ny tv-lcd kontra plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny tv-lcd kontra plasma

Heisann,

Jeg har lest side opp og ned i dette forum for å finne en ny tv og hvergang jeg tro jeg har funnet en som duger er det alltid et innlegg som forvirrer med type betegnelser, modellnavn ol.

Det jeg er på utkikk etter er altså en tv som skal erstatte min CRT 32". Jeg har en liten stue med betongvegger og sitter ca 3.5 meter unna min nåværende tv så med en flatskjerm blir det ca 4 meter i sitte avstand. Lys problemer har jeg ikke. Jeg ønsker ikke bruke mer enn 10 000.

Tven skal brukes til ordinær tvtitting med signal fra GET (elendig signal), pcbruk, og mye film og dataspill fra laptop og xbox.

Utgangspunktet mitt vare en sony 40" w4000, men ble i tvil plutselig om jeg kunne rettferdigjøre kjøpet da jeg ble fortalt av flere at man så svært lite forskjell mellom den og 40" w3000 modellen. Det skiller ca 5000kr mellom de 2 og er en pen sum jeg kan ha det gøy med. Spørsmålet i første omgang her blir-er det store forskjeller mellom disse modellene som kan rettferdigjøre 5000kr?

Noen dager senere ble jeg fortalt av noen andre at jeg burde vurdere en plasma tv. Med tanke på hvor mye film/surfing jeg ser via min laptop, er dette et lurt alternativ? Jeg ser at det finnes flere modeller i samme prisleie som sony 40"w3000 men jeg har null ide om plasma er noe for meg.

Det eneste jeg vet med sikkerhet er at jeg må ha en tv som støtter fullHD. Er det mulig for dere å komme med input vedrørende tv valg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har dessverre ingen gode svar til deg men jeg lurer litt på det samme så jeg slenger meg på tråden her. Jeg lurer også litt på hva jeg skal kjøpe. Jeg ser at man nå kan få en 50" plasma skjerm fra Samsung til 9000 kroner på Elkjøp Men da jeg nevnte for en kamerat at jeg har lyst på et plasma TV så mente han at jeg var helt gal for det er kun LCD som gjelder i disse dager. Men er det slik at plasma er helt ut? Er LCD overlegent bedre? Vi ser stort sett bare på TV/DVD og signalet som jeg har fra Get ser ut til å være ganske bra. Vi har ikke Xbox/Playstation og pleier ikke å koble til PC.

Mvh
    Gard
    gardkarlsen.com - pictures and travelogues - reisebrev og bilder

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er so absolutt ikkje ut!
    På vanleg SD-signal (tv (sett brot frå hd-sendingar) og dvd) vil ein plasma som er likt prisa ein lcd mest sannsyneleg gi like bra eller betre bilde. Glattare bilde og meir nøytrale fargar er gode eigenskapar på plasma. Svartnivået på lcd kjem seg, men plasma er nok eit steg framføre enda.

Innberenning som har vore største haken ved pc-bruk på plasma er ikkje so framtredene som før, det same gjeld gaming på konsoll.

Det er so klart alltid nokon dårlege produkt i sortimentet, og eg trur at når pris i forhald til str vert på grensen til hysterisk billig må det blinke ein varsellampe. Ikkje kjøp usett i so fall.

Kan varmt anbefale Panasonic TH-42PX80, betre tv-skjerm skal ein leite lenge etter til prisen (ca7800kr). Den fungerer på dei fleste bruksområder, også i litt lyse rom.

Full HD eller ikkje, dette er diskutert i det lange på andre sider. Opptil 3-3.5m ser ein ikkje forskjell på 42-46" vert det sagt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •