DVI til HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: DVI til HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI til HDMI

Jeg har kjøpt en JVC slim 46" TV som jeg er kanon fornøyd med. Det eneste problemet er at jeg sliter med å få pc bilde over på tven. Jeg har kjøpt en 10 meter hdmi kabel, og en DVI overgang som jeg koblet har pc`n.

Jeg har Radeon 7000 skjermkort, og jeg har lest at andre har fått til med samme type kabel. Det er kun HDMI innganger på TV`n så dette er vel den eneste muligheten jeg har??

Problemet som oppstår er at bilde både på pc og tv bare blinker. Bilde er greit, men det vises bare i et brøkdel av et sekund. Men når jeg akkurat har slått på PC`n og "Microsoft Corporation" står på skjermen vises bilde helt fint både på tv og pc, og då står det 480p oppe i høyre hjørne på tven. Men når pcen slår inn skikkelig kommer det opp 1080p på tven og det virker som om de ikke klarer å kommuniser.

Jeg bruker HDMI inngang 1, slik som det står i boken og jeg har satt inngangen på analog. Jeg har også prøvd å laste ned ny driver til skjermkortet, men da skar det seg helt og jeg måtte innstallere den gamle igjen.

Finnes det noen måte jeg kan endre på skjermkortet slik at pc og tv snakker samme språk??

Er det noen som kjenner til dette problemet og har noen strålende tips???

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Jeg har kjøpt en JVC slim 46" TV som jeg er kanon fornøyd med."

Hvor fikk du tak i den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte den i en lokal tv og radio butikk

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Tusseluss
    Jeg har kjøpt en JVC slim 46" TV som jeg er kanon fornøyd med. Det eneste problemet er at jeg sliter med å få pc bilde over på tven. Jeg har kjøpt en 10 meter hdmi kabel, og en DVI overgang som jeg koblet har pc`n.

Jeg har Radeon 7000 skjermkort, og jeg har lest at andre har fått til med samme type kabel. Det er kun HDMI innganger på TV`n så dette er vel den eneste muligheten jeg har??

Problemet som oppstår er at bilde både på pc og tv bare blinker. Bilde er greit, men det vises bare i et brøkdel av et sekund. Men når jeg akkurat har slått på PC`n og "Microsoft Corporation" står på skjermen vises bilde helt fint både på tv og pc, og då står det 480p oppe i høyre hjørne på tven. Men når pcen slår inn skikkelig kommer det opp 1080p på tven og det virker som om de ikke klarer å kommuniser.

Jeg bruker HDMI inngang 1, slik som det står i boken og jeg har satt inngangen på analog. Jeg har også prøvd å laste ned ny driver til skjermkortet, men da skar det seg helt og jeg måtte innstallere den gamle igjen.

Finnes det noen måte jeg kan endre på skjermkortet slik at pc og tv snakker samme språk??

Veldig viktig at du ikke har for høy oppløsning på pc skjermen kontra tv skjermen.D skal stå annbefalt oppløsning i meny pc til tv og omvendt.Selv har jeg 1280x800 og det fungerer perfekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Veldig viktig at du ikke har for høy oppløsning på pc skjermen kontra tv skjermen.D skal stå annbefalt oppløsning i meny pc til tv og omvendt.Selv har jeg 1280x800 og det fungerer perfekt.
    En LCD TV med oppløsning 1920 x 1080 bør selvfølgelig takle 1920 x 1080 oppløsning fra PC. Hvis ikke er den ubrukelig! 1280 x 800 på en 1920 x 1080 skjerm er langt fra perfekt, men du har kanskje en annen TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tusseluss

Hvis du har koblet til tven via en dvi-hdmi kabel, så er det eneste du får se på skjermen digitalt signal.

Sjekk at du ikke har for høy refresh rate.
    Kan også være at kabelen din er for dårlig

Prøv dette.

Send lav oppløsning med lav refresh rate til skjermen (type 800x600 60Hz) - får du bilde?
    prøv så å øke til 1920x1080 60Hz - ingen bilde?
    prøv å sett farge dybden til 256 (meget lavt) - bilde?

Hvis du får bilde ved 1920x1080 60Hz 256 color, så er det nok kabelen som er dårlig.
    Hvis du aldri får bilde på 1920x1080 60Hz, så er det ikke sikkert at du sender riktig sync, du kan leke litt med powerstrip eller lignende program og se om du klare å force riktig sync

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av T 2
    En LCD TV med oppløsning 1920 x 1080 bør selvfølgelig takle 1920 x 1080 oppløsning fra PC. Hvis ikke er den ubrukelig! 1280 x 800 på en 1920 x 1080 skjerm er langt fra perfekt, men du har kanskje en annen TV?
    Ikke no problem med tv for og vise full oppløsning,:lol: det er pcskjerm som er i oppløsning 1280x800, og dette blir meget bra bilde på min full hd philips skjerm
    Thats the way it is serru:grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Ikke no problem med tv for og vise full oppløsning,:lol: det er pcskjerm som er i oppløsning 1280x800, og dette blir meget bra bilde på min full hd philips skjerm
    Thats the way it is serru:grin:
    "Ikke no problem med tv for og vise full oppløsning"

Hva er det du prøver å si her?

"det er pcskjerm som er i oppløsning 1280x800"

Skjermen på din PC er 1280 x 800?

"og dette blir meget bra bilde på min full hd philips skjerm"

1280 x 800 oppløsning blir meget bra bilde på en 1920 x 1080 TV?

Den eneste PC oppløsningen som er akseptabel på en 1920 x 1080 (Full HD) TV er 1920 x 1080.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mye bra

Det er mange bra svar her, men det eneste problemet er at jeg ikke er så dyktig på data. Prøvde i går med en kopis sin pc og det gikk helt fint når vi fikk pcen til å sende ut 1080i. Prøvde vi på noe annet, så fikk vi ikke bilde!!

Virker som om at jeg skulle ha gåttt inn på kortet og justert hvilke signal det sender ut, men det får jeg ikke til!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •