Fungerer "vanlig" tv-antenne med Flatskjerm?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fungerer "vanlig" tv-antenne med Flatskjerm?

Dvs.

Her er situasjonen der jeg bor.

Det er kabeltv (tror jeg) Dvs at jeg kan koble til tv på en måte. Det er å ha en type gammel antenne-ledning fra en liten hvit boks i veggen med to runde hull. He he håper dere skjønner hva jeg mener, men det er altså ikke en dekoderboks eller noe. Men dvs at eneste måte jeg kan få tv-sendinger inn på tv'en blir via vanlig antenne-ledning fra denne vegkontakten.

Kan jeg allikevel få digitale signaler ut fra denne ledningen? Dvs..er det mulig det er digital boks sentralt i boligkomplekset også bare sender denne ut til hver enhet digitalt? Elelr snakker vi her mest sannsynlig om ren analog overføring?

Jeg tenker på å kjøpe meg en 50" plasma tv. Har 25" crt fra før. Men hvordan er det med antatte analoge signaler på en 50" plasma tv? Blir det bare grøt?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke noe mer grøt med analoge signaler på lcd/plasma enn med gammel bilderør-tv.

Jeg bruker selv bordantenne med innebygd signalforsterker på min lcd og det funker bare heilt fint.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott

Da tror jeg at jeg bare druser til å kjøper denne:

Samsung 50" Plasma TV - PS50Q97HDX - MPX

En Samsung 50" Plasma TV - PS50Q97HDX

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men husk på at plasma fungerer best i mørke omgivelser, en lcd er mer lyssterk og vil gruse en plasma i vanlige stueomgivelser hvis man ikke har muligheter til å få det nærmest 100% mørkt.

Hvis du er villig til å vurdere lcd så er Philips et godt alternativ! Jeg vurderer selv denne 42" Philips 42PFL9603D'en om dagen... (koster 14998,- i butikk)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg skal ta å gå innom en butikk i dag og se forskjellen. For i butikken er det jo ikke akkurat mørkt hehe. Og jeg har 100% ikke lyskontroll hehe. Men skal bare bo her jeg bor nå frem til jul så regner med at mitt neste hus har lyskontroll

Men plasma er vel best i 50" til en pris rundt 10k. Jeg har tenkt lenge og jeg vil ikke ha mindre enn 50".

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett på noen TV'er nå så endrer jeg kanskje mening. Hmm LCD'ene var en god del mer lysterk ja. Det var tydelig forskjell. Og på den annen side så har jeg projektor i tillegg, dvs at til avansert filmbruk så blir det projektor uansett. Dvs at når jeg bare ser på tv og "enkle" dvd filmer så trenger jeg ikke ha det 100% mørkt med en lcd skjerm. Og 50" var sinnsykt stort hehe. Dem 42" så faktisk ikke så gale ut i størrelse....42" passer bedre inn liksom hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt av samme problemet med Q97 også, i og med at det ikke akkurat blir mørkt lenger i Nord-Norge, men jeg fant ut at jeg bare kan slå over på "Dynamic"-settingen når det er mer lys i rommet. Dette blåser opp lys og farger. Fungerer greit frem til kveldssendingene.

Imidlertidig skal LCD ha for at det er mindre gjenskinn i de.

Ellers bruker jeg faktisk tak-antenne som signalkilde, og dette blir overraskende bra. Ikke 90% skarpt, men det duger. Fotballsendinger går smooth som bare det.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Men husk på at plasma fungerer best i mørke omgivelser, en lcd er mer lyssterk og vil gruse en plasma i vanlige stueomgivelser hvis man ikke har muligheter til å få det nærmest 100% mørkt.
    Det er vel ikke helt riktig, en god plasmaskjerm vil fungere utmerket i en normal stue. Det er kun projektorer som er bortimot helt avhengige av full lyskontroll. Jeg synes det er litt bastant å påstå at LCD gruser plasma i normale stueomgivelser.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et oppfølgerspørsmål til dette. Jeg bor i Trondheim og har kabeltv gjennom canal digital. Leser på hjemmesiden dere at man trenger et kabel-nett som kan formidle HD-kanaler for å kunne få inn HD-kanaler. Kan jeg gå ut fra at dette er mulig, eller kan det være at kabelnettet (ekempelvis i trondheim) ikke er utviklet nok?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •