Bruke innebygd tuner som CanalDigital dekoder?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke innebygd tuner som CanalDigital dekoder?

Hei, jeg er relativt fersk i dette gamet... Jeg fikk i går den nye HD PVR dekoderen for kabel fra CanalDigital, som pdd. er koblet til en gammel bilderørs-TV. Ikke overraskende lager denne boksen mer støy enn det jeg velvillig vil være med på. Ny TV skal snart kjøpes, og dersom det finnes TV'er som kan ta over jobben til boksen fra CanalDigital (bortsett fra opptaksmuligheten), hadde det jo passet bra.

Finnes det TV'er som greier dette? Det har vel i så fall ingen sammenheng med hvorvidt TV'en har MPEG-4 tuner som funker på bakkenettet? Hva skal jeg evt. se etter? DVB-C ett-eller-annet?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer helt an på. Har du parabol blir det vanskelig. Har du kabel-TV så er det noe annet (du nevner ikke hva du har). Du må kikke etter en TV som har DVB-C støtte, og støtte for MPEG4 i tillegg.

Vet ikke helt hvordan det er med dekoding av kanalene, men jeg regner med det er likt på kabel-TV som på parabol, så da må du i tillegg ha en TV som har kortplass, enten i Conax systemet, eller en CAM-plass der du selv må kjøpe en CAM utenom som tar Conax.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Conax/CAM

Ok, det er til kabel (jeg nevnte det litt for indirekte). Disse Sony TV'ene som er godkjent av RiksTV har kortplass, så vidt jeg forstår. Er dette riktig type kortplass? Om det er riktig type kortplass, kan det likevel være andre ting som trøbler?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •