Samsung LE46A656 eller Sony KDL46W4000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE46A656 eller Sony KDL46W4000?

Har lest testene av 40" tommer av disse TVene på hdtvtest.co.uk og leste mye intressant. Prismessigt så ligger de på omtrent samme nivå her i landet.
    Kilde: MPX.no

Men jeg klarer ikke og bestemme meg for hvilke av de TVene jeg skal gå for.

På TVen skal jeg bruke Xbox 360/PS3, Film (BD/DVD) og selvsagt se HD kanaler via satelitt med DM800 boksen

Har sett et Samsung M86 TV hos en kamerat der vi justerte inn bilde korrekt (HDMI), utrolig bra bilde!

Men den nye Samsung og Sony sin serie ser og veldig bra ut.
    Noen som vet hvor man får tak iog hvordan man f.eks. oppdaterer firmwaren på et LExxA656 TV?

(Nei, er ikke intressert i og sende inn TV for noe slik, da jeg har oppdatert firmware på et M86 TV via COM porten fra PC selv)

Er positiv til alle svar jeg får uansett

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regeli
    Har lest testene av 40" tommer av disse TVene på hdtvtest.co.uk og leste mye intressant. Prismessigt så ligger de på omtrent samme nivå her i landet.
    Kilde: MPX.no

Men jeg klarer ikke og bestemme meg for hvilke av de TVene jeg skal gå for.

På TVen skal jeg bruke Xbox 360/PS3, Film (BD/DVD) og selvsagt se HD kanaler via satelitt med DM800 boksen

Har sett et Samsung M86 TV hos en kamerat der vi justerte inn bilde korrekt (HDMI), utrolig bra bilde!

Men den nye Samsung og Sony sin serie ser og veldig bra ut.
    Noen som vet hvor man får tak iog hvordan man f.eks. oppdaterer firmwaren på et LExxA656 TV?

(Nei, er ikke intressert i og sende inn TV for noe slik, da jeg har oppdatert firmware på et M86 TV via COM porten fra PC selv)

Er positiv til alle svar jeg får uansett
    Hei, jeg ville gått for 46A656. Kommer til å gjøre det selv. Sony'en har ikke 100hz og Samsungen har bedre sortnivå. For å oppdatere firmware på samsung a656, så bruker du en USB stick som du flasher firmwaren i tven med

mvh
    Xcaliber

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xcaliber
    Hei, jeg ville gått for 46A656. Kommer til å gjøre det selv. Sony'en har ikke 100hz og Samsungen har bedre sortnivå. For å oppdatere firmware på samsung a656, så bruker du en USB stick som du flasher firmwaren i tven med

mvh
    Xcaliber
    Iflg. målinger bladet Hjemmekino har gjort, så har faktisk Sony'en bedre sortnivå... Men i den samme testen fikk Samsung'en "Best i test", og kom foran Sony bl.a. på design.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungen er jo veldig pen ja. Skal ta meg en tur i butikken og se hvordan det røde lyset rundt kanten ser ut i "real life".

Det som plager meg er i butikker er at de setter enten på gamle tegnefilmer, eller TV2 Sport uten sending. Håpløst, hva med å kjøre en Blu Ray film i loop hele dagen?

(Siba hadde for en stund siden Spiderman 3 i Blu Ray og viste på alle TVer i butikken, bra gjort. Mangen av de billige TVene ble avslørt:twisted

Men på Samsungen har den fått trekk for dette.

-Mild input lag (except in "Game" mode or over VGA) may affect sensitive gamers

Dette gjelder vel ikke i "game mode" på TV under spilling?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    deignet på A656 var faktisk ganske lekkert. men 3 ting likte jeg svært dårlig. for det første var fjernkontrollen rett og slett stygg, de har fortsatt ikke klart å lage en liste når man skal velge kilde. ufattelig irriterende på en så dyr tv. og ikke minst med den modusen den sto på i butikk gjorde at fargene var plastikkaktig. gresset på fotballkampen så jo ut som kunstgress

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av suprmann
    Iflg. målinger bladet Hjemmekino har gjort, så har faktisk Sony'en bedre sortnivå... Men i den samme testen fikk Samsung'en "Best i test", og kom foran Sony bl.a. på design.
    Jeg har bladet, og kan ikke lese noen steder i testen at W4000 kom foran Samsungen på sortnivå.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungen kommer ikke med tuner som kan brukes i Norge, det burde telle med. Tror ikke jeg ville kjøpt TV med en utdatert og ubrukelig tuner.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Samsungen kommer ikke med tuner som kan brukes i Norge, det burde telle med. Tror ikke jeg ville kjøpt TV med en utdatert og ubrukelig tuner.
    Så kommer spørsmålet: Hvor mange er det som bruker den innebygde tuneren uansett? Hvis man har Get så må man jo bruke ekstern dekoder uansett, samme med Canal digital.

Jeg gjenstår å ha brukt for innebygd dekoder. For min del kunne Samsung utelatt dekoder i det hele tatt, så hadde jeg sluppet NRK-lisensen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kommer spørsmålet: Hvor mange er det som bruker den innebygde tuneren uansett? Hvis man har Get så må man jo bruke ekstern dekoder uansett, samme med Canal digital.
    I august skal NRK ha prøvesendinger i HD og jeg har forstått det slik at det kun er via bakkenettet. Da er det greit å ha en intern mottager for DVB-T.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I august skal NRK ha prøvesendinger i HD og jeg har forstått det slik at det kun er via bakkenettet. Da er det greit å ha en intern mottager for DVB-T.
    Ok, det kan være mulig det. Men hvis man skal kjøpe en TV med en spesifikk mottager bare for å se på NRK i HD synes jeg det er et sært behov. Forstå meg rett, jeg er ingen motstander av NRK :P. Saken blir derimot annerledes om trådstarter da har et rikstv-abonnement og er en ihuga NRK-titter. Isåfall vil trådstarter muligens gå for W4000 (hvis valget skulle stå på forskjellen på mottager, noe som jeg tviler sterkt på). Når det er sagt så tviler jeg på at NRK HD KUN blir tilbudt av RiksTV.

Sitat Regeli: "På TVen skal jeg bruke Xbox 360/PS3, Film (BD/DVD) og selvsagt se HD kanaler via satelitt med DM800 boksen". M.A.O. trådstarter skal ikke benytte seg av innebygd mottager

Etter min mening er A656 et bedre valg enn W4000 på alle mulige punkter fra ytelse til design

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det kan være mulig det. Men hvis man skal kjøpe en TV med en spesifikk mottager bare for å se på NRK i HD synes jeg det er et sært behov.
    Ikke med en spesifikk mottager, men med mottager. I praksis er jo Samsungen uten mottager. Når man kjøper TV uten mottager er det jo klart at man går glipp av noe. Det ville antagelig heller ikke vært det avgjørende for meg, men absolutt noe som må tas med i vurderingen.

Noen selger faktisk også sin TV etter noen år og da er en TV med innebygd mottager lettere å selge.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm? Man kan da bare bruke kortet til Canal Digital i en sony tv uten å ha dekoderen tilstede da.. Så selve den eksterne C-D dekoderen kan du bare pakke langt bort inn i kottet, og ta den frem når det kommer oppgraderinger.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hula
    hm? Man kan da bare bruke kortet til Canal Digital i en sony tv uten å ha dekoderen tilstede da.. Så selve den eksterne C-D dekoderen kan du bare pakke langt bort inn i kottet, og ta den frem når det kommer oppgraderinger.
    hmm. Det visste jeg ikke. Kan godt være det, kjenner ikke så godt til Canal Digital sine dekodere. Med Get så må du hvertfall benytte deg av den medfølgte dekoderen fra Get.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke med en spesifikk mottager, men med mottager. I praksis er jo Samsungen uten mottager. Når man kjøper TV uten mottager er det jo klart at man går glipp av noe. Det ville antagelig heller ikke vært det avgjørende for meg, men absolutt noe som må tas med i vurderingen.

Noen selger faktisk også sin TV etter noen år og da er en TV med innebygd mottager lettere å selge.
    Jeg solgte min ett år gamle Samsung for 2 dager siden, null stress å selge den. Ble solgt på 2 dager.

Men kan jo selvfølgelig være at det er lettere å selge en tv med innebygd mottager til folk som brenner for RiksTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer aldri til og ha noe RiksTV uansett. Har alltid likt satelitt best ogtil og med når de sendte analogt på satelitt, en del år siden ja.

Når skal jo en DM800 HD PVR boks vise TV signaler hos meg. Har testet en del HD kanaler på et 4 år gammelt plasma. Ser du på TV2 Sport HD1 vs. TV2 på en EM kamp, enorm forskjell fordi om TV2 bare sender i 720p på HD kanalene. C+ Film HD, veldig bra og se full HD filmer der.

Satelitt har alltid ligget først når det gjelder teknologi osv.

Sagem selger bokser for RiksTV som har "HD Ready" merke på seg, for en flopp! De sender ikke en gang i HD. RiksTV er for de som ikke trenger mer en nyheter, været, litt sport og en 20 år gammel film og se på:twisted:

En annen ting, mer "ting" i en boks, mer problemer. Litt drit om mottakeren i TVen tar kveld, så må du sende inn hele TVen. Der sitter man 3 uker uten TV.

Litt offtopic, men Samsungen er bestilt fra MPX.no og jeg gleder meg litt.

Har bestilt en slik kalibrerings disc fra Amazon.co.uk. Den er Blu Ray og er en ny utgave. Fant den på HDTVtest sin side med link.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regeli
    Jeg kommer aldri til og ha noe RiksTV uansett. Har alltid likt satelitt best ogtil og med når de sendte analogt på satelitt, en del år siden ja.

Når skal jo en DM800 HD PVR boks vise TV signaler hos meg. Har testet en del HD kanaler på et 4 år gammelt plasma. Ser du på TV2 Sport HD1 vs. TV2 på en EM kamp, enorm forskjell fordi om TV2 bare sender i 720p på HD kanalene. C+ Film HD, veldig bra og se full HD filmer der.

Satelitt har alltid ligget først når det gjelder teknologi osv.

Sagem selger bokser for RiksTV som har "HD Ready" merke på seg, for en flopp! De sender ikke en gang i HD. RiksTV er for de som ikke trenger mer en nyheter, været, litt sport og en 20 år gammel film og se på:twisted:

En annen ting, mer "ting" i en boks, mer problemer. Litt drit om mottakeren i TVen tar kveld, så må du sende inn hele TVen. Der sitter man 3 uker uten TV.

Litt offtopic, men Samsungen er bestilt fra MPX.no og jeg gleder meg litt.

Har bestilt en slik kalibrerings disc fra Amazon.co.uk. Den er Blu Ray og er en ny utgave. Fant den på HDTVtest sin side med link.
    Nå sender vel ikke canal plus filmer i full hd da men.
    Jeg er enig med deg at digital dekoder er ikke noe man trenger i tven, jeg ville gått for samsung tven helt klart.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bladet, og kan ikke lese noen steder i testen at W4000 kom foran Samsungen på sortnivå.
    Sortnivå W4000: 0.015, kontrast: 4338:1
    Sortnivå A656: 0.018, kontrast: 2185:1

Dette er vel on/off-kontrast? Ble diskutert i en annen tråd om man kanskje heller burde se på Ansi-kontrasten. En LCD kan være veldig sort når baklyset slukker helt, men hvor ofte har man et helt sort bilde? Et bilde av en stjernehimmel er f.eks ikke helt sort... Kontrasten som oppgis av produsentene sier svært lite syns jeg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Nå sender vel ikke canal plus filmer i full hd da men.
    Jeg er enig med deg at digital dekoder er ikke noe man trenger i tven, jeg ville gått for samsung tven helt klart.
    Også enig i at innebygd digital dekoder bare er tull. 46A656 er bestillt her også

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva sier de som håndterer reklamasjoner? Er de flest feil på Sony eller Samsung? Teller vel litt det også.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vedkomfyr
    Hva sier de som håndterer reklamasjoner? Er de flest feil på Sony eller Samsung? Teller vel litt det også.
    Sony sier at de har laveste prosent på feil på sine LCD'er, noe jeg tror stemmer ganske bra. Erfaringsmessig har jeg hatt 2 Samsung M61 med fabrikkasjonsfeil, men med upåklagelig service og garanti, så har jeg ikke ansett Samsung som noe uheldig valg sånn sett

Dessuten så benytter jo Sony Samsung paneler i sine LCD-tver

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •