Posisjonering av TV'er...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Posisjonering av TV'er...

Så... med ny ervervet flatskjerm i huset dukket spørsmålet opp om hvordan den skulle monteres. Hvor er greit nok, men problemet ble mest hvor høyt fra gulvet!

Hva har folk her gjort? Til å begynne med satte jeg den på bordet som CRT'en stod på, men siden LCD'en er større følte jeg at det ble for høyt opp, ble liksom sittende litt å se på høytalern under istedetfor... så satte jeg den på en krakk (20 cm lavere) men føler at den nå ser "snål" ut. Skjermen tok seg liksom ut på veggen når den var høyere, nå ser det bare rart ut... skjønt jeg innbiller meg at den er bedre å se på!

Så iforhold til "normert" hodehøyde, hvordan har folk skjermen sine? Rett frem? Litt oppover? Litt nedover?

Problemet blir jo ikke bedre av at man sitter i en stressless som faktisk gjør at hodehøyde forandrer seg avhengig av hvordan man sitter!

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nedkant av tv'en kan være 60 cm fra golvet. Det har jeg praktisert når jeg har montert flatskjermer. Alle kan selvfølgelig ha sine egne favoritthøyder, men 60 cm fungerer godt for meg vertfall.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-en skal plasseres der du selv føler det er best, det finnes ingen fasit for dette. Selv har jeg plassert vår 105 cm over gulvet, noe jeg synes fungerer utmerket i vårt rom, oppsett og til våre preferanser.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •