Plasma transportert liggende. Har den tatt skade av det eller ikke? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Newcomer Haarek sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Vel det er derfor firmaet eg never har garanti på slike ting der du slipper å betale for sånne skader. Ingen frakt eller noe !

Men er jo slik att den SKAL fraktes stående ja. Men eg sier att det går ann att den ligger uten å få skade. Selv om det er større risiko for att den tar skade når den ligger.

Men om du skal ha en DYR flatskjerm henter man den bare selv for å ungå sånne feil
    Satt litt på spissen!
    Tv har jo blitt fraktet til Norge,så det du egentlig sier er at man skal dra til landet der den er produsert for å hente den,for å unngå sånne feil!!!

Personlig så mener jeg,at å få den levert på døren skal være like sikkert som å hente selv. Du betaler faktisk for det.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha lest hele tråden og div råd og vink som har blitt gitt vil jeg si følgende;
    Funker TVen nå så fortsetter den sikkert med det. Jeg har en Pioneer plasma som alltid ligger, og den tar tydeligvis ingen skade av det..

Bilde av min

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Uten å ha lest hele tråden og div råd og vink som har blitt gitt vil jeg si følgende;
    Funker TVen nå så fortsetter den sikkert med det. Jeg har en Pioneer plasma som alltid ligger, og den tar tydeligvis ingen skade av det..

Bilde av min

WTF!!!

Kult sofabord

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haarek
    Satt litt på spissen!
    Tv har jo blitt fraktet til Norge,så det du egentlig sier er at man skal dra til landet der den er produsert for å hente den,for å unngå sånne feil!!!

Personlig så mener jeg,at å få den levert på døren skal være like sikkert som å hente selv. Du betaler faktisk for det.
    Hehe, ja selvfølgelig
    Men tenker da om folk er så redd som de er for å ta imot en tv som har blitt fraktet fra terminal til hjem liggende. Man får det jo igjen på garanti om den er ødelagt uansett så.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ringt MPX i dag. Jeg pratet med en hyggelig kundebehandler der som het Trond. Jeg fortalte han om hvordan tven hadde blitt transporter, og han sa også at den skulle ha vært transportert stående pga vekten på glasset og for at glasset ikke skulle knuse.
    Han sa at det var veldig sjelden at de får tver i retur pga at de har blitt transportert på feil måte. Han sa at jeg bare fikk prøve den og at han skulle registrere i systemet deres at tven var blitt transportert liggende til meg. Han regnet med at det mest sannsynlig hadde gått bra med transporten men at de da var klar over hva som hadde skjedd hvis det skulle oppstå noen senskader som man ikke kunne se med en gang.
    Jeg ba han da sende meg dette svaret på mail, slik at jeg har noe dokumentasjon på at de er klar over hva som har skjedd med tven under transporten.
    Fikk denne mailen av han da:

Hei

Ordrenummer: XXXXXXX

Denne 50" plasma tven ble fraktet liggende (med Tollpost)
    Ta kontakt med meg hvis det skulle oppstå problemer så tar vi det derfra.

Ha en fortsatt god dag.

Med vennlig hilsen
    Trond Nilssen

MPX.no AS/XD.no AS
    Østre Kullerød 5, 3241 Sandefjord

Får ikke åpnet tven før tidligst på lørdag, så da blir det spennende å se om den har overlevd eller ikke.
    Skriver et innlegg her når jeg har fått åpnet og testet tven i løpet av helgen.

Håper jeg ikke må returnere tven, fordi de får ikke inn noe nytt parti med samme tv før 30.07. Kjedelig å vente så lenge hvis det er noe galt med den da.
    Men jeg håper jo på det beste da selvsagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det er derfor firmaet eg never har garanti på slike ting der du slipper å betale for sånne skader. Ingen frakt eller noe !

Men er jo slik att den SKAL fraktes stående ja. Men eg sier att det går ann att den ligger uten å få skade. Selv om det er større risiko for att den tar skade når den ligger.

Men om du skal ha en DYR flatskjerm henter man den bare selv for å ungå sånne feil
    Ja helt sikkert seriøst firma og slikt, men frakten beregner de inn i avansen uansett, hvis ikke hadde de latt være å levere.
    Garanti har man jo uansett etter kjøpsloven, men hvorfor utsette TVen for høyere risiko for skade enn nødvendig?
    Feil kan jo dukke opp lenge etter, selv om den funker ved levering. Og som du også sier: den SKAL transporteres stående.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min tv har blitt fraktet liggende et par ganger og har ikke tatt skade av det...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stående transport..

Har hørt at det er kun pga vekten på glaset og at det har lettere for å knuse hvis tven blir transportert liggende. Har selv vært på OBS og kjøpt plasma som vi kjørte liggene hjem bak i bilen uten at vi kan se den har tatt skade av det.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Min tv har blitt fraktet liggende et par ganger og har ikke tatt skade av det...
    Nå er det vel en stor forskjell på en 50" plasma, og din 32" LCD.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At noen har kjørt rundt med en større plasmaskjerm (42" og opp) liggende og ikke opplevd noe problemer kan være flaks, de kjørte Citroèn Xsara, fine veier... Ville ikke oppfordret andre til å prøve anyways.

Det er som Tiger sider:

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    På en 50 tommer som ligger vil vekten på panelet være såpass mye at panelet vil bøye seg og høyst sannsynlig ta skade. Bøy => mulig lekkaje i de små cellene med gass => pixelfeil.
    Det er også som Xinhua sier:
    Hvordan tror dere de reparerer skjermene når de får de inn. Jo de legger dem flat og fikser det som trengs.

Eneste grunne til att de skal stå under frakt er fordi frakt ofte tar lang tid og det er mye humper.
    Tvene ligger flatt under reparasjon.

Når det gjelder disse velt-sensorene så kan jeg etter egen erfaring si at det er det enkelte fraktfirmaer som ikke tar så høytidelig. Jobbet på Fornebu ett år og så sykt mange røde tilt-buttons eller hva det nå heter... (de skal ikke være røde :-) )

Tror trådstarter har gjort det riktige i å ha skriftlig dekket seg i tilfelle noe skulle gå galt senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig åpnet plasmaskjermen denne tråden handler om i forrige uke. Panelet så ut til å være uskadet på tross av transporten, men det var 2 døde pixler på den oppe i høyre hjørne. Tror ikke de har kommet av transporten egentlig, men jeg gidder uansett ikke å sitte å se på 2 døde pixler så lenge jeg har skjermen. Sendte den derfor tilbake og fikk igjen penga.

Når jeg bestiller skjermen på nytt, så skal jeg garantert bestille fra et sted hvor jeg kan plukke opp tven selv. Tar aldri noen gang mer sjanser med Tollpost-globe. Han fyren som leverte min plasma presterte å si at han alltid transporterte flatskjermer liggende i bilen for å få bedre plass.

Håper ikke alle som jobber der er som han.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tominator 6six6
    Fikk endelig åpnet plasmaskjermen denne tråden handler om i forrige uke. Panelet så ut til å være uskadet på tross av transporten, men det var 2 døde pixler på den oppe i høyre hjørne. Tror ikke de har kommet av transporten egentlig, men jeg gidder uansett ikke å sitte å se på 2 døde pixler så lenge jeg har skjermen. Sendte den derfor tilbake og fikk igjen penga.

Når jeg bestiller skjermen på nytt, så skal jeg garantert bestille fra et sted hvor jeg kan plukke opp tven selv. Tar aldri noen gang mer sjanser med Tollpost-globe. Han fyren som leverte min plasma presterte å si at han alltid transporterte flatskjermer liggende i bilen for å få bedre plass.

Håper ikke alle som jobber der er som han.
    Fikk du igjen frakten og ? Normalt må vel dette dekkes av kjøper men det er jo litt surt når skaden kanskje skyltes transportør.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tollpost har nok desverre noen harhauser av sjåfører..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Fikk du igjen frakten og ? Normalt må vel dette dekkes av kjøper men det er jo litt surt når skaden kanskje skyltes transportør.

Fikk igjen alle pengene inkl. frakten. Regnet med at jeg måtte betale frakten tilbake, men det tok nettbutikken seg av. De bestilte henting med Tollpost-globe og så ble tven hentet av bud 2 dager etterpå. Jeg sa til budet at esken måtte stå når den ble fraktet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk igjen alle pengene inkl. frakten. Regnet med at jeg måtte betale frakten tilbake, men det tok nettbutikken seg av. De bestilte henting med Tollpost-globe og så ble tven hentet av bud 2 dager etterpå. Jeg sa til budet at esken måtte stå når den ble fraktet.
    Det var bra service ! Har ikke handlet hos de på en stund da de ikke ville ta i retur et kamera på angring da jeg hadde tatt noen bilder. Får vel revurdere dette da de ofte er gode på priser :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det var bra service ! Har ikke handlet hos de på en stund da de ikke ville ta i retur et kamera på angring da jeg hadde tatt noen bilder. Får vel revurdere dette da de ofte er gode på priser :-D .
    Ringte kundeservice før jeg bestilte. De sa at hvis tven var brukt under en time, så kunne man benytte angreretten. Dette kunne de se på servicemenyen sa de.
    Jeg bare testet tven 2 ganger og maks 25 min tilsammen. Så på forskjellige bakgrunner på menyene på Nintendo Wii og Xbox 360 for å sjekke etter døde pixler. Og det fant jeg jo to av. Pakket ned igjen tven med en gang og benyttet meg av angreretten. Og det var ikke noe stress.

Så det er nok lurt å ringe kundeservice å forhøre seg litt om angreretten før man bestiller derfra. Det hjalp iallefall meg å får returnert varen uten noe pes da jeg angret på kjøpet derfra.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte kundeservice før jeg bestilte. De sa at hvis tven var brukt under en time, så kunne man benytte angreretten. Dette kunne de se på servicemenyen sa de.
    Jeg bare testet tven 2 ganger og maks 25 min tilsammen. Så på forskjellige bakgrunner på menyene på Nintendo Wii og Xbox 360 for å sjekke etter døde pixler. Og det fant jeg jo to av. Pakket ned igjen tven med en gang og benyttet meg av angreretten. Og det var ikke noe stress.

Så det er nok lurt å ringe kundeservice å forhøre seg litt om angreretten før man bestiller derfra. Det hjalp iallefall meg å får returnert varen uten noe pes da jeg angret på kjøpet derfra.
    Ok, men da har de forsatt sine sære returavtaler som de ikke opplyser om. Retur hvis TV ikke er brukt 1 time, retur hvis du ikke har tatt 1 bilde osv. Loven sier "i vesentlig samme tilstand og mengde", mens MPX har sine egne interne fortolkninger. Heldig for deg at du ikke hadde brukt den mer enn 0.5 time, men jeg tror jeg forsatt handler hos andre.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •