Valg av 50 tommers flat-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av 50 tommers flat-tv

Hei

Er på jakt etter en ny tv som er ca. 50 tommer stor. Er litt usikker på hvilken teknologi jeg bør velge, lcd eller plasma.

Tven skal brukes til pc, ps3, bluray og litt vanlig tv titting. Tven må også være full hd. Har tenkt å bruke ca 20-25k på tven.

Jeg har sett litt på Sony KDL-52W4000. Hvordan er denne i forhold til plasma skjermene fra pioneer og panasonic når det kommer til bildekvalitet? Jeg har god lyskontroll på rommet der tven skal stå. Litt usikker på hvordan plasma skjermene er ved bruk av pc?

Noen innspill?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var igrunnen på jakt etter de samme tingene som deg.
    Mitt valg endte på plasma. Fikk omsider bestemt meg for å bestille Panasonic 50pz80. Noe jeg tror er ett bra valg. Kunne jo også hatt 50pz80 noe som er litt høyere i pris.
    Tven er jo under bestilling og kommer ifølge butikken til uka.!

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du hiver deg med på powerbuy (PowerBuy) så får du Pioneer PDP-LX5090 full-HD 50" plasma for ca 26500,-

Den regnes vel for å være den kommende referansen når det gjelder plasmaskjermer (Ihvertfall var de forrige modellene til Pioneer som regel det...)

Kjøper du den tipper jeg du blir fornøyd uansett hva du skal bruke som kilde ;-)

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gir også min stemme til Pioneer's nye 09 modeller.

Her er det etter min mening sågodt som umulig å gjøre feil uansett kilde som Hjalmarjalla sier.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Dersom du hiver deg med på powerbuy (PowerBuy) så får du Pioneer PDP-LX5090 full-HD 50" plasma for ca 26500,-

Den regnes vel for å være den kommende referansen når det gjelder plasmaskjermer (Ihvertfall var de forrige modellene til Pioneer som regel det...)

Kjøper du den tipper jeg du blir fornøyd uansett hva du skal bruke som kilde ;-)
    Sett bort i fra tilkobling til PC som han refererer til.Plasma er vel enda ubrukbar til dette.Er jo litt ille å brenne fast et bilde på en overpriset pioneer.
    Men beste tv til alt untatt pc er klart.
    Prisen er rett å slett for drøy i forhold til andre som neeesten er like gode.
    Skal dog ikke stikke under en stol at jeg selv hadde kjøpt en pioneer om jeg hadde driti penger :razz: Vel og merke om jeg ikke skulle ha koblet til pc da.
    Plasma er vel eller ikke super til lange spill kvelder på PS3.
    Etter min mening er det jo bare lcd som er for hans del

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen problem med pioneer plasma og pc. senk kontrasten litt da vel når man har på pc.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må jeg også stemme i... det er fullstendig overdrevent dette hysteriet rundt innbrenning. Jeg bruker min Pioneer til både PC og PS3 uten å ofre innbrenning en liten tanke engang. Det finnes ikke snev av innbrenning eller noe som helst spor av dette på min skjerm for å si det sånn

Jeg hadde forresten på PS3'en over natta for et par uker siden ved et uhell. Da sto GTA4 på med kartet over byen på skjermen. (Hvite veier mot sort bakgrunn) Heller ikke da var det anntydning til innbrenning, så min mening... kjør på med Pioneer hvis du kan bruke pengene den koster. Det finnes ikke bedre skjerm på markedet i dag innenfor denne prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer LX5090 kuro blir muligens litt i dyreste laget for meg. Vet dere hvordan Panasonic 50PZ800 er i forhold til denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer LX5090 kuro blir muligens litt i dyreste laget for meg. Vet dere hvordan Panasonic 50PZ800 er i forhold til denne?
    Innenfor ditt budsjett ville jeg ventet noen uker og kjøpt Panasonic TH-50PZ800. Da bør den ligge rundt 20K på nett. Den har ikke sortnivået til Pioneer, men mye tyder på at hvitnivået er høyere på Panasonic. Det norske magasinet HJEMMEKINO har i siste nummer helt korrekt påpekt (ved hjelp av målinger) at hvitnivået er høyere på Panasonics skjermer enn Pioneer (i dette tilfellet 8. generasjon). Men synd at den norske varianten ikke har THX-modus, som gir en tilnærmet "perfekt" D65.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •