TV i hus Samsung 40" LE40R81B, litt hjelp takk:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV i hus Samsung 40" LE40R81B, litt hjelp takk:)

Har fått mitt nye tv i dag, ett Samsung 40" LCD-TV LE40R81B.

Ser der er forskjellige moduser, som film+ og game, er dette noe som er anbefalt å bruke?

Jeg skal koble den til pc for å se filmer og tv, men er der en spesiell hdmi inngang jeg da må bruke, eller vil alle tre fungere like bra? Er jo en egen pc inngang på tv, men vil det ikke være bedre å benytte seg av hdmi når jeg har muligheten?

Ellers, noen ting som er å anbefale med hensyn til tv? Funksjoner jeg bør skru av, funksjoner jeg bør bruke osv?

Tar i mot alt som er av gode tips her så jeg får best mulig bilde

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Har fått mitt nye tv i dag, ett Samsung 40" LCD-TV LE40R81B.

Ser der er forskjellige moduser, som film+ og game, er dette noe som er anbefalt å bruke?

Jeg skal koble den til pc for å se filmer og tv, men er der en spesiell hdmi inngang jeg da må bruke, eller vil alle tre fungere like bra? Er jo en egen pc inngang på tv, men vil det ikke være bedre å benytte seg av hdmi når jeg har muligheten?

Ellers, noen ting som er å anbefale med hensyn til tv? Funksjoner jeg bør skru av, funksjoner jeg bør bruke osv?

Tar i mot alt som er av gode tips her så jeg får best mulig bilde
    Et godt tips med alle flat tv-er er å skru av hjelpe midler som støydemping og dynamisk kontrast. Som regel lager dette mer krøll en godt...

Sett strømsparing på høy slik at du får litt mer sortnivå.

Film+ bør du sjekke ut for det er godt mulig du ikke setter pris på hva det gjør med bildet. Funksjonen skal myke opp bildet og lage gjevnere bevegelser, men noen mener at dette får en hver film til å se ut som en billig tv såpe. Med andre ord så er dette en smak og behag funksjon.

Game funksjonen har jeg ikke sett på den tv-en du har kjøpt, men den skal hjelpe deg til å få det opptimale bilde for spill så det er neppe noe problem å ha den på.

Det er greit å begynne med hdmi 1 og arbeide seg oppover... Det har ingenting å si, men greit med et lite system...

Du får kanskje 1:1 pixelmapping hvis du benytter deg av pc porten, men her må du forhøre deg med noen andre...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fekk også denne tven i hus i går. regner med du handlet hos komplett?

Må si jeg er meget overrasket over denne tven.

Har en 46 " m87 som stue pc og forskjellen når det kommer til stykket er neimen ikke stor.....med henhold til bildekvalitet...

jeg bruker hdmi port 2. sett bildet til just scan. jeg bruker også movie mode og hdmi black low. kanskje lurt å sette ned backlight til 3 - 4.

Koblet til gamer pcen min og bilde satt som et skudd med en gang... 13xx - 768. og 1 : 1 pixelmapping. MEn du må sette bildestørrelsen til just scan for å få det til...

Bruk øya og test ut selv.. var det jeg gjorde.. Den er sikkert ikke perfekt innstilt men rimelig bra...

lykke til..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset om "just scan". Slet med at pcen i 1360x768 ikke fylte ut hele bildet, men nå virker det utmerket

Ett problem jeg har er å få harmony til å bytte til rett kanal. Går litt i surr for hele harmony desverre. Noen tips her kanskje? Virker som om at ex1 og ex2 alltid søkes igjennom i tillegg til de inngangene som faktisk er i bruk, men på harmony oppsettet kommer ikke disse inngangene opp som ett valg. Noen tips?

Bruker nå hdmi 1 og 2 til xbox 360 og pc, samt video av til ps2.

Noen tips til en bedre tilkobling ved bruk av ps2 på denne tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå forsvant valget med just scan, og pc dekker ikke hele bildet lengre.

Hva kan være feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå forsvant valget med just scan, og pc dekker ikke hele bildet lengre.

Hva kan være feil?
    Prøv om du har slått på "film+" modus.
    Tror ikke "just scan" virker da.

Håper dette hjelper.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har klart å gjøre noe rart med hele tven.

Jeg får som sagt ikke just scan tilbake, og ikke får jeg muligheten til å justere diverse valg som brightnes osv.

Er der noen måte jeg kan tilbkestille hele tv på og starte fra start av igjen?

Kanskje det ikke går å ha pc tilkoblet via hdmi, at den må gå via dsub?

Edit:

Undersøkt litt mer nå. Så lenge pc er på er en del valg borte. Kan kun velge mellom 4:3 og 16:9, ikke just scan og de andre valgene som er der. Så snart pc er av kan jeg velge hva som helst, men så snart pc går på igjen så går innstillingene tilbake igjen og bildet passer ikke tven, blir for lite.

Pc kjører en oppløsning på 1360x769@60Hz med dvi-->hdmi kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gir jeg seriøst opp tv snart

DVD, Xbox360 og andre ting som går via hdmi fyller ut bildet helt utmerket.

Pc fyller ut bildet med en oppløsning på 1280x720, men er ikke like klart som når jeg har det på 1360x768, men da år jeg som sagt en irriterende sort kant rundt hele bildet. Dette skjer kun ved å bruke dvi-->hmdi, og på alle tre hdmi inngangene.

Bruker jeg pc inngangen på tv slipper jeg dette problemet, men synes ikke bildet blir like klart.

Jeg er kjempe fortvilet, så om noen kobler sin pc til denne tven vil jeg gjerne vite hvordan oppsett dere har.

Kanskje det er bedre å kjøre en oppløsning som tilsvarer 1080i? Eneste problemet da er jo at alt blir ekstremt lite når en skal surfe osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gir jeg seriøst opp tv snart

DVD, Xbox360 og andre ting som går via hdmi fyller ut bildet helt utmerket.

Pc fyller ut bildet med en oppløsning på 1280x720, men er ikke like klart som når jeg har det på 1360x768, men da år jeg som sagt en irriterende sort kant rundt hele bildet. Dette skjer kun ved å bruke dvi-->hmdi, og på alle tre hdmi inngangene.

Bruker jeg pc inngangen på tv slipper jeg dette problemet, men synes ikke bildet blir like klart.

Jeg er kjempe fortvilet, så om noen kobler sin pc til denne tven vil jeg gjerne vite hvordan oppsett dere har.

Kanskje det er bedre å kjøre en oppløsning som tilsvarer 1080i? Eneste problemet da er jo at alt blir ekstremt lite når en skal surfe osv.
    Etter å ha lest forskjellige britiske og amerikanske sider, virker det som om det kun er hdmi 2 som har 1 ; 1 pixelmapping.

bruker du hdmi inngang 2? Jeg har full skjerm, men hos meg så har det skjedd det samme som hos deg. Får ikke valgt just scan lenger, bare 16 :9 og 4 :3. Jeg har likevel full pixelmapping 1:1. Kan godt være grafikkdriverne dine. Har hørt at noen nvidia drivere lager litt krøll med henhold til oppløsning på flatskjerm. Prøv å oppdatere driverne på pcen og se hva som skjer.

Jeg har et nvidia 8800gts kort og siste driverne. Fungerer smurt som sagt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken oppløsning kjører du?

På hdmi1 får jeg valget om just scan, men fyller ikke ut bildet.

På hdmi2 får jeg kun 16:9 og 4:3, men ingen av de fyller ut bildet.

Jeg har ett ati kort i 34xx serien, kjører som sagt oppløsning på 1360x768 som jeg mener skal virke i følge manualen.

Eneste jeg ikke testet er hdmi3, så kanskje det er verdt førsøket

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •