Samsung 46" LCD problemer med skjermbilde skalering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 46" LCD problemer med skjermbilde skalering

Håper det er noen som kan hjelpe meg her.
    Jeg har koblet til en maskin via HDMI(1.3) kabel til min lcd tv. Bildet overføres men jeg mister ca 2cm av bildet på sidenene. dvs jeg ser halve start knappen i windwos etc.
    Jeg har forsøkt funksjonen under bilde instillinger i menyen på samsung. Der man kan velge bilde formatet 16:9->zoom->egendefinert-> og siste valeget er et eller annet med scallering etter fargetoner på skjermen.

Når jeg valger dette siste valget blir skjerm bildet riktig. Men etter ca 20 min nulstiller den seg og går tilbake til 16:9. Noen som vet hva det komer av. Når jeg velger et bestemt mode i menuen burde ikke det bli permanent da? Eller blir det feil med tanke på at bildet som leveres fra laptopen er 1920x1080?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

hadde samme problemet sjøl.. tror det er fordi skaleringa på pc'n og tv'n ikke funker sammen.. jeg droppet hdmi kabelen og kjører med rgb kabel i stedet,, blir kjempe bilder med den også!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ner0
    hadde samme problemet sjøl.. tror det er fordi skaleringa på pc'n og tv'n ikke funker sammen.. jeg droppet hdmi kabelen og kjører med rgb kabel i stedet,, blir kjempe bilder med den også!
    ok tusen takk for svar.
    Det var jo synd da. Problemet er at rgb kontaktene i tven er opptatt da mediacentere står i dem. Mediacentere trenger nye vifter får derfor ikke brukt den om sommeren

Har 3 hdmi kontakter tenkte hvorfor ikke prøve dem.

Kan jo altids kjøre mediacenteret på hdmi.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tror jeg har svaret på problemet!

Jeg har 40 " lcd fra samsung, og jeg hadde og det samme problemet, prøvde mange innstillinger men ingenting funket, MEN da jeg tok å puttet HDMI-Kabelen fra pcen inn i HDMI-2 i tven, og brukte oppløsningen 1280 x 800, eller va det var, iallefall den og de resterende oppløsningen under, så får jeg fult skjermbilde, skarpt som kniven! 1280 passer best siden ikonene ikke er for store eller for små, men det er jo opp til hver person.

Gi meg tilbakemelding om dette fungerer
    Hdmi-2 på tven, har 1:1 pixelmapping fra pc, for det at det er den som er ment for å bruke på pc.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal stå på Just-scan på samsung skjermer. Da får du 1:1 pixelmapping. Om den resetter seg så er det noe galt med tven din.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kbreivi
    Jeg har 40 " lcd fra samsung, og jeg hadde og det samme problemet, prøvde mange innstillinger men ingenting funket, MEN da jeg tok å puttet HDMI-Kabelen fra pcen inn i HDMI-2 i tven, og brukte oppløsningen 1280 x 800, eller va det var, iallefall den og de resterende oppløsningen under, så får jeg fult skjermbilde, skarpt som kniven! 1280 passer best siden ikonene ikke er for store eller for små, men det er jo opp til hver person.

Gi meg tilbakemelding om dette fungerer
    Hdmi-2 på tven, har 1:1 pixelmapping fra pc, for det at det er den som er ment for å bruke på pc.
    Hei og takk for svar. Den står allerde i HDMI -2 på min tv. Når jeg lukker lokket til laptopen endres oppløsningen automatisk til 1280x800. Men denne oppløsningen ser ikke serærlig skarp ut på om skjerm. ser mer deformert ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •