Sony Bravia 40W4000 og tilkobling via VGA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony Bravia 40W4000 og tilkobling via VGA

Hei!

Jeg har nå kjøpt ny tv og er strålende fornøyd med denne.

Men har prøvd å koble til en laptop som kun har VGA utgang og sliter litt med å få riktig oppløsning på skjermen.

Ser ikke ut til at jeg får satt opp full oppløsning på denne (1920x1080), selv om dette fungerer på lokal skjerm. klager da på at signalet ikke støttes.

Og de andre oppløsningene som fungere så dekker dette ikke hele skjermilder, får f.eks. sorte kanter på sidene eller rundt hele bildet. Det eneste jeg har fått til å fungere er 800x600, men dette er litt kipt for å bruke skjermen fra sofan.

Noen som har noen gode tips til hva som er mulig å sette opp via VGA og hvilke oppløsninger/innstillinger man kan ha??

mvh
    ØyvinJ

PS! Skal på sikt sette opp min stasjonære PC mot denne via DMI/HDMI regner med dette blir bedre. Men er det noen begrensninger på dette. f.eks. kabellenge, hvordan få lyd overført o.l.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke den støtter med enn 1360x768 hvis du skal fylle hele skjermen. Har teste det for et par dager siden og det fungete fint på min. Ellers kan du bruke 1260x1024 men det blir vel ikke widescreen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at full oppløsning ikke er støttet via VGA-porten. Noe spesielt å
    spare penger på slik fuksjonalitet idag synes jeg. Full oppløsning får du via
    HDMI, og det fungerer helt utmerket her hos meg. Hopper mellom 720 og
    1080 litt avhengig av bruk og kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd
    med bildet i begge modi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldingene, skal teste litt mer på VGA en i påvente til jeg får den stasjonære påkoblet...

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvinj
    Ser ikke ut til at jeg får satt opp full oppløsning på denne (1920x1080), selv om dette fungerer på lokal skjerm. klager da på at signalet ikke støttes.
    Vil bare nevne at oppløsning på en TV og en PC ikke nødvendigvis er det samme.
    Selv om en TV har fysisk 1920 punkter og 1080 linjer, så kan det være at elektronikken ikke klarer 1080p. En HD standard er 1080i (interlaced), dvs halvparten av 'informasjonsmengden' (båndbredden) i forhold til 1080p.

Alle PC skjermer bruker derimot kun progressiv signal, f.eks 1080p (de støtter også interlace om nødvendig).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •