En ting jeg ikke helt forstår ( 100hz vs 24Hz)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En ting jeg ikke helt forstår ( 100hz vs 24Hz)

Jeg har en Toshiba HD-EP30 som sender ut 24Hz bildefrekvens. På min Samsung LE40F86 Full HD så kan jeg slå av eller sette på ulike former for "motion pluss", helt opp til 100hz!

Når jeg slår av 100hz så hakker Samsungen ved panorering, men når jeg setter den på 100hz så går panoreringer uten hakking i det hele tatt.

Skal det være nødvendig å sette på "motion plus" når jeg har stilt Toshibaen til å sende ut 24hz?

Please enlighten me, anyone?

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Samsung LE40F86BD Review Final Verdict – Recommended

For film material, I find that it wreaks havoc on the very fabric that gives 24p movies their surreal dreamlike temporal quality. Call me nostalgic, but I prefer my movies to look filmic/ cinematic, not as if they were shot using a cheap £150 handheld camcorder, which is what [100Hz Motion Plus] does as it mutates 24p to hyper-real 50/ 60 fps "news mode".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motion plus vil gjøre om ditt 24p signal til 100hz, det vil være mer flytende bevegelser med 100hz på, kanskje noe mer problemer i kjappe bevegelser.

Poenget med 24p er derimot å gi kinofølelse pga dette er originalt antall bilder i sekundet. Bildet hakker i en kinosal også pga dette med 24 bilder. Om man liker det på er det heller ikke noen vits å sette bluray/hddvd til 24p

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Motion plus vil gjøre om ditt 24p signal til 100hz, det vil være mer flytende bevegelser med 100hz på, kanskje noe mer problemer i kjappe bevegelser.

Poenget med 24p er derimot å gi kinofølelse pga dette er originalt antall bilder i sekundet. Bildet hakker i en kinosal også pga dette med 24 bilder. Om man liker det på er det heller ikke noen vits å sette bluray/hddvd til 24p
    Dette stemmer ikke helt.....
    Hvis blueray filmen er originalt i 1080/24p sender du den "direkte" til skjemen uten at blueray-spilleren omskalerer/behandler denne.
    Har du en god skjerm, kan dette være en fordel at du får all bildebehandling her.
    Hos meg gir dette det beste bilde.
    Råder alle til selv å prøve hva som gir best bilde, og slå fast at "det er ikke noe vits å sette blueray-splleren i "direct" ( 1080/24p)" er litt drøyt.....
    mvh.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •