Pioneer PDP-4280XD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer PDP-4280XD

VISA kortet begyyner å bli kaldt, og med skattepengene rett rundt hjørnet er det på tide med ny tv.

Jeg hadde egentlig tenk å gå for LCD og da 6000 serien til LG, men så fikk jeg øye på W4000 fra Sony som virker lovende. Etter mye fram og tilbake så har jeg egentlig ingen gode argumenter for a kjøpe LCD.
    Jeg begynte å snuse litt på plasma, fant først en Pana modell 42-PZ85E, før jeg snublet over Pioneer 4280XD til 16k.
    Som dere ser har jeg rotet fram og tilbake, og nå er jeg litt lost.
    Hvor god er Pioneeren i forhold til Panasonic'en ? Skal forøvrig bruke en PS3 på herligheten, men har forstått det slik at det ikke er noe problem på plasmaer lenger. Det er 2 år siden jeg kikket etter ny tv, så jeg er litt utdatert.
    Innspill mottas med takk.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneeren er jo over et år gammel nå, men er fortsatt den beste 42" på markedet. suverent sortnivå og fargedybde. Så har du råd til den så er det egentlig ikke noe å tenke på etter min mening. Forskjellen kontra pana`en er at mens pioneeren "bare" er hd-ready, så er pana`en full-hd. på en så "liten" skjerm vil forskjellene på det være minimale, hvis synlige i det hele tatt. i tillegg har pana`en dårligere sortnivå. gå for pioneer du

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phoen1x
    Pioneeren er jo over et år gammel nå, men er fortsatt den beste 42" på markedet. suverent sortnivå og fargedybde. Så har du råd til den så er det egentlig ikke noe å tenke på etter min mening. Forskjellen kontra pana`en er at mens pioneeren "bare" er hd-ready, så er pana`en full-hd. på en så "liten" skjerm vil forskjellene på det være minimale, hvis synlige i det hele tatt. i tillegg har pana`en dårligere sortnivå. gå for pioneer du
    Helt enig med Phoen1x. Jeg har brukt maaange timer på lesing av forskjellige forum og var helt bestemt på at Panasonic 50PZ800 var veien å gå. Men det er rett og slett umulig å unngå de enorme mengdene skryt Pioneer får. Som Phoen1x nevner er Pioneer'ene over 1 år gammel, men de er fortsatt best på markedet. Panasonics PZ800-serie får også mye skryt (PZ80 og PZ85 også for den saks skyld), men de rekker ikke helt opp til Pio.

Jeg var helt bestemt på at jeg MÅTTE ha full hd. Men selv på 50" som jeg skal ha endte jeg altså opp med "bare" hd-ready (henter min 508XD på onsdag). Det er mer enn kun oppløsning som gir bra bilde.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en bra kalibrert 4280 i går og det er helt klart den beste 42" jeg noensinne har sett. De viste Cars på Blu-ray og bildet var meget imponerende.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Costanza sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer

Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    VISA kortet begyyner å bli kaldt, og med skattepengene rett rundt hjørnet er det på tide med ny tv.

Jeg hadde egentlig tenk å gå for LCD og da 6000 serien til LG, men så fikk jeg øye på W4000 fra Sony som virker lovende. Etter mye fram og tilbake så har jeg egentlig ingen gode argumenter for a kjøpe LCD.
    Jeg begynte å snuse litt på plasma, fant først en Pana modell 42-PZ85E, før jeg snublet over Pioneer 4280XD til 16k.
    Som dere ser har jeg rotet fram og tilbake, og nå er jeg litt lost.
    Hvor god er Pioneeren i forhold til Panasonic'en ? Skal forøvrig bruke en PS3 på herligheten, men har forstått det slik at det ikke er noe problem på plasmaer lenger. Det er 2 år siden jeg kikket etter ny tv, så jeg er litt utdatert.
    Innspill mottas med takk.
    Pioneer 4280 !!:-D
    Kjøpte denne for eit halvt år sidan. Har ikkje angra EIT sekund. Fantastisk svartnivå og kontrast. Har ikkje sett bedre bilde hjå nokon andre!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du er heldig om du enda får denne skjermen
    de går i bøtter og spann om dagen med tanke på den fine prisen!

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilgjengelighet ser ikke ut til å være et tema. Hifi pusheren skal ha 15999.-, netbutikken skal ha 14500.- Jeg er fristet til å kjøpe hos pusheren selv om den koster litt ekstra. Jeg regner med jeg får det igjen i form a service og gode priser i fremtiden.
    Min bedre halvdel lever fortsatt i lykkelig uvitenhet ang. nytt tv, så det kan bli en liten utfordring der.

Ser forøvrig at XA er enda noen kroner billigere, så da er spørsmålet om jeg trenger XD ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hifipusheren? soundgarden? De tar 14995 for skjermen men der er det vell tomt i hele landet tror jeg. par utstillinger igjen kanskje.

jeg sa du er heldig om du får den! ja sa ikke det for at jeg skulle tulle med deg! slik er det bare!

pioneer er kilden!

det er selvsagt et par igjen hos forskjellige forhandlere men til den prisen så bøtter de fleste store kjedene ut det meste nå mens du driver å funderer på om du skal ha den eller ei.

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i København, så pusheren det er snakk om er Speakers Corner, men det er et titalls butikker i som har den på lager her.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elkjip har den til 15.000 kr. På nettbutikken kan du sjekke lagerbeholdningen av TVen ved din lokale Elkjip butikk...

Lykke til og si fra om TVen levde opp til forventningene dine hvis du kjøpern!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •