scart signaler rgb s-video cvbs/kompositt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question scart signaler rgb s-video cvbs/kompositt

hei. jeg har hørt/lest at rgb og s-video er bedre enn kompositt, på parabol tuneren kan jeg velge mellom rgb s-video og cvbs (er cvbs det samme som kompositt?) det samme på dvdspilleren. hva skjer egentlig på utstyret når man stiller inn på rgb og s-video? med parabol tuneren stilt på rgb går det ikke an å stille in skarpheten på tven, hvorfor gjør det ikke det? det som er svart i bildet blir kullsort og man ser ikke detaljer i for eksempel en svart jakke med innstillingen stilt på rgb, jeg kan se at det blir mindre støy i bildet med rgb, men jeg syns bildet er mere naturlig med cvbs/kompositt og man ser mere detaljer i det som er sort på tven. hvorfor skal bildet liksom være bedre med rgb og s-video? jeg synes det blir dårligere bilde med rgb og s-video. er disse instillingene bare en vits? s-video er uaktuelt å bruke pågrunn av at man må trykke en 2-3 ganger ekstra på fjernkontrollen, og det blir tungvindt for resten i huset.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen tvil om kvalitetsforskjellen, teknisk sett.
    Kompositt (CVBS) overføres på bare en ledning, og er derfor komprimert kraftig.
    S-Video er like strekt komprimert, men overfører lys og farge på separate ledninger. Det gir litt bedre kvalitet.
    RGB overfører på 3 ledninger, og gir overlegent bedre kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for svar har lurt på dette lenge, jeg skjønner det bedre nå. bare rart at det ikke går an å stille skarpheten på tven med paraboltuneren stilt på rgb. jeg får vel stille inn både paraboltuneren og dvd spilleren til s-video eller rgb da.

har også merket at bildet flytter seg til venstre et hakk med rgb instillingen på parabol tuneren, tror ikke det er sånn på dvd spilleren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •