Samsung LE46A656 eller Sony KDL46W4000? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Xcaliber
    Også enig i at innebygd digital dekoder bare er tull. 46A656 er bestillt her også

jeg synes dekoder innebygget ikke er tull.. Men det spørs jo hva man vil oppnå. I min stue så skal det være minst mulig av alt, dvs at med en Sony TV så slipper jeg å ha en stor dekoder fra C-D. Det jeg mister er PVR funksjonen, men det tenker jeg ikke så mye på egentlig. For meg er det ett fett.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening er A656 et bedre valg enn W4000 på alle mulige punkter fra ytelse til design
    w4000 er omlag like god som samsungen på bildebehandling, sortnivå. 100hz mangler, ellers er det mer eller mindre rent bort i favør av sony:

w4000 har mer nøyaktige farger (Samsung LE40A656 Picture Quality: HD, SD, PS3 100Hz Motion)

w4000 har mpeg4 tuner

w4000 har bedre skjerm mht refleksjoner

w4000 har bedre lyd

656 har input lag som visstnok kan gjøre den plagsom for spilling, w4000 omtrent ingen.

samsung har en stor usikkerhet mht kvalitet, sony er bunnsolid.

når man i tillegg får sonyen for en tusenlapp mindre ville ikke jeg vært særlig mye i tvil...

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helge_a
    w4000 er omlag like god som samsungen på bildebehandling, sortnivå. 100hz mangler, ellers er det mer eller mindre rent bort i favør av sony:

w4000 har mer nøyaktige farger (Samsung LE40A656 Picture Quality: HD, SD, PS3 100Hz Motion)

w4000 har mpeg4 tuner

w4000 har bedre skjerm mht refleksjoner

w4000 har bedre lyd

656 har input lag som visstnok kan gjøre den plagsom for spilling, w4000 omtrent ingen.

samsung har en stor usikkerhet mht kvalitet, sony er bunnsolid.

når man i tillegg får sonyen for en tusenlapp mindre ville ikke jeg vært særlig mye i tvil...
    at w4000 har mpeg4 tuner har trådstarter allerede sagt at han ikke bryr seg om, skal ikke bruke den uansett.

Er ikke alle som skal ha tven i et lyst rom ved siden av et vindu, så dette med refleksjoner trenger ikke bety en verdens ting.

at w4000 har bedre lyd? Altså, hvem er det som kjøper seg en tv til 18k som ikke bruker eksternt lydanlegg?

656 har input lag? Ikke i "game mode", og det er nettopp det jeg alltid har brukt på mine til nå 2 forskjellige samsung-modeller.

Dessuten har trådstarter skjønt hvilken TV som er best og bestilt seg Samsungen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Samsungen kommer ikke med tuner som kan brukes i Norge, det burde telle med. Tror ikke jeg ville kjøpt TV med en utdatert og ubrukelig tuner.
    Tenker du da på MPEG4 tuner for rikstv?
    Om du handler en Samsung tv ifra en forhandler som faktisk kjøper den av Samsing Nordic, så vil tvn virker på blant annet cd digital. Handler du den av butikker som driver paralell import vil ikke dette virke.. Dvs nettbutikker..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at w4000 har bedre lyd? Altså, hvem er det som kjøper seg en tv til 18k som ikke bruker eksternt lydanlegg?
    w4000 (40") koster fra 11500, og jeg tipper over 90% aldri kobler de til noe lydanlegg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helge_a
    w4000 (40") koster fra 11500, og jeg tipper over 90% aldri kobler de til noe lydanlegg.
    Ta å sjekk tittlen på denne tråden en gang til først da. Det er 46" utgaven denne personen ønsker. Og ja, det et stort sprang fra 11 500 til 18 000 når det gjelder TV og hvilken kundegruppe som kjøper.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om trådstarter tydligvis har bestemt seg for Samsungen er det interessant for andre å diskutere disse alternativene mot hverandre.

Jeg vil bare støtte vedkommende som sa at Sony har lavere feilprosent og sånnsett et kvalitetsmerke. Samsung har ihverfall i mine øyne alltid vært et billig merke og ditto kvalitet. Det at Samsung scorer bra på tester er vel og bra det, men når feilene begynner å melde seg får pipen rask en annen lyd. Kjøp japanske biler og du får driftsikre biler. Jeg tror dette også kan overføres til andre varer. Selv kjøpte jeg en Samsung 46" M86 i oktober i fjor og ble veldig plaget med feil. Det hele endte etter ca 8 mnd frem og tilbake med at jeg hevet kjøpet. I dag vurderer jeg Sony sin KDL 46" W4000 og da er jeg opptatt av reell kvalitet og ikke bare spesifikasjoner som man fort leser seg blind på i tester! for å ikke snakke om ting vanlige folk ikke har nubbekjangs til å se med det blåtte øyet. Jeg registrerer at sortnivået blir fremhevet som en fordel hos Samsung, men jeg har hørt at Sonyen har bedre svartnyanser selv om Samsungen kanskje har litt dypere sortnivå. Uansett jeg villle styrt unna Samsung.

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at w4000 har mpeg4 tuner har trådstarter allerede sagt at han ikke bryr seg om, skal ikke bruke den uansett.

Er ikke alle som skal ha tven i et lyst rom ved siden av et vindu, så dette med refleksjoner trenger ikke bety en verdens ting.

656 har input lag? Ikke i "game mode", og det er nettopp det jeg alltid har brukt på mine til nå 2 forskjellige samsung-modeller.

Dessuten har trådstarter skjønt hvilken TV som er best og bestilt seg Samsungen
    Ikke for å kverulere men denne diskusjonen går jo nå ut på hvem av tvene som er godt kjøp?Hva en sitter igjen med når tven er betalt og pakka opp.
    Sikkert ok at tuneren er der om ikke annet enn da kabelen streiker eller parabolen blåser ned.
    Og jeg kommer til å kjøpe tv uten å koble opp lydannlegg, og sikkert mange med meg:-D
    Vipper litt i favør Sony for min del.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heldige Anton
    Selv om trådstarter tydligvis har bestemt seg for Samsungen er det interessant for andre å diskutere disse alternativene mot hverandre.

Jeg vil bare støtte vedkommende som sa at Sony har lavere feilprosent og sånnsett et kvalitetsmerke. Samsung har ihverfall i mine øyne alltid vært et billig merke og ditto kvalitet. Det at Samsung scorer bra på tester er vel og bra det, men når feilene begynner å melde seg får pipen rask en annen lyd. Kjøp japanske biler og du får driftsikre biler. Jeg tror dette også kan overføres til andre varer. Selv kjøpte jeg en Samsung 46" M86 i oktober i fjor og ble veldig plaget med feil. Det hele endte etter ca 8 mnd frem og tilbake med at jeg hevet kjøpet. I dag vurderer jeg Sony sin KDL 46" W4000 og da er jeg opptatt av reell kvalitet og ikke bare spesifikasjoner som man fort leser seg blind på i tester! for å ikke snakke om ting vanlige folk ikke har nubbekjangs til å se med det blåtte øyet. Jeg registrerer at sortnivået blir fremhevet som en fordel hos Samsung, men jeg har hørt at Sonyen har bedre svartnyanser selv om Samsungen kanskje har litt dypere sortnivå. Uansett jeg villle styrt unna Samsung.
    Temmelig hårreisende av deg å si at Samsung ikke er et kvalitetsmerke. Å si at Samsung er et billigmerke er også helt på jordet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til lyd bruker jeg Spherex sitt 5.1 for Xbox. Dette er THX sertifisert og har funket veldig bra i mangen år.

(Dette anlegget kostet 5000kr på Elkjøp i sin tid og det var kongen på hauen til Xbox 1. Jeg gikk rett til Elkjøp sin importør av dette og kjøpte det for 2000kr inkl. frakt. Jepp, forhandlinger lønner seg alltid )

Bedre lyd anlegg kommer med tiden, men nå er jo feriepengene snart brukt opp:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regeli
    Har lest testene av 40" tommer av disse TVene på hdtvtest.co.uk og leste mye intressant. Prismessigt så ligger de på omtrent samme nivå her i landet.
    Kilde: MPX.no

Men jeg klarer ikke og bestemme meg for hvilke av de TVene jeg skal gå for.

På TVen skal jeg bruke Xbox 360/PS3, Film (BD/DVD) og selvsagt se HD kanaler via satelitt med DM800 boksen

Har sett et Samsung M86 TV hos en kamerat der vi justerte inn bilde korrekt (HDMI), utrolig bra bilde!

Men den nye Samsung og Sony sin serie ser og veldig bra ut.
    Noen som vet hvor man får tak iog hvordan man f.eks. oppdaterer firmwaren på et LExxA656 TV?

(Nei, er ikke intressert i og sende inn TV for noe slik, da jeg har oppdatert firmware på et M86 TV via COM porten fra PC selv)

Er positiv til alle svar jeg får uansett

Hei

Kjøp sony.Den har under 4% feilmargin, og det eneste sortnivå som er i nærheten av pioneer.Samsung har dårligere sortnivå en sony. Expert har en modell som heter kdl40w4230. Det er akkurat samme tv,men med annet design. Den er helt sort (mye finere)

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne "diskusjonen" om hvilken TV som er best, er tydeligvis ensbetydende med "den jeg har er best, så det så"

Dermed finnes det ikke tvil, Sony er et hav bedre en Samsung. Sony har ALDRI feil, har VOLDSOMT mye bedre svartnivå, HAR innebygget MPEG4 tuner, osv osv. Den rett og slett GRUSER Samsung.

Av den enkle grunn av at Samsung bare er noe dritt, har jeg selvfølgelig ikke sett på den en gang. Sony derimot har jeg bestillt og betalt, og forhåpentligvis kommer den i posten i løpet av uka. Da sier det seg selv at Sony rett og slett er verdens beste TV for tiden.

Jepp, kjøp Sony. For det har jeg gjort.

PS! Virkelig en informativ tråd for de som vurderer disse TVene mot hverandre ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Temmelig hårreisende av deg å si at Samsung ikke er et kvalitetsmerke. Å si at Samsung er et billigmerke er også helt på jordet.
    Poenget mitt er at selv om 2 produkter tilsynelatende presterer like godt, så vil den virkelige kvaliteten vise seg over tid. Sony har vært kjent for bra kvalitet over lengre tid. Jeg har selv erfart at det er større grad av "mandagsprodukter" fra Samsung. Greit nok at de fleste får fikset feil eller får ny tv, men det tar unødvendig lang tid. Min Samsung var inne 2 ganger på service uten at den ble fikset. I tillegg ble tv'n påført små riper ifm transport utført av verkstedpersonell. Vel det er kanskje ikke Samsung sin feil, men les f.eks offisiell tråd for Samsung sin M86 serie (her få av forum)så skjønner du mitt poeng.

Sagt på en annen måte, Samsung er gode tv'er når de er feilfrie, men hva hjelper det når de har så høy feilprosent?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt en Samsung 46" A656 hjemme i tre uker, men i går leverte jeg den tilbake til Elkjøp.

Bildet var helt knall og jeg trodde jeg endelig hadde funnet drømmetven min, men så oppdaget jeg plutselig at noe ikke var som det skulle når jeg spillte Call Of duty 4.

Kontrollen føltes "slerkete"

Det var da jeg begynte å misstenke "input lag"

Dette er da snakk om millisekunder, men det er nok til å ødelegge i spill.

Prøvde å koble til en mus til min PS3 for sjekke hvordan den oppførte seg i nettleseren.
    Der merket jeg tydelig at musepekeren "hang" etter.
    Byttet så over til "Game Mode" på tven og da ble musepekeren helt fin.

Så dette er vel og bra, men problemet er at når du setter tven i "Game Mode" så er det ikke mulig å justere på noen bildeinnstillinger.
    Så bildet blir alt for skarpt og kunstig etter min smak.

Prøvde også å spille litt Gears of War og der merker jeg "input lag" veldig godt på "active reload" som blir mye vanskeligere å treffe.
    Prøvde så og sette på "Game Mode" og da er alt helt bra igjen.
    Men igjen så synes jeg ikke dette er et godt nok alternativ da jeg synes bilde blir alt for dårlig.

Var lenge veldig i tvil om hva skulle gjøre da jeg synes bildekvaliteten på denne tven er kjempebra og på film så er den helt rå!

Så vuderte lenge om jeg skulle leve med "Input lag" på spill, men da jeg har tenkt til å bruke tven 50/50 til spill og film så synes jeg dette blir et for stort irritasjonsmoment.
    Og synes det er for galt å ikke kunne nyte spill fullt ut når jeg har betalt så mye for tven.

Her er en test av tven der de har målt input lag på tven: Samsung LE40A656 Review – 40” 1080p 100Hz LCD HD TV
    Hvis noen vurderer å kjøpe denne tven og har hovedsakelig tenkt til å bruke den til spill.
    Så anbefaler jeg å prøve den først eller kjøpe den et sted der du kan returnere den (f.eks. Elkjøp, Siba)

Vurderer nå å heller kjøpe en Sony W4000 da denne ble testet på samme side og det viste seg at den hadde så og si ingen input lag.
    Så det virker som om den tven er perfekt til spill.

Sony KDL40W4000U Bravia LCD HDTV Review

Eneste som jeg synes er dumt er at W4000 mangler 100hz da jeg har blitt ganske imponert over denne funksjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er glad jeg skal bestille meg en billig KDL46W4000 og sitte å nyte et stort og fint TV-bilde...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig hadde aldri valgt en Samsung TV foran en Sony, rett og slett fordi Sony lager ting med veldig få feil i forhold til Samsung etter min erfaring. Jeg liker derimot designen til Samsung bedre og de har også veldig godt bilde, men nå er kvalitet mer enn bare det. Byggekvalitet er vel så viktig, men ofte viser den seg ikke, positivt eller negativt, før etter en god stund dessverre. Fint at Samsung har bra service, men **** heller, jeg har ikke lyst til å få feil på store og dyre komponenter som TVer.

Jeg kjøpte en Samsung TV for noen år siden og den feilet etter et par år, heldigvis før garantien hadde gått ut da men. En Samsung 19" LCD monitor til PCen var det også en feil med direkte fra fabrikken.

Likevel, TVer er stress å holde på med når de svikter, spesielt store TVer som ikke bare er å drasse med seg til butikken eller posten etc som med en mobiltelefon, når de har sviktet. Jeg betaler gjerne litt ekstra for vissheten om at dette er et produkt som kommer til å virke uten feil - ikke bare om 2-3 år, men om 7, 8 eller 9 år også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghaddafi
    Personlig hadde aldri valgt en Samsung TV foran en Sony, rett og slett fordi Sony lager ting med veldig få feil i forhold til Samsung etter min erfaring. Jeg liker derimot designen til Samsung bedre og de har også veldig godt bilde, men nå er kvalitet mer enn bare det. Byggekvalitet er vel så viktig, men ofte viser den seg ikke, positivt eller negativt, før etter en god stund dessverre. Fint at Samsung har bra service, men **** heller, jeg har ikke lyst til å få feil på store og dyre komponenter som TVer.

Jeg kjøpte en Samsung TV for noen år siden og den feilet etter et par år, heldigvis før garantien hadde gått ut da men. En Samsung 19" LCD monitor til PCen var det også en feil med direkte fra fabrikken.

Likevel, TVer er stress å holde på med når de svikter, spesielt store TVer som ikke bare er å drasse med seg til butikken eller posten etc som med en mobiltelefon, når de har sviktet. Jeg betaler gjerne litt ekstra for vissheten om at dette er et produkt som kommer til å virke uten feil - ikke bare om 2-3 år, men om 7, 8 eller 9 år også.
    Du får det du betaler for!! Sånn er det alltid, og i noen få tilfeller finner du veldig bra tilbud. Elkjøp, Lefdal, Expert osv.. de selger ikke det nyeste på markedet akkurat --> dermed lave priser (og folk blir som regel lurt..)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Typho
    Eneste som jeg synes er dumt er at W4000 mangler 100hz da jeg har blitt ganske imponert over denne funksjonen.

Den hadde blitt ganske rå med 100hz ja det skulle jeg også ønske den hadde!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Typho
    Jeg har nå hatt en Samsung 46" A656 hjemme i tre uker, men i går leverte jeg den tilbake til Elkjøp.

Bildet var helt knall og jeg trodde jeg endelig hadde funnet drømmetven min, men så oppdaget jeg plutselig at noe ikke var som det skulle når jeg spillte Call Of duty 4.

Kontrollen føltes "slerkete"

Det var da jeg begynte å misstenke "input lag"

Dette er da snakk om millisekunder, men det er nok til å ødelegge i spill.

Prøvde å koble til en mus til min PS3 for sjekke hvordan den oppførte seg i nettleseren.
    Der merket jeg tydelig at musepekeren "hang" etter.
    Byttet så over til "Game Mode" på tven og da ble musepekeren helt fin.

Så dette er vel og bra, men problemet er at når du setter tven i "Game Mode" så er det ikke mulig å justere på noen bildeinnstillinger.
    Så bildet blir alt for skarpt og kunstig etter min smak.

Prøvde også å spille litt Gears of War og der merker jeg "input lag" veldig godt på "active reload" som blir mye vanskeligere å treffe.
    Prøvde så og sette på "Game Mode" og da er alt helt bra igjen.
    Men igjen så synes jeg ikke dette er et godt nok alternativ da jeg synes bilde blir alt for dårlig.

Var lenge veldig i tvil om hva skulle gjøre da jeg synes bildekvaliteten på denne tven er kjempebra og på film så er den helt rå!

Så vuderte lenge om jeg skulle leve med "Input lag" på spill, men da jeg har tenkt til å bruke tven 50/50 til spill og film så synes jeg dette blir et for stort irritasjonsmoment.
    Og synes det er for galt å ikke kunne nyte spill fullt ut når jeg har betalt så mye for tven.

Her er en test av tven der de har målt input lag på tven: Samsung LE40A656 Review – 40” 1080p 100Hz LCD HD TV
    Hvis noen vurderer å kjøpe denne tven og har hovedsakelig tenkt til å bruke den til spill.
    Så anbefaler jeg å prøve den først eller kjøpe den et sted der du kan returnere den (f.eks. Elkjøp, Siba)

Vurderer nå å heller kjøpe en Sony W4000 da denne ble testet på samme side og det viste seg at den hadde så og si ingen input lag.
    Så det virker som om den tven er perfekt til spill.

Sony KDL40W4000U Bravia LCD HDTV Review

Skjønner ikke hvorfor du returnerte denne tven pga av input lag. Sitat Samsung Nordic konsulent: "Game mode er laget for å gi mest mulig korrekt bilde til spill, og da er det jo en selvfølge at du ikke får endret på den modusen".

Men interessant å høre selfølgelig med tanke på Samsungen. Samsung Nordic visste ikke om "feilen". Var heller ingen fw-oppdatering på vei for den saken, som de visste om i hvert fall

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo selvfølgelig en smakssak.

Jeg synes ikke Game mode var et godt nok alternativ.
    Som jeg sa så synes jeg bilde ble alt for skarpt og livløst.
    Og det synes jeg er alt for dårlig.

Og jeg kan ikke skjønne hvorfor det ikke skal være mulig å justere på noen bildeinnstillinger i game mode.
    Bilde ble mye bedre når jeg skrudde av game mode og brukte mine egne innstillinger.
    Det ble en helt annen verden.

Hvorfor er det en selvfølge at man ikke kan justere på bildet i game mode?
    Jeg trodde hensikten med en Game mode var at man koblet ut det meste av bildebehandling for å få ned "input lag"
    På flere andre produsenters "Game mode" så kan man justere på bilde.

Hva som er korrekt bilde er jo opp til hver enkelt.
    Og hvis Samsung mener dette er optimale innstillinger for spill så ville ikke jeg latt deres teknikere kalibrere min tv.

Jeg sier ikke at dette er en dårlig tv.
    Langt der i fra!

Men for meg som har tenkt til å bruke tven en god del til spill så var det ikke akseptabelt.
    Og dette med input lag kan oppleves forskjellig fra person til person.
    Noen merker det ikke mens andre gjør det.

Så hvis du ikke spiller så veldig mange online spill der du er avhengig av å ha raske reflekser, eller om du klarer å leve med den begrensede game moden.
    Så kommer du sikkert til å bli kjempefornøyd med denne tven!

Hadde det vært mulig å justere på bildeinnstilligene i game mode så hadde denne tven vært helt perfekt for min del!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •