her på forumet ;-)

Vel - la meg komme til saken: Opprinnelig var spørsmålet i denne tråden om det var Panasonics PX80 eller Samsungs PS42A457 som var best: Er det ingen som har gode brukererfaringer med Samsungen?? (PX80 er det jo skrevet mye om...)

Håper på svar!

Jeg kunne også tenkt meg å høre om erfaringer angående denne tvn. Har egentlig planlagt å kjøpe pansonicen, men siden denne er utsolgt alle veger, lurer jeg sterkt på isteden kjøpe denne tvn

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samsung PS42A457 nå til 6000

Nå får man Samsung PS42A457 til 5990 hos NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk
    Det må vel være veldig billig og det virker jo som en bra TV. Samsung har mange bra modeller og har kommet bra ut i tester (generelt sett)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •