42" vs 50"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: 42" vs 50"

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

42" vs 50"

Har touchet dette i en annen tråd, men med der druknet det i annen debatt. Kjører egen tråd jeg...

Ser at mange går for 50" for tiden, og klart det frister meg også, MEN jeg antar at veldig mange som velger 50" har "normal" sitteavstand til TV. De fleste her inne er jo veeeldig opptatt av kvalitet og at bildet skal være best mulig. Mange kjøper og dyre skjermer som Kuro 5090 etc. for nettopp denne kvaliteten. Spørsmålet da er jo om ikke kvaliteten på vanlige SD-sendinger (som vel for mange utgjør hoveddelen av bruksområdet?) blir veldig dårlig? SD-signalet skal jo da tross alt "smøres" utover et enda større område på en 50" enn en 42", og blir synlig i vanlig sitteavstand?

Kjør debatt!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    999
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en sony kdl52w4000 som brukes til blu-ray, hd-dvd og litt spilling, alt i hd. Siden det er hd-kilder til alt spiller ikke sitteavstand noen rolle, vanlig dvd derimot ser ikke så festlig ut, du må lenger fra tv for å ikke se begrensningene
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, med kun HD-signaler blir det jo ikke noe prob, men for mange familefedre (og noen interesserte mødre, hehe) brukes jo TV til mye annet enn HD-signaler...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om dagen ser jeg på en Sony 40W4000 på ca 2.5 m avstand. Ikke noe problem hvis det er SD sendinger med OK kvalitet slik NRK normalt sender. Satt og så på Golden League i går kveld - helt topp på min Sony. Om ettermiddagen blir det en del TdF. Her ser jeg stor forskjell på sendigene til Eurosport SD og TV2, da ES tilsynelatende har komprimert sendingene mer. Mulig de har gjort dette for å få plass til HD varianten som jeg også har - det er en helt annen verden - anbefales. Det skal også sies at jeg kjører Fiber fra Lier Fibernett så signalet er meget bra. Analoge sendiger bør ses på en 28" CRT :-D .

Et annet moment her er at jeg sitte nærme - 2.5 m fra 40", og bildet blir mer enn stort nok. Ved å flytte litt frem får jeg en 46" og litt tilbake 37". Det er noe man bør tenke på.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    999
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du primært skal se film gå for en så stor tv din lommebok og stue takler, hvis hoved delen av hva du ser på er tv i lowdef oppløsning så gå for et lite tv, mindre jo bedre:P
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •