Forskjeller på Sony W4000 og V4000 serien LCD TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjeller på Sony W4000 og V4000 serien LCD TV

Det er dukket opp nye typer av Sonys 4000 panel og i denne tråden vil jeg prøve å kartlegge forskjellen på dem.

OBS: Det er etter sigende en forskjell på baklys på disse skjermene. Kan noen bekrefte dette?

V4000: Mørkeblå, ser ut som sort med blå/sort list. Ingen dekoder. vanlig meny.

W4000: Mørkeblå, ser ut som sort med sølv list. Dekoder for bakkenett. cross-mediabar meny.

W4210 ingen info

W4220 ingen info

W4230 ingen info

E4000: Mørkeblå ramme

E4020: Sølv ramme

Oppdatering ny modell: 26V4500
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    W4000 er full HD, men fåes ikke i mindre enn 32", men design og utstyr ellers er etter hva jeg har forstått identisk.

Sitat Opprinnelig postet av helge_a
    v'en mangler nok en del finesser, feks
    WCG-CCFL baklys, Live Colour Creation, x.v.Colour, Fotovisning på TV, 10-bit panel etc. se feks 32" v4500 mot w4000 her
    Produktsammenligning : 32–40-tommers BRAVIA-TV : TV og projeksjon : Tekniske spesifikasjoner : Sony : Norge

Jeg har vært på to forskjellige Sony senter og på det ene stedet sa de at det kun var fargen på listen nederst og digital bakkenett dekoderen som var forskjellen på W og V modellen. W modellen har sølv list og bakkenett dekoder, mens V modellen har sort list og er uten dekoder. I den andre butikken sa de at det var også forskjeller i menyen, med crossmediabar på W modellen og vanlig meny på V modellen. Det var også nøyaktig 2 000kr som skilte modellene.

Jeg skal kjøpe en Sony tv snart, og vil gjerne karlegge denne saken skikkelig før jeg kjøper. Dersom noen har opplysninger i saken, så kom med dem.

Sjekk også link til W4000 tråd: http://avforum.no/forum/tv-apparater...via-w4000.html
    Her er det også diskusjon om det samme: http://avforum.no/forum/tv-apparater...s-tv-klar.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pman999
    Det er dukket opp nye typer av Sonys 4000 panel og i denne tråden vil jeg prøve å kartlegge forskjellen på dem.
    Og bare for å komplisere det: Sony-senteret i Sandvika sa at E-serien var identisk, bortsett fra utseendet:

E4000 (mørkeblå ramme)
    E4020 (sølv ramme)

Noen som vet om det er adre forskjeller?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teknisk sett er alle W4xxx identiske.

Kosmetisk så er det visse forskjeller:

W4000: "Midnight sky" ramme, sølvgrå høytallergrill og klart glass.

W4210: Som W4000 men med mørkt glass ("midnight sky" ramme, mørk høytalergrill og mørkt glass).

W4220: Som W4000 men svart ramme (svart ramme, sølvgrå høytallergrill og klart glass).

W4230: Svart ramme, mørk høytalergrill og mørkt glass.

Forøvrig vil jeg tro forskjellen mellom "midnight sky" og sort er minimal! Så nettopp på en W4000 i butikk på Siba - og den er jo blank sort! Kun ørlite antydning til blå "metallic"-effekt om du går helt inntil!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KDL-46v4000

Skal kjøpe meg en KDL-46v4000 da jeg ikke har brukt for den MPEG4-støtte (digitalt bakkenett)som 46w4000 har .
    Skal bruke conax cam på den da jeg har cd abo. kabel, har prøvd å søke på div. forum for å se om det det er noe forskjell ang. hva hender om cd går over til mpg-4 i fremtiden på sine sendinger , da V modelen er billigere og Alle skal ha w modelen..
    :neutral:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy.jonsberg@gmail.com
    Skal kjøpe meg en KDL-46v4000 da jeg ikke har brukt for den MPEG4-støtte (digitalt bakkenett)som 46w4000 har .
    Skal bruke conax cam på den da jeg har cd abo. kabel, har prøvd å søke på div. forum for å se om det det er noe forskjell ang. hva hender om cd går over til mpg-4 i fremtiden på sine sendinger , da V modelen er billigere og Alle skal ha w modelen..
    :neutral:
    Tror det er flere forskjeller. Blandt annet på billdedfremviser ifm med USB da dette ikke står nevnt på V modellen på Sony.no. Videre er ramma og foten av simplere sort. Ville spurt Sony Norge og ikke stolt på det diverse guttevalper i hvit skjorte sier :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pman999
    Jeg skal kjøpe en Sony tv snart, og vil gjerne karlegge denne saken skikkelig før jeg kjøper. Dersom noen har opplysninger i saken, så kom med dem.
    du har sikkert sett produktsammenlikningen hos sony.no for w vs v serien 40":

Produktsammenligning : 32–40-tommers BRAVIA-TV : TV og projeksjon : Tekniske spesifikasjoner : Sony : Norge

summa summarum; v er ekte svart, w er svart i praksis, blåskjær i skarpt lys. w har bakkenett. w har sannsynligvis et hakk bedre farger. hvor merkbart er ikke klart. w har også støtte for dolby digital +, dvs noe bedre lyd om du ser på media som har dette. vanskelig å merke forskjell vil jeg tro. w kan vise foto fra usb media. w har xmb menysystem, det gamle fungerer egentlig helt ok.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt 46w4220
    Den har midnight sky ramme.
    Skal henge den på veggen og bruke Vogels VFW 065 Veggfeste.
    Har ikke noen stendere som passer til der jeg skal henge den.Det er trepanel
    på veggen,så jeg tenkte på å bruke evnt.monteringslim og skru den godt fast på veggen.Er den noen som har erfaring med det ? Den veier 25kg. Tips på hvor høyt den skal henge ?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Lagt i feil tråd.