Samsung 7-Serie: LE-A780 - 40" og 46" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 67
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tigergutten
    Får ikke contrast til å stemme helt her jeg. Disse modellene skulle jo ha en Dynamic contrast 2.000.000:1. Stemmer ikke det?
    Joda, det er nok hollenderne som tuller litt, håper bare ikke det gjelder prisen også. Samsung Østerrike har også fått den opp på siden sin. LE55A956 LCD-TV - Fernseher SAMSUNG

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på om denne kommer med blå eller rød list rundt. Noen som vet? På første bildet i posten er jo denne blå, men på de fleste bilder jeg har sett nå så er denne rød.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drvcd
    Joda, det er nok hollenderne som tuller litt,
    750 har ikke LED og 8-serien som er slim har ikke LED så her kommer mange til å ta feil.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, der blir det nok mye surr da 750 har vanlig bakbelysning mens 780-serien har LED...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er mye som kan forvirre her. I reportasjeinnlegget fra IFA her på forumet skives også at det kommer LED versjoner fra series 8. Mulig det er på på planen, men kan ikke se det er ikke anonsert så vidt jeg har fått med meg. Dette er tynne CCFL LCD TV'er som sikkert kommer med LED senere.
    Det er KUN 780 serien og Series 9 som har LED i denne omgang.

40a759: (Samsung LE-40A759 Preisvergleich bei Geizhals.at Deutschland) --> CCFL
    46a759: (Samsung LE-46A759 Preisvergleich bei Geizhals.at Deutschland) --> CCFL
    52a759: (Samsung LE-52A759 Preisvergleich bei Geizhals.at Deutschland) --> CCFL

40a756: (Samsung LE-40A756 Preisvergleich bei Geizhals.at Deutschland) --> CCFL
    46a756: (Samsung LE-46A756 Preisvergleich bei Geizhals.at Deutschland) --> CCFL
    52a756: (Samsung LE-52A756 Preisvergleich bei Geizhals.at Deutschland) --> CCFL

40a786: (Mörth - der MEGA Online-Shop für HiFi, TV, Kameras, Handy, DVD, Haushaltsgeräte und vieles mehr) --> LED
    46a786: (Mörth - der MEGA Online-Shop für HiFi, TV, Kameras, Handy, DVD, Haushaltsgeräte und vieles mehr) --> LED

40a856: (Samsung LE-40A856 Preisvergleich bei Geizhals.at Deutschland) --> CCFL
    46a856: (Samsung LE-46A856 Preisvergleich bei Geizhals.at Deutschland) --> CCFL
    52a856: (Samsung LE-52A856 Preisvergleich bei Geizhals.at Deutschland) --> CCFL

46a956: (Samsung LE-46A956 Preisvergleich bei Geizhals.at Deutschland) --> LED
    55a956: (Samsung LE-55A956 Preisvergleich bei Geizhals.at Deutschland) --> LED

Ikke alle som er inne i butikker, men de er altså listet på Geizhals.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LED teknologien kommer ikke på en stund i den størrelsen slik jeg har lest det. var det ikke snart avduking av en 24" eller noe da ?! Og det var et stort skritt frem :P. 40" og oppover må man nok vente litt med. Men fytte granskauen, er 7 serien mye bedre enn 6 serien på dette området, ja da blir det bra uansett .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    LED teknologien kommer ikke på en stund i den størrelsen slik jeg har lest det. var det ikke snart avduking av en 24" eller noe da ?! Og det var et stort skritt frem :P. 40" og oppover må man nok vente litt med. Men fytte granskauen, er 7 serien mye bedre enn 6 serien på dette området, ja da blir det bra uansett .
    Du tenker nok på OLED, OLED - Wikipedia .
    LED teknologien har vært brukt en liten stund på TV'er, men tar ikke skikkelig av før i høst. Største modellen fra Samsung er 55".

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drvcd
    Ja er mye som kan forvirre her. I reportasjeinnlegget fra IFA her på forumet skives også at det kommer LED versjoner fra series 8.
    Og 9-serien har 100Hz, ikke 200....

Var lett å la ser forvirre av Samsung, de viste demoer av mye som ikke kommer enda og de pakket det inn i chassiene til planlagte og annonserte modeller. De hadde til og med noen korea-utgaver av modellene som kommer i høst som de demonstrerte features fra og ved nærmere utspørring ville modellene i Europa ikke få featurene de demonstrerte... det var ikke bra.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enrax
    Lurer litt på om denne kommer med blå eller rød list rundt. Noen som vet? På første bildet i posten er jo denne blå, men på de fleste bilder jeg har sett nå så er denne rød.
    Det er kun en smal stripe med farge og klart glass utenfor.

så 75* med både blått og rødt
    så 78* med både blått og rødt
    så 85* kun med rødt
    så 95* uten en slik stripe

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den robertaas. Da vet jeg det. Synst personlig at den med rødt ikke er så pen som blå eller bare svart.
    Gler meg til disse tv'ene kommer på det norske markedet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når de kommer?

Newcomer Optimus*Prime sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sammy's A780 ser ut til å bli hyggelig priset

Ser ut til at Sammy's nye 7 serie tikker inn på forskjellige utenlandske butikker til under £1000 som er meget nice:-D

Samsung LE-A780 SERIES LED - Page 6 - AVForums.com

Samsung SAMLCDTV40A786 - LE40A786R2FXXU 40" HD Ready LCD TV (1920 x 1080) 2000000:1 - Black Bezel - dealsmashers.com

Spørs om ikke det blir LCD med led på meg til jul gitt. By by kjære Sony 32" CRT

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å friske opp denne tråden så fant jeg en sammenligning med M8 mot A789 (LED) på et tysk hifi forum SAMSUNG LE46/55A956 und LE40A786, 2G Local-Dimming-LED-Serie!, Samsung - HIFI-FORUM (Seite 27)

Tv'n til venstre er A789 og den til høyre er M8

Picasa-Webalben - Uwe - Test Beleuchtung

Samme her:

Picasa-Webalben - Uwe - Doppelbilder

Og her.... (A789 først, M8 nr 2)

Picasa-Webalben - Uwe - TV Gesamttest

Det har også dukket opp spørsmål om det lysende feltet/blåaktige skjæret rundt skriften er slik TV'n er live eller om det er et resultat man kun ser på selve digitalfotografiet.
    svaret er: "Ja, wie ich oben schon sagte: Der Blaustich und die Lichtkegel sind in Wirklichkeit nicht vorhanden! Das Bild beim A7 ist ABSOLUT PERFEKT !!!!!!!!!!!!!"

Altså, det er ikke tilstede. Ser veldig lovende og spennende ut med 2 gen LED!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når kommer 46" til Norge?

Hadde egentlig bestemt meg for 46" A656 men velger å vente på denne. Har dere noen hete tips for nårtid vi kan forvente den inn til norge? Ser play.com har release på 06.10 og enkelte briter har fått 40" allerede. Tenker mest på parallellimportert versjon da jeg ikke synes henteservice og pixelgaranti er verdt 4000 kroner.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Tipper de ikke er langt unna markedet i Norge, men la oss forholde denne tråden teknisk så langt det er mulig. Finner en priser i ut -og innland er det fint om disse registreres på de aktuelle produktene:

40" A786: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1623
    46" A786: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1624

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har litt erfaring med LED-tver? Er det noen synlige svakheter med disse i forhold til vanlige?

Begynner å sikle veldig etter denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CNET.com har testet "storebroren" A950, som har samme panel som A786. Den største svakheten er i følge CNET at panelet har dårlig betraktningsvinkel (Samsung LN46A950 Flat-panel TV reviews - CNET Reviews)

Ellers pågår det nå en diskusjon om A786 på avforums.com der ferske eiere av A786 pumpes for informasjon :-) Betraktningsvinkel er et tema også her....
    Samsung LE-A780 SERIES LED - Page 19 - AVForums.com

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung LE40A786 Review

Må si jeg ble litt bekymret etter å ha lest denne testen.
    Input-laggen virker jo å være helt horibel. Og det antas at det skyldes den nye LED teknologien. Selv vurderer jeg en 9 serie, da det forsøkes å kjøre et powerbuy på denne for tiden, men må si jeg ble skeptisk nå.

Dersom det er like ille i 9 serien, så står jeg over. Bruker TVen like mye til X360 som Film, og kan ikke leve med slik inputlag.

Får vente på tester av 9 serien, X serien til Sony, ellers så blir det TV uten LED

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    750 har ikke LED og 8-serien som er slim har ikke LED så her kommer mange til å ta feil.
    Hvor mye har LED å si i forhold til normale LCD display?
    Noen som kjenner til forskjellen?
    Jeg får modellene som finnes i Elkjøp sitt sortement til innkjøpspris, så er veldig spent på de nye...
    Ser de har kommet i webshopen med 866 modellene.
    866 er vel bare en annen farge en 856? Altså rød og blå?

Rent teknologimessig, har man noe grunn til å velge 8 eller 9 serien kontra 7 serien hvis man ser bort fra LED?
    Og denne nye nettverkstilkoblingen som kommer med 7-serien. Det virker som det er bare RSS feed og noe tull som kommer med i tjenestene der. Kan det komme til å bli nye tjenester, som oppgradering av software eller internet/streaming over dette nettverkspunktet?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    950 serien er det mange som har på avsforum.com allerede (egne tråder om den). Vanlig salg i USA den nå. Mange bilder og meninger der. Ser meget bra ut. 55" 950 serien er allerede liste på netshop til ca 32000 og ventet inn i slutten av mnd. Mange mener vist den er like bra eller bedre enn pioneer kuro!

950 tråd: Review of Samsung LN46950 Pictures and Videos - AVS Forum og her: **Officially** Official, officiated Samsung Thread for the official Series 9 Thread - AVS Forum

750 serien er ikke led og veldig mange er plaget av en halo effekt.

850/860 har heller ikke led. Serien er plaget med fjernkontroll problemer relatert med kabel/satelit bokser (blir sikkert fikset med firmware). Ellers ser den meget bra ut (syl tynn, under 2 tommer på det tykeste).

Både 750 og 850 er omtrent som 650 serien bare med bedre prossesor, litt annet utsende og endel ny funksjonalitet. Bilde messig skal det vist være lite forskjell.

Selv titter jeg på 860 da 950 55" blir for stort for min stue + at jeg syns det er litt vel mange kroner for en tv. 46" blir for lite igjen. Maks 52" passer inn her og da får jeg la det gå til maks

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •