Samsung 7-Serie: LE-A780 - 40" og 46" - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 67
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    950 serien er det mange som har på avsforum.com allerede (egne tråder om den). Vanlig salg i USA den nå. Mange bilder og meninger der. Ser meget bra ut. 55" 950 serien er allerede liste på netshop til ca 32000 og ventet inn i slutten av mnd. Mange mener vist den er like bra eller bedre enn pioneer kuro!

950 tråd: Review of Samsung LN46950 Pictures and Videos - AVS Forum

750 serien er ikke led og veldig mange er plaget av en halo effekt.

850/860 har heller ikke led. Serien er plaget med fjernkontroll problemer relatert med kabel/satelit bokser (blir sikkert fikset med firmware). Ellers ser den meget bra ut (syl tynn, under 2 tommer på det tykeste).

Både 750 og 850 er omtrent som 650 serien bare med bedre prossesor, litt annet utsende og endel ny funksjonalitet. Bilde messig skal det vist være lite forskjell.

Selv titter jeg på 860 da 950 55" blir for stort for min stue + at jeg syns det er litt vel mange kroner for en tv. 46" blir for lite igjen. Maks 52" passer inn her og da får jeg la det gå til maks
    Jeg blir frustrert over alle seriene som finnes nå! Nå har HiFi-klubben og kommer med masse nye Samsunger med helt nye 7xx, 8xx og 9xx-serier!

Noen som kan svare på hvilken som har LED-LCD, 4 HDMI og nettverk?
    Og det er ingen av disse som har Farge-LCD enda, er det det?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg blir frustrert over alle seriene som finnes nå! Nå har HiFi-klubben og kommer med masse nye Samsunger med helt nye 7xx, 8xx og 9xx-serier!

Noen som kan svare på hvilken som har LED-LCD, 4 HDMI og nettverk?
    Og det er ingen av disse som har Farge-LCD enda, er det det?
    950 serien har led.
    46 led: Samsung LE-46A956 46" LCD-Tv Full-HD - Netshop.no - pc data foto minne digital
    55 led: Samsung LE-55A956 55" LCD-TV Full-HD - Netshop.no - pc data foto minne digital

Alle har nok 4 hdmi og nettverk.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det blir en LE46A956 på meg, hvis de da får den på Elkjøp. Det spørs jo hehe.
    Orker nesten ikke denne ventingen........

EDIT: Har en gammel Philips 32" CRT, og har aldri hatt flatskjerm, så unnskyld meg all begeistringen

Newcomer TNormann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke alle har fått det med seg så er det et powerbuy på gang på 46A786, hvor man sparer 2 store, så det er bare å slenge seg på

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er ny på forumet,hvor kan jeg slenge meg på denne powerbuyen?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Her er den aktuelle tråden: http://avforum.no/forum/powerbuy-fel...0-15950-a.html. Du logger deg inn på PowerBuy og melder deg på, men fint om denne tråden forholdes teknisk!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samsung har sluppet en ny versjon av 950 som er bedre:

Samsung updates A950 LCD HDTVs, early adopters left frowning
    Samsung updates A950 series of LED-based LCDs | Crave, the gadget blog - CNET

To assess the picture quality impact of the changes, we compared our original LN46A950 review sample side-by-side to a new one, and will use the new one in all comparisons involving the A950 going forward. The differences we saw concerned black levels primarily. The company has raised the black level in very dark scenes--those with a very low "average picture level." In those scenes the new model showed improved shadow detail and eliminated some of the worst blooming effects we mention below, while the older model reproduced darker overall black levels--its LEDs appeared to dim more aggressively, while the new ones stayed more illuminated.

Kanskje en skal være litt forsiktig med å hoppe på 780 vognen tidlig i tilfelle dette vil gjelde for den også...

780 ser også ut til å ha noe voldsomt input lag i følge hdtvtest:

Due to the aforementioned input lag, playing Halo 3 on Xbox Live was a little more difficult than usual. Often we’d find ourselves walking into walls and generally not being able to react on time.
    Samsung LE40A786 Review

Update: 950 tvene produsert etter 20 september har fått denne oppdateringen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært inne på Elkjøp sitt system i dag, og har funnet ut at følgende modeller kommer til Elkjøp i løpet av november:
    • LE40A766
    • LE40A796
    • LE46A766
    • LE46A796
    • LE40A866
    • LE46A866
    • LE52A866

Ikke sikker på datoer, men november er måneden de første kommer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Forskjellen fra 786 til 796 er mpeg4-tuner innbygget. Ettersom de fleste har ekstern tuner uansett, ettersom PVR jo noe er de fleste ønsker, er, etter mitt syn, ikke det det aller største poenget... Det er for øvrig kun 786 og 796 av de du lister som har LED, resten er tradisjonelle bakbelyste modeller (selv om riktignok 8.-serien er SYLTYNN... ).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Forskjellen fra 786 til 796 er mpeg4-tuner innbygget. Ettersom de fleste har ekstern tuner uansett, ettersom PVR jo noe er de fleste ønsker, er, etter mitt syn, ikke det det aller største poenget... Det er for øvrig kun 786 og 796 av de du lister som har LED, resten er tradisjonelle bakbelyste modeller (selv om riktignok 8.-serien er SYLTYNN... ).
    Det fine med 8 serien er at du slipper det voldsome input laget som samsung led skjermene har i følge brukere og hdtv test sin review. Selv om 780 og 950 nok er bedre til film. En annen dum ting er jo at led skjermene av en eller annen grunn ikke kommer i 52".

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Joa, men "absolutt" sort er jo langt mer verdt mht bildekvalitet enn litt input-lag en uansett kan ordne via en receiver...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fine med 8 serien er at du slipper det voldsome input laget som samsung led skjermene har i følge brukere og hdtv test sin review. Selv om 780 og 950 nok er bedre til film. En annen dum ting er jo at led skjermene av en eller annen grunn ikke kommer i 52".
    Dene eneste testen jeg fant på engelsk om 8-serien nevnte nettopp dette med lag på HD formater som et minus. Tok et par sekunder å finne source på feks Blueray.

Når det gjelder 796 kontra 786, så kjøper jeg 796, nettopp fordi jeg får det rabbatert, og elkjøp har ikke andre modeller i LED.
    9-serien var jo målet, men er vel ikke verdt pengene, og så har ikke Elkjøp planer om dem enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, men "absolutt" sort er jo langt mer verdt mht bildekvalitet enn litt input-lag en uansett kan ordne via en receiver...
    Du kan ikke ordne et spill input lag via en receiver vel? Hvis jeg trykker gå til høyre og den ikke går til høyre før etter figuren kræsjer i veggen....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke ordne et spill input lag via en receiver vel? Hvis jeg trykker gå til høyre og den ikke går til høyre før etter figuren kræsjer i veggen....
    Tror jeg missforstod inputlaget ditt i sted
    Trodde du mente for å finne inputsignal fra en kilde hehe

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sorry, sikkert jeg som roter med begrepene her... Med input-lag forstod jeg det slik som at bildet tar tid å prosesseres, og dermed havner etter lyden (noe en kan justere seg inn ved bruk av en receiver)? Har også lest at noen forstår input-lag nærmest som det samme som etterslep i bildet... Trenger en liten refresher rundt dette begrepet ser det ut til!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Tror jeg missforstod inputlaget ditt i sted
    Trodde du mente for å finne inputsignal fra en kilde hehe
    Nei slikt input lag kan jeg leve fint med. Det har jo onkyo 805 receivern min delvis allerede. Det gjør meg ingenting om det tar et par sekunder å switche kilde. Bare det ikke lager i spill så er det greit

Dessuten kommer jeg jo ikke til å bytte kilde på tven. All kilde bytte foregår jo på receivern

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, sikkert jeg som roter med begrepene her... Med input-lag forstod jeg det slik som at bildet tar tid å prosesseres, og dermed havner etter lyden (noe en kan justere seg inn ved bruk av en receiver)? Har også lest at noen forstår input-lag nærmest som det samme som etterslep i bildet... Trenger en liten refresher rundt dette begrepet ser det ut til!
    Denne typen input lag skal vel ordnes automatisk så lenge receiver og tv har hdmi 1.3 vel? lipsync sak. Så dette skal ikke være farlig.

Er enig i at det kan fort rotes til når det blir snakker om 3 forskjellige sorter input lag

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og hvilken input-lag er det LED-TVene har blitt kritisert for da? Snakker vi rett og slett etterslep i spill eller er jeg på feil spor??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og hvilken input-lag er det LED-TVene har blitt kritisert for da? Snakker vi rett og slett etterslep i spill eller er jeg på feil spor??
    Stemmer det gjelder etterslep i spill.

Due to the aforementioned input lag, playing Halo 3 on Xbox Live was a little more difficult than usual. Often we’d find ourselves walking into walls and generally not being able to react on time.
    Samsung LE40A786 Review

Bortsett fra det er det jo en suveren tv. Hadde den komt i 52" og vært fri for det etterslepet i spill hadde jeg nok gått for den selv.

Sony led skjermer er heller ikke noe bedre enn samsung til dette: Sony Bravia KDL-55XBR8 Flat-panel TV
    reviews - CNET Reviews

På disse led skjermene må en ha på gaming mode for at det er skikkelig spillbart. Men i følge hdtvtest blir det ikke noe bra lenger for da får en ikke stilt inn bildet.

52a866 har ikke dette laget i standard mode. Test som ble gjort av 52a866 viser at den har mindre lag enn skjermen på laptopen den ble testet med (hdmi).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ah, OK, da forstår jeg... Det er rett og slett prosesseringsdelay som jeg trodde, noe som ikke lar seg "fikse" på receiveren selvsagt ettersom en trenger umiddelbar respons...

OK, da henger jeg med. Dette må jo la seg ordne ved en firmware-oppgradering om et tilfelle uansett? Alt som skal til er jo muligheten til å slå av all prosessering i game-modus noe de jo egentlig burde lært for lenge siden av burde blitt implementert!

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •