Hvor ofte bytter du ut TV-en, hva gjør du med den gamle - og hvorfor? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Håper på å få byttet så snart som mulig.
    Årsak: vil ha större TV.
    Er meget fornöyd med min 50" Pioneer, men har forstått at 60" er det som passer best hos oss.
    En kamerat får sin Pioneer 60" i morgen og jeg er misunnelig!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Er meget fornöyd med min 50" Pioneer, men har forstått at 60" er det som passer best hos oss.
    Så lenge kona di også har forstått dette så er det jo bare lommeboka igjen å overtale :wink:

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytter TV så snart det beste ikke er best lenger!!

Den gamle havner hos portneren, vaktmesteren eller på dynga...

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NEIDA!!!

Har ikke tenkt å bytte på en stund, for nå er 50" Pioneer fellt inn i stueveggen og da er det ikke bare bare å bytte tre ganger i året!

Sjekk gjerne ut stuekinoen min, har oppdattert med nye bilder. AVforum.no - fmorris's hjemmekino

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Så lenge kona di også har forstått dette så er det jo bare lommeboka igjen å overtale :wink:
    Kona er glad i film/TV, så det er kun lommeboken/konto som må overtales.:-D
    Det kan sagtens ta litt tid, da jeg har altfor mye planlagt.:-?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 4 flatskjermer siden 2006, de tre første var rene oppgraderinger, den jeg har nå kjøpte jeg fordi jeg flyttet og det var slit å dra med seg en 46" fra Bergen til Tromsø (Var vertfall det jeg sa til konemor, men vi hadde flyttebil)

Vurderer nå å oppgradere til større tv, er fornøyd med min PX80 men skulle gjerne hatt 8-10" mer og full-hd!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Kjøpte en 20" crappy no-name CRT tidlig på 90-tallet da jeg var student.
    - Kjøpte en 28" Panasonic CRT i 1996 da jeg begynte å jobbe. Ga bort 20".
    - Kjøpte en 32" Loewe CRT for å ha i "kinoen" i 2000. 28" Panasonicen forsvant med samboeren i 2003...
    - Kjøpte en 42" Panasonic HD-unready plasma i 2005 for å få større bilde. Loewen ble barne-TV.
    - Kjøpte en 28" Philips CRT i 2006 for å erstatte Loewen hvis bilderør røyk andre gang (og denne gang utenfor garantitiden). Loewen ble parkert utenfor Elkjøp.
    - Flyttet Pana-plasmaen til stuen da jeg fikk lerret og projektor i kinoen.
    - Kjøpte en 42" Panasonic PX80 i 2008 for at ungene skulle bli HD-ready. Philipsen skal ut på finn.no eller noe.
    - Kjøpte en 46" Panasonic PZ85 i 2008 til å ha i stuen, fordi jeg følte det var "riktig" å oppgradere til full-HD og større bilde :-) Panasonicen fra 2005 ble solgt til en bildeentusiast som har hatt 20 flatskjermer siden 2004 ;-) og som mener den han kjøpte av meg er en av de beste på SD-materiale.

EDIT:
    - Kommer til å kjøpe 100-120" Piosonic-skjerm til under 20k om noen år, når en helt annen teknologi har overtatt, og Pioneer har slått seg sammen med Panasonic.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På ca ett år nå så har jeg hatt 4 tv'er i hus og regner med at jeg tar inn en 5. i løpet av høsten. Nå angrer jeg egentlig for at jeg ikke kjøpte pioneer i fjor høst, da hadde jeg sannsynligvis hatt en tv på 2 år og i tillegg kanskje spart litt penger.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    På ca ett år nå så har jeg hatt 4 tv'er i hus og regner med at jeg tar inn en 5. i løpet av høsten. Nå angrer jeg egentlig for at jeg ikke kjøpte pioneer i fjor høst, da hadde jeg sannsynligvis hatt en tv på 2 år og i tillegg kanskje spart litt penger.
    Og du tror du er kvitt oppgraderingsspøkelset om du kjøper Pioneer ? Det er vel bare å sjekke Pioneer tråden og se hvor mange som sitter på 50" og ønsker seg 60" :razz: .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytter tv når jeg blir lei av den gamle eller om jeg kjeder meg tilstrekkelig mye. Heldigvis er jeg som regel fornøyd med tv'en og kjeder meg sjelden. I snitt kjøper jeg ny tv hvert år. Unnskyldningen min er som regel at jeg vil ha bedre bilde og flere tilkoplingsmuligheter. I skrivende stund vurderer jeg å kjøpe ny plasma, men er usikker på om jeg skal kjøpe full HD-projector isteden. Jeg må i alle fall kjøpe noe nytt. Kanskje et nytt lerret, om ikke annet. Det gamle er jo møkkete.
    Ting som ikke lenger er i bruk kan jeg beholde som reserve eller gis bort, enten til familie og venner eller til Frelsesarmeen. Jeg prøver sjelden å selge noe, fordi jeg hater spørsmål som "er den OK?" enda det er beskrevet i annonsen at produktet er som nytt. Er tingen defekt dumpes den hos Elkjøp, der defekte ting hører hjemme!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Og du tror du er kvitt oppgraderingsspøkelset om du kjøper Pioneer ? Det er vel bare å sjekke Pioneer tråden og se hvor mange som sitter på 50" og ønsker seg 60" :razz: .
    Tja, jeg vil jo alltid ha noe bedre, men hadde kanskje blitt mere fornøyd med pioneer enn de andre tv'ene jeg har hatt. Ellers har jeg hatt 50", men har nå 42", men skal opp på 50" igjen. Noe større enn 50" trenger jeg ikke hos meg da jeg sittar ca 3m unna tv'en som brukes til tv, spill og serier. Filmer det ser jeg på lerret som er betydelig større enn 60"...

Grunn til oppgradering? Ikke helt fornyød og vil ha noe bedre, så det blir vel en del tv'er fremover da jeg sannsynligvis aldri blir helt fornøyd, i allefall ikke når jeg vet det finnes bedre...

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok min 42" PX70 21.12.07 og det kommer inn en 50" PX8 ca. 18.09.08. Grunnen er at jeg vil ha større TV.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en Sony 32" widescreen CRT i over 10 år før den ble byttet ut med en 40" LCD rett før jul. Årsak: Canal+ HD og PS3 kom ikke akkurat til sin rett på gamle-TV'en, som nå nyter tilværelsen hos foreldrene mine.

Renger med å ha LCD'en i 10 år også, bruker oppgraderingsbudsjettet på kinorommet i kjelleren i stedet

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt så alt for mange tver.
    1994? en 14 eller 15" på gutterommet til Amiga, og på hybel til tv etterhvert. Står forsatt hos foreldrene mine tror jeg.
    1997 28" Panasonic, hadde akkurat startet og jobbe, trengte større TV. Gitt bort til min bror. Brukes fortsatt av sønnen.
    2001 32" Grundig CRT widescreen, solgt til den samme broren i 2007
    2005 Panasonic PT-AE700 projektor, har den fortsatt
    2007 46" Samsung ville ha Full HD og større TV.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •