Trenger hjelp til 42" plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til 42" plasma

Hei.

Jeg har lyst på en 42" plasma tv som for det meste skal brukes til tv og film. Har vurdert to ganske billige siden jeg er fattig student.

Elkjøp - Philips 42" Plasma-TV

og

Elkjøp - Panasonic 42" Plasma-TV

Noen som har noen tanker om disse?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kristian87
    Hei.

Jeg har lyst på en 42" plasma tv som for det meste skal brukes til tv og film. Har vurdert to ganske billige siden jeg er fattig student.

Elkjøp - Philips 42" Plasma-TV

og

Elkjøp - Panasonic 42" Plasma-TV

Noen som har noen tanker om disse?
    Philips satser lite på plasma, de utvikler stort sett LCD. Panasonic satser mer på plasma. Har ikke sett på Philipsen, men Panasonic PX70 og PX80 har jeg sett en del på, og kan anbefale disse! Eneste du bør unngå er direkte sollys på skjermen, da blir bildet blast og grått - det gjelder forsåvidt alle plasmaer, men syns det har vært mer irriterende på Panasonicen enn andre plasmaer jeg har sett på. En annen, og prisgunstig plasma, som jeg liker er LG PG6000. Stilren og jeg syns den følger Panasonicen på bildekvalitet, kanskje ikke like bra svartnivå dog.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic :-D
    Philips = feilips

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy feit - gamlingen fikk seg en Panasonic PX80 i dag. Det har skjedd litt de to siste årene fra min Panaonic PV60 var ny, for å si det enkelt..... Den imponerte meg sikkelig av det jeg så på den med ordinære tv signaler. Designet var også meget bra etter min mening.

Jeg ville valgt en PX80 uten å se meg tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også en Panasonic TH-42PX80B. Problemet mitt er at den kommer til å henge på veggen i stua, med to temmelig store vestvendte vinduer til høyre for tv'en. Det blir altså en del lys i stua, om enn ikke så mye direkte på veggen der tv'en skal henge. Er plasma brukandes i dette rommet eller bør jeg seriøst vurdere en lcd skjerm pga. refleksene som oppstår? Alternativet for min del blir da i så fall Samsung's A656 som jo koster noen tusenlapper mer...

Omtrent slik ser stua ut..

----TV----
    |............|
    |............VINDU
    |............|
    |............VINDU
    |............|

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 42'' LG plasma og stue med masse vinduer og lys, men jeg har vinklet TV'en slik at det ikke skal komme direkte vinduslys på skjermen.
    Motlys fra vinduene måtte jeg løse med persienner.

Jeg tror plasma er mindre lysfølsom enn LCD. Det fungerer ihvertfall strålende (ehhhh, artig poeng) hjemme hos meg.

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sphinn
    Jeg vurderer også en Panasonic TH-42PX80B. Problemet mitt er at den kommer til å henge på veggen i stua, med to temmelig store vestvendte vinduer til høyre for tv'en. Det blir altså en del lys i stua, om enn ikke så mye direkte på veggen der tv'en skal henge. Er plasma brukandes i dette rommet eller bør jeg seriøst vurdere en lcd skjerm pga. refleksene som oppstår? Alternativet for min del blir da i så fall Samsung's A656 som jo koster noen tusenlapper mer...
    px80 har mye mindre reflekser enn A656...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp plasma og legg noen 100lapper i et par pene gardiner\persienner hvis du plages av at rommet blir for lyst.
    Bakldelen med plasmaskjermer at de har glass foran skjermen, noen som gir mer refleksjoner og speilbilde enn LCD. Men er du det minste kresen på bildekvalitet er det bare å kjøpe plasma.

En annen aktuell kandiat kan kanskje være Samsung sin PS42Q97\Q96.
    De er også ganske billige nå, siden samsung har kommet med ny modellserie.
    Panasonicen er nok noe bedre, men synes samsungen ser bedre ut enn philips hvertfall. Er vel omtrent på linje med Lg. For min del ser det ut som samsungen har bedre sortnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg peiste på og kjøpte Panasonicen hos Elkjøp (8195,- inkl. frakt) for å sikre meg deres 30-dagers returrett.. skal i teorien få den i dag så da skal jeg teste hvordan refleksene blir både med og uten gardiner.

Takk for svar folkens. Beklager til trådstarter hvis jeg kuppet tråden din

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var tilfeldigvis innom Bohus idag. Der hadde de et par råstilige svarte trepersienner De gjør nok en god jobb med å holde lyset ute

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sphinn
    Jeg peiste på og kjøpte Panasonicen hos Elkjøp (8195,- inkl. frakt) for å sikre meg deres 30-dagers returrett.. skal i teorien få den i dag så da skal jeg teste hvordan refleksene blir både med og uten gardiner.

Takk for svar folkens. Beklager til trådstarter hvis jeg kuppet tråden din
    Du er tilgitt Skal nok gå for panasonicen selv når ferien er over, og du må huske på å poste dine erfaringer her når du har fått testet tv'en!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •