Samsung LE46A656 eller Sony KDL46W4000? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Typho
    Det er jo selvfølgelig en smakssak.

Jeg synes ikke Game mode var et godt nok alternativ.
    Som jeg sa så synes jeg bilde ble alt for skarpt og livløst.
    Og det synes jeg er alt for dårlig.

Og jeg kan ikke skjønne hvorfor det ikke skal være mulig å justere på noen bildeinnstillinger i game mode.
    Bilde ble mye bedre når jeg skrudde av game mode og brukte mine egne innstillinger.
    Det ble en helt annen verden.

Hvorfor er det en selvfølge at man ikke kan justere på bildet i game mode?
    Jeg trodde hensikten med en Game mode var at man koblet ut det meste av bildebehandling for å få ned "input lag"
    På flere andre produsenters "Game mode" så kan man justere på bilde.

Hva som er korrekt bilde er jo opp til hver enkelt.
    Og hvis Samsung mener dette er optimale innstillinger for spill så ville ikke jeg latt deres teknikere kalibrere min tv.

Jeg sier ikke at dette er en dårlig tv.
    Langt der i fra!

Men for meg som har tenkt til å bruke tven en god del til spill så var det ikke akseptabelt.
    Og dette med input lag kan oppleves forskjellig fra person til person.
    Noen merker det ikke mens andre gjør det.

Så hvis du ikke spiller så veldig mange online spill der du er avhengig av å ha raske reflekser, eller om du klarer å leve med den begrensede game moden.
    Så kommer du sikkert til å bli kjempefornøyd med denne tven!

Hadde det vært mulig å justere på bildeinnstilligene i game mode så hadde denne tven vært helt perfekt for min del!
    Jeg skal si meg enig det du sier der. Jeg har ikke opplevd "game mode" på denne tven enda, da jeg ikke har fått den enda

Sitatet mitt fra en kundeservicekonsulent i Samsung Nordic kom ikke skikkelig frem i forrige post.

Blir litt skeptisk når jeg hører om input lag, og hvis da tilfellet er at game mode ser forferdelig ut.

Håper det kommer en fix eventuelt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo selvfølgelig en smakssak.

Jeg synes ikke Game mode var et godt nok alternativ.
    Som jeg sa så synes jeg bilde ble alt for skarpt og livløst.
    Og det synes jeg er alt for dårlig.

Og jeg kan ikke skjønne hvorfor det ikke skal være mulig å justere på noen bildeinnstillinger i game mode.
    Bilde ble mye bedre når jeg skrudde av game mode og brukte mine egne innstillinger.
    Det ble en helt annen verden.

Hvorfor er det en selvfølge at man ikke kan justere på bildet i game mode?
    Jeg trodde hensikten med en Game mode var at man koblet ut det meste av bildebehandling for å få ned "input lag"
    På flere andre produsenters "Game mode" så kan man justere på bilde.

Hva som er korrekt bilde er jo opp til hver enkelt.
    Og hvis Samsung mener dette er optimale innstillinger for spill så ville ikke jeg latt deres teknikere kalibrere min tv.

Jeg sier ikke at dette er en dårlig tv.
    Langt der i fra!

Men for meg som har tenkt til å bruke tven en god del til spill så var det ikke akseptabelt.
    Og dette med input lag kan oppleves forskjellig fra person til person.
    Noen merker det ikke mens andre gjør det.

Så hvis du ikke spiller så veldig mange online spill der du er avhengig av å ha raske reflekser, eller om du klarer å leve med den begrensede game moden.
    Så kommer du sikkert til å bli kjempefornøyd med denne tven!

Hadde det vært mulig å justere på bildeinnstilligene i game mode så hadde denne tven vært helt perfekt for min del!
    Er jo utrolig hvordan folk her konstanterer at Sony har MYE lavere feilprosent enn Samsung uten å vise til noen tester eller fakta.

Merke Feilprosent Antall svar
    0 51
    0 77
    0 340
    2 240
    2 195
    Samsung 2 142 ( klart det er en variabel mht svar)
    4 847
    4 72
    Sony 4 894
    4 534
    5 114
    Gjennomsnitt 2,45

Her sier iallefall mannen i gata noe helt annet... dette er utdrag av en stor test ifra England.

Hva som er korrekt bilde er jo opp til hver enkelt. <--

Det stemmer nå ikke helt, hva du syns er best er en ting, men hva som faktisk er korrekt er ikke variabelt.
    Det er ikke opp til enhver å bestemme hva som er korrekt bilde- Er en grunn til at Mr.Kane har den statusen han har idag.. Eller hva?

Jeg eier ingen av de nevnte merkene ovenfor bare så det er sagt..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Er jo utrolig hvordan folk her konstanterer at Sony har MYE lavere feilprosent enn Samsung uten å vise til noen tester eller fakta.

0 51
    0 77
    0 340
    2 240
    2 195
    4 847
    4 72
    Sony 4 894
    4 534
    5 114
    Gjennomsnitt 2,45

Her sier iallefall mannen i gata noe helt annet... dette er utdrag av en stor test ifra England.

Hva som er korrekt bilde er jo opp til hver enkelt. <--

Det stemmer nå ikke helt, hva du syns er best er en ting, men hva som faktisk er korrekt er ikke variabelt.
    Det er ikke opp til enhver å bestemme hva som er korrekt bilde- Er en grunn til at Mr.Kane har den statusen han har idag.. Eller hva?

Jeg eier ingen av de nevnte merkene ovenfor bare så det er sagt..

Det korrekte bilde er å blir alltid opp til hver enkelt person å bedømme, og bør tilpasses der etter.
    Men legger merke til at du skriver at folk ikke henviser til fakta eller tester.
    ser heller ikke at du henviser til link e.l

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av landa-born2rule
    Det korrekte bilde er å blir alltid opp til hver enkelt person å bedømme, og bør tilpasses der etter.
    Men legger merke til at du skriver at folk ikke henviser til fakta eller tester.
    ser heller ikke at du henviser til link e.l

Hudtonen til personen som har blir filmet reflekterer en viss grad kelvin, om tv`n du har ikke evner å vise de fargene som den skal blir jo ikke det korrekt... Kanskje du syns det ser finere ut men det er ikke korrekt i forhold til virkeligheten.-

Ang testen så var det ett utdrag av en større test foretatt i England for ca 1-2 år siden. Hva som er i dag har jeg ikke spurt Samsung eller Sony om ei heller har jeg googlet det..

Google

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze

0 51
    0 77
    0 340
    2 240
    2 195
    4 847
    4 72
    Sony 4 894
    4 534
    5 114
    Gjennomsnitt 2,45

Jeg har vel aldri konstatert at Sony har en lavere feilprosent enn Samsung?!
    Jeg har jo ikke skrevet noe angående feil på denne tven i det hele tatt.

Så hvorfor du quoter meg på dette skjønner jeg ikke...

Vell om du definerer ordet korrekt på den måten at det er det du syns er best, er jeg enig. Men korrekt i forhold til at 6500 kelvin kan godt være 5600 kelvin er jeg ikke enig..
    Ta ett eksempel:
    Hudtonen til personen som har blir filmet reflekterer en viss grad kelvin, om tv`n du har ikke evner å vise de fargene som den skal blir jo ikke det korrekt... Kanskje du syns det ser finere ut men det er ikke korrekt i forhold til virkeligheten.
    Det er jo ikke dette det er snakk om.
    Denne tven klarer helt fint å vise korrekte farger i forhold D65 standarden.

Det er derimot game moden jeg ikke synes er god nok, da denne viser langt i fra et "korrekt" bilde.
    Og her er det ikke mulig å justere på bildeinnstillingene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel aldri konstatert at Sony har en lavere feilprosent enn Samsung?!
    Jeg har jo ikke skrevet noe angående feil på denne tven i det hele tatt.

Så hvorfor du quoter meg på dette skjønner jeg ikke...

Det er jo ikke dette det er snakk om.
    Denne tven klarer helt fint å vise korrekte farger i forhold D65 standarden.

Det er derimot game moden jeg ikke synes er god nok, da denne viser langt i fra et "korrekt" bilde.
    Og her er det ikke mulig å justere på bildeinnstillingene.
    Var ikke meningen å quote deg, skjønner ikke helt hvorfor det ble slik-

Det var vell heller en påpekelse iforhold til andre som mener en ting uten å begrunne det saklig. Som sony har mye mindre feil en samsung basta! når forbruker tester viser andre ting.

Igjen jeg forstår ditt problem med den tvn, men igjen så er det slik Samsung vil ha det. =)

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regeli
    Samsungen er jo veldig pen ja. Skal ta meg en tur i butikken og se hvordan det røde lyset rundt kanten ser ut i "real life".

Det som plager meg er i butikker er at de setter enten på gamle tegnefilmer, eller TV2 Sport uten sending. Håpløst, hva med å kjøre en Blu Ray film i loop hele dagen?

(Siba hadde for en stund siden Spiderman 3 i Blu Ray og viste på alle TVer i butikken, bra gjort. Mangen av de billige TVene ble avslørt:twisted

Men på Samsungen har den fått trekk for dette.

-Mild input lag (except in "Game" mode or over VGA) may affect sensitive gamers

Dette gjelder vel ikke i "game mode" på TV under spilling?

Hva?! Samsungen penere enn Sony'en?

Ja, nå har jeg hørt det også...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony'en er "mindre pen", med mindre det er den som er helt sort, den har jeg ikke sett så skal ikke si noe om den.

HDtvtest sier at det er helt "likt" sort nivå mellom disse skjermene.

Black Level

Believe it or not, calibrated black level on the Samsung LE40A656Buy this for £759.99 at Dixons
    Britain's leading HDTV retailer was exactly the same as that measured on the Sony W4000, i.e. an excellent 0.05 cd/m2. In a dark room, the blacks on the Samsung LE40A656 LCD television would look marginally – and we do mean marginally – deeper than the Sony W4000 as a result of the enhanced sense of depth and dimensionality conferred by "Ultra Clear Panel". However, in a brighter environment the reverse would be true: the blacks on Samsung LE40A656 would be diluted by glare from its reflective screen (compared to the less shiny Sony W4000).
    Samsung LE40A656 Calibration & 100Hz Motion Benchmark Test

Har A656 selv og er ikke fornøyd med sortnivået under mørke scener. Det er kort sagt søppel.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kallenator

Har A656 selv og er ikke fornøyd med sortnivået under mørke scener. Det er kort sagt søppel.
    Hva sammenlikner du med ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hva sammenlikner du med ?
    Det lurer jeg også på... Hvis sortnivået på Samsungen er ræva... hmm.. hvilken LCD har bedre sortnivå da (og ja jeg mener ikke Pioneer 9G plasma) ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sammenlikner ikke med fornuft i så måte

Tingen er at skjermen har sikkert et bra sort nivå i forhold til dagens generasjon av LCD panel. Den er jo blant annet dypere enn M86, F86, men altså sort nivået på en LCD skjerm er ikke sort, det er kun mindre lyst.

Feks: Sitter du i et helt sort rom med en LCD skjerm som viser et helt sort bilde så lyser den fortsatt opp rommet.

Legger allikevel vekt på at siden bakgrunns belysningen er av den teknologien som den er, så er det visse grenser over hvor sort den kan bli.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

LCD vill aldri få helt svart bilde. Det vill alltid være mer eller mindre en gråtone i sortnivået. Men synest selv at Sony sine nyeste modeller w4000 og x3500 har blandt de betre sortnivåene til lcd. Dessuten kommer sony med en ny serie snart som kan virke interesant, i og med at forgjengeren er så god

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sammenlignet LE46A656 med PS50A558 hjemme i egen stue.

Jeg syntes 50" var i største laget og benyttet returretten, men etter skuffelsen med bilde og sortnivå på 46" blir det nok 50" alikevel. Føler at bildet mangler wow faktoren jeg hadde på 50" skjermen og sortnivået ble bare mer og mer irriterende etterhvert som det ble mørkere i stuen.

Jeg la også merke til litt lag på 46", men jeg testet ikke 50" med samme spill så jeg vet ikke hvordan den er på det området.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •