Samsung Q96/97

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung Q96/97

Har veldig lyst på den Q97/96 men Herminator nermest slakter den.Noen andre som er fornøyd med Q96/97.Får den jo til 9200 kr Jeg snakker nå selvfølgelig om 50".
    Noen som snakker om sterk summing fra panelene.Er det noen som kan anbefale denne eller er det bedre å kjøpe noe annet.
    Ikke mange som kan slå den prisen i alle fall 9200 i 50"
    Men er den helt ellendig så må man selvfølgelig kjøpe noe annet
    Eventuelt noen forslag til ca samme pris å størrelse

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr selv 42" av denne. Har vært meget fornøyd med min. Har ikke hatt noen problem med den, og den leverer et helt greit bilde.

Selvfølgelig vil panasonic sin 50" være et ennå bedre kjøp. Men synes ikke samsung tven er dårlig. Den har bedre sortnivå enn LG og har hvertfall bedre bilde enn Philips sine 50"

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for panasonic hvis jeg hadde råd, men samsung er ikke noe dårlig kjøp.. Den er bedre enn på slaktenivå hvertfall. Mener å huske at den ble testet av bladet "hjemmekino" for en stund siden i gruppetest. Den kom da ut med 5. FIkk blandt annet ros for godt sortnivå.

Eneste problem jeg kjenner til med disse er at noen av skjermene har pixelfeil, så hvite felter har blå eller grønne prikker. Men det skal være en reklamasjonssak.

Håper det besvarer noen av spm dine.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanon-skjerm!

Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Har veldig lyst på den Q97/96 men Herminator nermest slakter den.Noen andre som er fornøyd med Q96/97.Får den jo til 9200 kr Jeg snakker nå selvfølgelig om 50".
    Noen som snakker om sterk summing fra panelene.Er det noen som kan anbefale denne eller er det bedre å kjøpe noe annet.
    Ikke mange som kan slå den prisen i alle fall 9200 i 50"
    Men er den helt ellendig så må man selvfølgelig kjøpe noe annet
    Eventuelt noen forslag til ca samme pris å størrelse
    Dette er en kanon-skjerm for prisen, ikke mye etter Pioneer og i mine øyne så er den bedre en Panasonic px70. Noen jeg kjenner på Expert hevder at det er det beste kjøpet krone for krone. Men den har ikke mpeg4 dekoder, noe jeg vil ha på en ny tv idag, men til film så er dette en kjempe-skjerm, den fikk også en meget bra vurdering i Hjemmekino for en stund tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er de nye Samsung plasmaene da? a416 "50 koster 12000 på elkjøp, a456 15000 og a556 20000. Får de vel sikkert billigere andre steder, men a416 ser jo i hvert fall interessant ut på papiret.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei... Nå er ikke jeg noe ekspert på plasmatv,Men har selv kjøpt meg en q97 for en måneds tid siden. Jeg endte vel opp på ca 9500.- for den. Jeg har hatt plasmatv siden høsten 04,og må si meg meget fornøyd med denne.. Den leverer ett bilde som er meget bra både med parabol,dvd/blue ray.. Sortnivået er meget bra.. Og ikke minst,så har den også ett meget godt design etter mitt syn.. Tror det er vanskelig å få mer for pengene pr i dag enn denne modellen.. Det er iallefall min oppfatning,og som sagt,jeg er meget happy med min 50"...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill blir nok en slik en.Problemet nå er vel å finne en som ikke er overpriset.
    De jeg finner ligger nesten på prisnivået til arvtageren.
    Så om noen finner en til en fordelaktig pris så si i fra
    Har sett disse ned i 8200. billigste jeg kan finne nå er 10000.
    Mulig toget har godt fra meg.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg velikke slaktet den helt, men den sliter veldig med ditheringstøy og har elendig gråtoneskala. Det positive er at den har ett godt sortnivå og gir gode bilder på sd ved litt avstand. Leverer ett ganske dybt og mykt bilde. Ville nok ikke sittet noe nærmere enn 3,5 meter til 50".

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet den på komplett.no til 9995 med tanke på den nye som er kommet til pris ca 12000 så syns jeg ikke 2000kr opp er avskrekkende.
    Noen andre med et tips eller url hvor q96/97 finnes billigere en 10 000?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes faktisk den nye 4 serien er dårligere enn q96\97.
    Må nesten opp i 5 serien for at det skal kunne måle seg, og den koster ikke 12k..
    Netshop.no har også samsung 50" q97 til 9999.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger da an til en ca pris på 10 000 + frakt i dag.
    Finner i alle fall ikke noe billigere men takker for all info
    Har sent en mail til komplett for å høre om de har noe å gå på med tanke på prisen.Men sikkert lite trolig de går ned i pris på denne utgående modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestillte min 50 tommer Q97 i dag fra netshop. Den kom på 10295, men så kommer det jo noe frakt i tillegg Men det er nå engang bare sånn det er når man bor i grisgrendte strøk. Gleder meg stort til å sette den opp hjemme, og jeg er overbevist om at jeg kommer til å bli fornøyd. Er ikke akkurat noen kjenner når det gjelder verken lyd eller bilde og er stor fan av frasen "godt nok for nå". Syns prisen var helt grei jeg, for en såpass stor TV som i tillegg skal holde en viss kvalitet.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shoppa den siste de hadde på dropzone.no.fikk firmaet jeg jobber i til å kjøpe den.siden de ikke selger til private.
    Sto i alle fall at de hadde igjen 1 stk.Ikke fått det bekreftet enda.
    Vi får se i morra om jeg lykkes i å skaffe den siste.
    8172kr firmaet får igjen momsen Pilli for meg :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom dropzone jeg også og satte igang ett lite apparat for å få handlet derfra, men jeg tenkte som så at jeg fikk heller bare legge ut ett par lapper ekstra så slapp jeg å be kompiser om hjelp.De hadde ikke akkurat mange igjen på netshop heller så da ble det som det ble :P Nå mangler det bare ett møbel slik at jeg får plass til alt sammen..Reciever,DVD,paraboltunere og gjerne senterhøyttaler :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min q96 høsten 07 for en mye høyere pris.
    Jeg er ikke fornøyd, hadde ventet meg mye mere for en tv som da kosten 20k.

Største problemet er når noe beveger seg i sånn passe fart sidelengs. Da blir det masse flimmer bak objektet, og noen ganger forran.

Det er så ille at 4 av 5 som som kommer og ser tv merker det uten at de vet noe.

Har selv en oppo dv981hd dvdspiller og kjører supra hf100 hdmi.

Hadde en kar fra elkjøp, der jeg kjøpte tv`n for å se på innstillingene, men de var som de skulle og mente kanskje tv`n skulle være sånn..

Har også prøvd andre spillere og kabler.

Noen tips til hva jeg kan gjøre??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pokerdahl
    Største problemet er når noe beveger seg i sånn passe fart sidelengs. Da blir det masse flimmer bak objektet, og noen ganger forran.

Noen tips til hva jeg kan gjøre??
    Har samme problemet, men jeg regner med at det ligger i systemet så det er lite å få gjort med. Plager meg ikke overvettes, men nå regnet ikke jeg med mer til 7200,-. 20k er litt heftigere. Hadde denne "bug`en" vært fjernet, hadde vi snakket om en rimelig snaisen tv.

Tv`n forøvrig er bra med tanke på tv-titting, fargernivå og sortnivå. Sort er ikke 100% sort, men funker lell. Blu-Ray ble helt nydelig, men samme problematikken som sitert der også. Playstation 3 var fantastisk å spille med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at problemet ikke forsvinner hvis jeg kjøper blu-ray ??
    Fyren fra elkjøp mente det, men hvis du opplever det samme med blu-ray så orker jeg ikke kjøpe ny spiller..

Prøvde scart kabel for noen dager siden, da ble flimringen mye mye mindre. Men ser den tydelig fordi

Er vel ikken vitts i og klage på produktet hvis det skal være sånn :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden man får denne skjermen for bare 10K i 50" utgave, så er den jo et meget godt kjøp. Denne modellen er ganske jevngod med Pana's PX70, som var en av de beste kjøpene man kunne gjøre da den kom ut.
    90% av TV'ene i de Norske hjem kan ikke oppvise med den filmopplevelsen en slik skjerm er i stand til å formidle, så jeg tror nok mange er fornøyd.

Perfekt gråtoneskala fra 0-100 IRE kan man bare glemme i denne prisklassen.
    Det får du som regel heller ikke på en plasmaskjerm for 20K...

Litt unna standard 6500K, anntydning til enkelte fargestikk, og noe plaget av dithering, graderinger og deinterlacing problemer ++ er helt normalt på de fleste skjermer. Det er bare på et fåtall av de dyreste skjermene man slipper unna slikt. Og selv de skjermene kan ha sine svakheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått min TV og sett noen filmer og vanlig TV via parabol på den, og må si meg fornøyd.Har sett noen antydninger til de hvite buete linjene det har vært snakk om, men kan ikke si det plager meg nevneverdig. Det skal som sagt nevnes at jeg kanskje ikke er den mest kresne titter, og er vel heller av dem som bare set på TV, men må si at denne skjermen er langt fremfor alt jeg har hatt tidligere hva bildekvalitet angår.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skru av 75hz funksjonene som skal gi glattere bevegelser og det blir mindre flimmer på bevegelser. husker ikke i farta hva funksjonen heter...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... 75hz funksjonene ??? Noen som har q96 uten flimmer som kan skrive opp instillingene her ??

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •