Samsung LE46A656A1FXXC - FAQ`s og info

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE46A656A1FXXC - FAQ`s og info

Hei på dere!

Nettopp registrert meg her, så om det finnes en spesifikk tråd om akkurat denne tv`n så får dere unnskylde, og kanskje flytte/slette tråden.

På min tv står det riktignok ...FXXU og ikke FXXC, om det betyr noe.

Jeg er helt fersk når det gjelder flat-tv, så det er mye jeg trenger å finne utav. Også om akkurat denne tv`n.

Førsteinntrykket av apparatet er veldig bra. Bildet er fabelaktig, mens lyden (ikke overraskende) duger helt greit, men til film bør man selvsagt ha surround etc.
    Har lest litt om denne tv`n og som det sies så er den kanskje ikke helt bra til spill (kun testet med PS2), men som sagt har jeg nettopp fått den og ikke satt meg så mye inni innstillinger, programoppdatering osv. Kanskje er det mulig å få justert det?

Mitt første spm er angående "Digital Menu" som hos meg ikke går an å velge. Noen som vet grunnen? :neutral:

Om det er noen som lurer på noe ang denne tv`n så skal jeg svare så godt jeg kan.

Håper det blir mye god info her etter hvert! Jeg er iallfall en av de som trenger det ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel menyen for den digitale bakkenetts tuneren som ikke virker i Norge (MPEG2, ikke MPEG4). Med andre ord så er det ikke noe å tenke så mye på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte trykke meg inn på DTV og deretter på Menu - da gikk det. Kom iallfall inn på menyen, men ikke alt der inne som fungerte. Sikkert noe med det du sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FXXC og FXXU er noe med hvem som er impotør av tv'en... FXXE er den nordiske impotøren...

Et lite tips ang. video ol. Dersom du merker at det lag'er så hjelper det å slå av 100Hz'en...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det derfor tv`n ikke virker å være "tilpasset" norske forhold? Verken språk eller land går an å velge, mens dansk, svensk og finsk er representert :???:

Skulle gjerne hatt en manual på norsk også. Engelsk er jo greit, men tar litt lengre tid å lese gjennom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du kjøpt tv'en din???

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Datakjeden.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LE46A656
    Datakjeden.no
    Da er den parelell importert,
    C står for DVB-C det vil si digital cabeltv dekoder.

Siden du har kjøpt tvn din av en forhandler som ikke handler de av Samsung er den ikke tilpasset Norge/scandinavia. :/

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh, er det også noe? Hvor er det man bør (burde) kjøpe tv`n da? Bare i tilfelle andre ikke vil gå i samme fellen. Hvis det bare gjelder språk og menyer så er det ingen krise, men er det andre ting man kan merke etter hvert?

Som sagt så var det svensk, finsk og dansk der. Er det bare Norge som ikke er med?
    Har ikke tv`n forran meg nå, men det varierte litt alt etter hvilke menyer man var innom. Noen steder kunne man ikke velge noen skandinaviske land. Kun UK, Netherlands, Germany, France, Others +++.

Men hvorfor er ikke tv`er som blir solgt i Norge tilpasset norske forhold?
    Går det an å fikse dette ved firmware/software kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av LE46A656
    Åh, er det også noe? Hvor er det man bør (burde) kjøpe tv`n da? Bare i tilfelle andre ikke vil gå i samme fellen. Hvis det bare gjelder språk og menyer så er det ingen krise, men er det andre ting man kan merke etter hvert?

Som sagt så var det svensk, finsk og dansk der. Er det bare Norge som ikke er med?
    Har ikke tv`n forran meg nå, men det varierte litt alt etter hvilke menyer man var innom. Noen steder kunne man ikke velge noen skandinaviske land. Kun UK, Netherlands, Germany, France, Others +++.

Men hvorfor er ikke tv`er som blir solgt i Norge tilpasset norske forhold?
    Går det an å fikse dette ved firmware/software kanskje?
    Det er mulig å fikse språk med softwaren. tvn har jo usb inntak.

Vell internett butikker handler som regel ikke av Samsung Nordic, de handler mest ifra Tyskland...

Noen av tingene som skiller fra nett til butikk er:

Software er ikke tilpasset Norge
    Du har ikke Dvb-c tuner innebygget i tvn
    Du kan ikke reklamere eller bruke garantien din via Samsung Norge, altså kun via netthandleren du har handlet hos. ( Noe som kanskje gjør det tungvint for noen)
    Pixelfeil garanti kan variere fra forhandler til forhandler-

Det er vell de viktigste tingene jeg kommer på nå...

Jeg skal vell ikke lede deg inn i noen butikker.. men det er som regel ikke lavpriskjedene som er billigst på tv'r akkurat...

=)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV`n er allerede kjøpt så det skal du slippe, hvis det var det du mente ;-)

Jeg sliter med å finne god info på Samsung`s sider. Står ingenting om hva som er nyeste software, hva den fikser osv. Akkurat det med språket er ikke noe problem, så det kan bare være.

Interessant det du sier om hvor man kjøper tv`n. Trodde faktisk alle tv`er som ble hentet til Norge var noenlunde like på sånt. Men, men - man lærer så lenge man lever :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt samme TV hos Komplett, det går an å gå inn i servicemenyen og endre land og språk til nordic(fra other1) og norsk(fra engelsk). For å komme deg inn på servicemenyen trykk;(mens skjermen er av) INFO->MENU->MUTE->POWER

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tobben10
    Jeg har kjøpt samme TV hos Komplett, det går an å gå inn i servicemenyen og endre land og språk til nordic(fra other1) og norsk(fra engelsk). For å komme deg inn på servicemenyen trykk;(mens skjermen er av) INFO->MENU->MUTE->POWER
    Vurderer å kjøpe der jeg og. Kjøper komplett fra Samsung Nordic? Altså unngår man disse problemene?:

Software er ikke tilpasset Norge
    Du har ikke Dvb-c tuner innebygget i tvn
    Du kan ikke reklamere eller bruke garantien din via Samsung Norge, altså kun via netthandleren du har handlet hos. ( Noe som kanskje gjør det tungvint for noen)
    Pixelfeil garanti kan variere fra forhandler til forhandler-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •