Trenger litt hjelp til å finne beste 40-42 tommer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt hjelp til å finne beste 40-42 tommer?

Jeg har 3 alternativer, fra 3 forskjellige produsenter.
    Er det noen som noen gang har sette å sammenlignet disse?

PANASONIC TH-42PZ85
    Philips 42PFL7603D
    Sony KDL-40W4000

AMENTIO / PANASONIC Panasonic 42" Plasma TV TH-42PZ85 1920x1080, 1080p, 30 000:1, 3xHDMI, Full HD
    Philips 42PFL7603D 42" FullHD LCD TV, Ambilight, Pixel Plus 3 HD, 4x HDMI 1.3 prisoversikt og produktinfo
    Sony 40" Bravia LCD TV, KDL-40W4000-DEMO - MPX

Jeg har kun sett Panasonicen, syntes den var veldig bra, lurer bare på om noen av de andre er bedre?
    Jeg vil ha noen innspill her:grin:

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare nevne at jeg ville gått for Philipsen eller Sonyen, de har vunnet priser og fått veldig bra omtale.

Philipsen fikk terningkast 6 og Sonyen 5 i siste hjemmekino.
    Jeg vet ikke helt med Panasonicen, noen av de har fått bra kritikk mens andre har fått det motsatte....
    Det er veldig forskjell på de nye og tidligere modellene også...
    De nye full hd skjermene til Panasonic koster vel opp mot 17000,-

Sonyen fikk + for disse kriteriene

-Design
    -God bildekvalitet
    -Sortnivå
    -Klar for det digitale bakkenettet
    -Meget god innsynsvinkel
    --------------------
    negativt
    - dyr pris, kostet vist i sin tid 18.000 !
    - mangler avanserte fargejusteringer

Philips

-Strålende design
    -god bildekvalitet
    -bra menyer
    ------------
    -mangler litt på sortnivå

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspillet:grin:
    Jeg skal prøve å få sjekket ut Philipsen og Sony`n,
    har desverre ikke sett noen av de i butikken enda.
    Dette er i Fredrikstad, Sarpsborg og Halden traktene.

Er det noen som vet hvor de kan ha disse til utstilling i disse trakter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen flere innspill, eller erfaringer med disse?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare legge til at jeg selv vurderer ny større flatskjerm med full HD.
    Jeg vurderer disse da jeg mener at disse er noe av det aller beste på markedet som jeg kan ha mulighet til å finansiere.

Prisen er noen lapper høyere, men man må samtidig se an kvaliteten da...
    Jeg har også valgets kvaler og vet ikke helt hvem jeg skal velge, men har veldig lyst på en av disse....

SAMSUNG LE-40A656A1C LCD TV - Bilde - LCD TV | Hi-Fi Klubben: SAMSUNG LE-40A656A1C LCD TV

LG 42" LCD-TV
    42LG6000

Elkjøp - LG 42" LCD-TV

De du nevner er også på høyde med de jeg nevnte, men disse går for å ha det lille ekstra med tanke på ytelse og helhet.....
    Dersom du kan klare å få Sonyen til en så bra pris så hadde nok jeg tatt den.
    Dilemmaet ditt er at det ser ut som du må velge mellom litt bedre sortnivå(Sony) og fargeinnstillingsmuligheter(Philips)...
    Begge har jo i og for seg et meget bra bilde...
    Jeg er slett ikke sikker på at du trenger avanserte fargeinnstillinger, men noen liker å ha valget...

Jeg er selv fra distriktet, kan anbefale at du går litt rundt og sjekker hvor du kan få hva til rett pris...
    Bestem deg for hva du er ute etter før du går for å handle. Butikkansatte har gjerne en tendens til å selge det de vil, og ikke nødvendigvis det du trenger.

Selv har jeg meget gode erfaringer med Solberg hifi www.solberghifi.no i pellygata. De som eier det stedet er ganske gode på pris og service... Dersom du feks sier at varen koster mindre andre steder så slår de av på pris, man avtaler pris for å si det sånn.... de selger imidlertid bare LG... men har også masse annet interessant innen hifi..

Elkjøp har jo stort utvalg, men som sagt her må du vite hva du skal ha ellers kan du risikere å få noe rart. Ganske dårlig service og lang ventetid..

Lefdals... egentlig veldig skuffende utvalg på flatskjerm, ser ut som om de går for en billig profil med litt mer laber kvalitet.. iallefall fra det jeg har sett...tror de har Panasonic der.. det er jo positivt, men har ikke sett noen av toppmodellene... De har en del kjente merker, men ingen toppmodeller som jeg ser....

Hifi klubben.. her har de jo bra skjermer bla Samsungen som jeg nevnte, men prisen kan variere mye fra måned til måned, så lønner seg å passe litt på...

Expert er litt dyrere, men har litt bedre service enn Elkjøp. Ser at de har noen av toppmodellene til samme pris som Elkjøp. Men som sagt synes jeg de er litt drøye på prisen....

Philipsen er ikke noe vanskelig å finne, den står utstilt en rekke steder... Prøv El-Kjøp og den "andre" butikken i Pellygata, dvs ikke Solbergs.. Jeg ser den stadig vekk jeg, selvom jeg "bare titter".

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har jo den nevnte Sonyen på Lefdals da.... så den akkurat på hjemmesiden deres..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært igjennom de samme valgets kvaler som deg. Har også hat de samme modellene på blokka fra Philips 42 PFL5603/7603, LG 42LG6000, Samsung LE46A656, Panasonic TH42PZ85B og Sony KDL40W4000.

Har vært i flere butikker og oppdaget at innstillingen du finner der ikke altid er å stole på. Var f.esk på Siba og der sto den en Samsung 656 som hadde elendig bilde. En rask sjekk med fjernkontrollen viste at den var helt ut av lage. Tilbake på standard og den var helt super.

Søket nettet opp og ned i går kveld og fant ut an Sony'n og Samsung'n var de som kom best ut jevnt over. Tok meg en tur på Elkjøp i dag og da var tvilen borte - jeg likte Sony best og derfor ble den en KDL40W4210 på meg. De hadde også LG, Philips og Samsung så det var ikke vanskelig å sammenlikne.

Måtte legge på en tusing i forhold til de billigste på nett hos Elkjøp men så fikk jeg den i dag og jeg kan angre meg i 30 dager. Greit når man ikke helt vet hva man skal ha :-D.

Selgere derimot er ikke altid lett å bli klok på. Den første jeg snakket med forsvant på lageret for å sjekke om TV hadde dreibar fot - det har den. I mens snakket jeg med en annen. Han mente at Samsung'n var mye bedre (bare tull selvfølgelig da de er så godt som like billdemessig) men sikkert fordi de hadde priset den til vanvittige 17'. Han forsvant og mens no 1 var på lageret, tok sin tid, snakket jeg med en tredje. Han hadde samme Sony TV bare litt større - 46", og hadde bare lovord å komme med så da ble det Sony.

Så langt er jeg superfornøyd og kan anbefale denne. Jeg var litt skeptisk da den har litt færre instillingsmuligheter en de andre men så lang har jeg ikke følt behov for å stille noe - perfekt rett ut av esken. Bare sjekk Sony tråden her på forumet - ikke mange som er misfornøyd der.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få vite hvor mye du måtte gi for Sonyen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett Sony`n på Lefdal enda, var inne om Lefdal(på Rolvsøy) senest på Fredag,der har de kun Panasonicen.
    Å jeg så Philipsen på Euronics(Sarpsborg), men dette var en 37",
    å den var omringet av andre bedre modeller av Philips,
    fikk ikke gjort meg noe særlig inntrykk.
    Beste hadde vært å hatt alle modellene på samme sted,
    men dette er vel litt mye å ønske ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ofte har de den samme modellen i flere størrelser... Dersom man spør..

Ellers så har vel de fleste forhandlerne spesielle avtaler og slikt med leverandører, skulle sef vært slik at alle hadde de beste på ett sted.

Dersom du ser etter noe slikt så hadde det kanskje vært lurt å se innom hifiklubben eller noe.

Der har de Sonyen vi har snakket om nå til 11000 og noe, samt Samsungene, Hitachi og en rekke andre modeller.
    De skulle nok også være behjelpelig med å teste Sonyen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke helt med Panasonicen, noen av de har fått bra kritikk mens andre har fått det motsatte....
    Da kan du ikke ha fulgt med i timen. I alle de testene der PZ85 har deltatt, er den blitt utpekt som en vinner, enten pga av bildekvalitet eller pga av bildekvalitet i forhold til pris. Så her kommer det btydeligvis ann på hvilke øye som ser....

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det har vært noen tester av Panasonicen hvor den har fått dårlig omtale har ihvertfall jeg sovet i timen. Men det er riktig at det er stor forskjell mellom 7 serien og 8 serien. Har en kompis som har TV butikk. Testet pz70 i godt belyst lokale og fikk ikke bildet til å bli noe annet enn blasst. Testet nå med PZ80. Bildet ble her omtrent like sterke i fargene som LCD skjermene.

Arne M

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Danke.

Hvilken Hifiklubben er det som har Sony`n?
    Var innom Hifiklubben på Rolvsøy forrige uke,
    da hadde de ikke Sony`n.
    Er det den i Særp, eller finnes det flere i Nærområdet?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JIM1982
    Hei Danke.

Hvilken Hifiklubben er det som har Sony`n?
    Var innom Hifiklubben på Rolvsøy forrige uke,
    da hadde de ikke Sony`n.
    Er det den i Særp, eller finnes det flere i Nærområdet?
    Det er jo en butikk på Tunejordet... jeg vet ikke om de har den på utstilling, men du kan jo ringe ned i butikken selv og sjekke så slipper du å gå bomtur. De har den iallefall på hjemmesiden sin, men umulig å se om de har den i butikken.
    Jeg er enig i at det er litt dumt at butikker ikke har de tvne de reklamerer for, da blir det litt vanskeligere å få noen demonstrasjon av vare. Men sånn er det med alt, reklamerer for mye og så har de ikke varen inne engang. :-?
    Vel, vel.

Det er noen her som sier at Panasonicen er et bra valg, så burde kanskje vurdere den nermere. Plasma har jo sine fordeler mht film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Hifiklubben på Tune idag, hadde ikke Tven til utstilling,
    dette grunnet at den var utsolgt, de har bestilt flere.
    I samme slengen var jeg innom Elkjøp rett ved siden av Hifiklubben,
    der fant jeg Sony KDL40W4210AEP, dette er jo samme tven, bare en litt anderledes look.
    Sony`n var ikke koblet opp enda, å jeg hadde litt dårlig tid, så jeg skal få sett på den en annen dag.
    Nå vet jeg ihvertfall hvor de har 2 av tvene i nærområdet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •