PC på plasmaskjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC på plasmaskjerm

Hei.

Er midt oppi kjøp av flatskjerm i størrelse 42-50 tommer.
    Har hele tiden trodd at det var LCD jeg skulle ha.
    Har sett på SONY sin W4000 serie på nett, men finner den ikke i butikkhyllene.
    Var innom på Expert som mente at jeg burde ha Plasma-skjerm i stedet for LCD. Selgeren begrunnet dette med bedre kontraster, bedre svartnivå, og mye raskere oppdateringshastighet. LCD har oppdatering på 8ms, mens plasma har 0,2ms. Dette skal visst gjøre at man slipper etterslep. Jeg var enig i påstanden, men er usikker på hvordan en plasma-skjerm vil være dersom jeg ønsker å tilkople en "stue-PC", slik at jeg kan surfe på nett, sjekke-mail, kjøre videosnutter/filmer mm. Hva med oppløsning? - Har hørt at oppløsningen skal være 1024x768, og at jeg ikke trenger bedre oppløsning på en slik skjerm når jeg sitter 3-4 meter vekke. Fikk også beskjed om at jeg ikke burde kjøpe full HD, da det ble produsert en del "falske" linjer som forstyrret bilde. I hvertfall på TV-sendingene som ikke kom til å kjøre full HD på LENGE...

Noen som kan hjelpe meg å velge`?

Takker for svar.

Hilsen fiha

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noe av det mest vettuge jeg har hørt fra expert. Det eneste problemet med plasma og pc er evt innbrenninger ved statiske bilder. Faren for permanente innbrenninger er vel svært liten på nye skjermer, men midlertidlige innbrenninger er nokså vanlige. Dvs at du kan skimte litt trykk av bilder som har blitt vist over tid på skjermen(alt fra noen sekunder til timer). Mest synlig der det er stor kontrast, altså forskjell mellom skarpe linjer i sort og hvitt.

Ellers er det bedre bevegelser på plasma pga av intent etterslep, iallefall ikke på panelet, men evt elektronikken om den ikke holder mål, noe som ikke er tilfellet på nye plasma'er.

jeg ville heller ikke lagt vekt på oppløsning hd-ready vs fullhd om du ikke skal sitte veldig nærme.

PS: jegville heller ikke kjøpt tv på exper, med mindre du får rabatter!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •