Samsung LE40A559 skuffende?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE40A559 skuffende?!

Hei. Jeg sitter nå med en ny LE40A559, og er veldig skuffet. Da jeg først tok opp tven fra esken krriblet det i hendene, etter å starte den design-nydelige tven. Kjærlighet ved første blikk Men da jeg slo den på ble jeg veldig skuffet. Bilde var utrolig skurrete, og det virket som oppløsning var bedre på min 5 år gamle tv. Men jeg tenkte at dette kanskje bare hadde noe med at kabel signalene å gjøre(er fra asker og signalene tror jeg er de dårligste i Norge). Derfor skrudde jeg på PS3 min, med en HDMI kabel, og her var bilde utrolig bra. Nydelig å se på, og det løftet inntrykket litt opp. Men da jeg begynte å spille merket jeg en skurring(mulig pixel feil) øverst i bilde på tven. Samtidig begynte lyden å skurre litt. Lurer derfor på om det er noen andre som kanskje har samme problemet, eller om det bare kan være en produksjonsfeil? Er hvertfall veldig skuffet, og synes jeg burde fått mer for pengene.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Har akkurat fått min LE52A656 opp på veggen, og det første jeg reagerer på er at den flimrer noe veldig øverst i bildet da det er hvite bilder over hele skjermen(spesielt i reklamer).
    Den er veldig til å avsløre at det er dårlige sendinger på enkelte kanaler, men der det er bra sendinger er den kjempe fin. Fin på standard DVD selv om jeg ikke har stilt noe på farger eller noe slikt.
    Utover det synes jeg den funker bra.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik er alle lcd tv med dårlig kabeltv som jeg har forstått at du har,det første du bør gjøre med en samsung er å koble vekk dynamisk modus,så blir den hvite flimringen minimal og fargene mer naturlige,sjekk alle forum tråder om innstillinger på samsung så blir du nok mer fornøyd etter hvert.Det er ihvertfall garantert bedre bilde på en gammel crt tv med dårlig kabeltv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpe den?

Men, trass i noen variable erfaringer, vil dere si det er verdt å kjøpe den? Får den for 8500.. Har nemlig også et tilbud på LE40M87BD til 8000, så vet ikke hvilke jeg bør velge. Flott med raske tilbakemeldinger!

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at 559-modellen kan være en attraktiv skjerm. Derfor hadde det vært greit med flere synspunkter, ASAP.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er hvertfall fornøyd med min. Har til nå kun testet den med DVD og mot Wii, og jeg syns ikke den skuffer. Ser det er klager om flimmer ved lyse/hvite bilder, men jeg kan ikke si jeg har lagt merke til dette når jeg har testet med Nintendoen, og denne har ganske mange lyse bilder.

Jeg har ennå ikke begynt å tune noe på innstillingene, så dette er inntrykket jeg har fått av TVen med "ut-av-boksen"-innstillinger.

Jeg kan hvertfall anbefale denne TVen, billig var den også

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte ivei ei bestilling på 40A559 på komplett.no nå.

11% rabatt er da noe Har lenge lurt på 87BD, men ble fristet av høyere kontrastforhold og ellers at det er en ny utgave, med forhåpentligvis forbedrede feil/svakheter.

Skal skrive referat så snart TV'n er kommet opp. Har per dd. ingen mulighet til å kjøre TV'n i HD, men har et godt signal fra Canal Digital som gjør at jeg forhåpentlig ser hva den har å by på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er TV'n kommet i hus, førsteinntrykket er selvfølgelig designet, som er av topp karakter! Ennå har jeg bare brukt den i to dager, men allerede så synes jeg den imponerer med realistiske farger og god skarphet. Eneste svakheten jeg til nå har lagt merke til er at lyset som viser at skjermen er på, er noe sterkt og kan kanskje distrahere.

Referansen min er Pioneer 50", som vistnok skal være verdens beste TV. Samsungen er riktignok ikke bedre, men søtten meg ikke mye dårlige heller, etter min subjektive mening :|

Til denne prisen er det bare å løp og kjøp!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av sornes
    Da er TV'n kommet i hus, førsteinntrykket er selvfølgelig designet, som er av topp karakter! Ennå har jeg bare brukt den i to dager, men allerede så synes jeg den imponerer med realistiske farger og god skarphet. Eneste svakheten jeg til nå har lagt merke til er at lyset som viser at skjermen er på, er noe sterkt og kan kanskje distrahere.

Referansen min er Pioneer 50", som vistnok skal være verdens beste TV. Samsungen er riktignok ikke bedre, men søtten meg ikke mye dårlige heller, etter min subjektive mening :|

Gratulerer, har selv en LE52A656 og er strålende fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sornes

Du er klar over at du kan slå av det "lyset" du snakker om. Ligger fint til på menyen:-D ...

Men, noen som har funnet noen anbefalte instillinger for skjermen nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny TV

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christian1986
    Du er klar over at du kan slå av det "lyset" du snakker om. Ligger fint til på menyen:-D ...

Heh, takker!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christian1986

I denne tråden: innstillinger for flatskjermer

Fant jeg denne:Samsung LE40A656 Calibrated Settings For Best Image Quality

Ble rimelig bra fornøyd på min LE52A656.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •