Forslag til tv lcd/plasma, 8000-10 000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til tv lcd/plasma, 8000-10 000?

Hei, jeg skal kjøpe ny tv til foreldrene mine, de har en 28 tommer crt tv. Tenkte på å kjøpe en 37 eller 40 toms lcd/plasma, men det er så mange at man blir forvirret av mindre!
    Har dere noen forslag til hvordan tv jeg kan kjøpe, såm oppfyller de noget enkle kravene, DVD, vanli tv titting og Litt pc?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump!
    INGEN som har noe som helst?! Trenger hjelp!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med testvinneren Panasonic TH42PX80?
    Den får du for under 10.000 og er en av de bedre TV-ene på markedet.

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347415
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning på plasma?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg

Hvordan er det med innbrenning?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det noe å si at den har lavere oppløsning?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt plasma i snart 4 år og har aldri opplevd hverken midlertidig eller permanent innbrenning. Jeg har heller ikke tatt noen forholdsregler.
    TV-en står antageligvis på Dynamic når den ankommer. Bare pröv å sett den på et av de andre forslagene, som f.eks Cinema eller Film. Dynamic er for butikkene og har ekstrem kontrast, noe som muligens kan skape midlertidig innbrenning/retention begynnelsen.

Hvis forelderene dine sitter lengre enn 1.5 meter unna TV-en har opplösningen som regel minimalt å si hvis ikke de har umennesklig godt syn.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning skal visst ikke være noe problem på PX80, at de har litt lavere oppløsning har svært lite å si på både tv, dvd og blu-ray så lenge en sitter litt unna feks 2+ meter.

Min LG 42PG6000 har samme oppløsning og jeg bruker den til pc og surfing, hddvd og dvd. Fungerer bra det, men til krevende pc bruk så er høyere oppløsning å foretrekke.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du får den faktisk for under 8.000 kr: Panasonic TH-42PX80 42" Plasma TV - Netshop.no - pc data foto minne digital

Dette må jo nesten kunne kalles latterlig billig. Jeg har bestillt en selv sammen med en Panasonic DMP-BD30 og venter i spenning!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle innlegg
    Ser ut som en kjempe tv!
    hvordan er det med frakt? siden den ikke kan ligge?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kjøpe de billigste TV-ene slik som linken rett over her, har sine bakdeler og fordeler. Fordelen er at det blir noen hundre kroner billigere. Bakdelen er at TV-en mest sannsynlig er paralellimportert, ergo en eventuell garantisak eller reperasjon blir veldig vanskelig. Jeg ville absolutt sendt en e-mail og forhørt meg om det først.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kjøpe de billigste TV-ene slik som linken rett over her, har sine bakdeler og fordeler. Fordelen er at det blir noen hundre kroner billigere. Bakdelen er at TV-en mest sannsynlig er paralellimportert, ergo en eventuell garantisak eller reperasjon blir veldig vanskelig. Jeg ville absolutt sendt en e-mail og forhørt meg om det først.
    Risikoen er vel at butikken står ansvarlig både som butikk og importør. Om butikken (og følgelig importøren) da går dukken må man forholde seg til den europeiske garantien som jeg er enig i er komplisert (dog ikke umulig?). Uansett... Jeg har såpass tillit til Netshop som butikk og Panasonic som produsent at jeg velger å ta sjansen.

Jeg fikk forøvrig både tv og bd-spiller i går og må si at ting har gått fremover siden sist jeg oppgraderte på bildefronten! Nå har jeg ikke fargekalibrert skjermen enda, men sortnivået var veldig bra og farger vedig friske. BD30 gruser min gamle dvdspiller på SD-materiale også.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havard_johan
    Risikoen er vel at butikken står ansvarlig både som butikk og importør. Om butikken (og følgelig importøren) da går dukken må man forholde seg til den europeiske garantien som jeg er enig i er komplisert (dog ikke umulig?). Uansett... Jeg har såpass tillit til Netshop som butikk og Panasonic som produsent at jeg velger å ta sjansen.

Jeg fikk forøvrig både tv og bd-spiller i går og må si at ting har gått fremover siden sist jeg oppgraderte på bildefronten! Nå har jeg ikke fargekalibrert skjermen enda, men sortnivået var veldig bra og farger vedig friske. BD30 gruser min gamle dvdspiller på SD-materiale også.
    Panasonic har jeg absolutt tiltro til, en av de aller beste plasmaprodusentene på markedet. Jeg sier heller ikke at det er noe feil med netshop. Poenget mitt er at blir det noe feil med en parallellimportert TV, tar det laaaangt tid før den eventuelt blir reparert (må først sendes til nettbutikk, så må vel de videresende til reperasjon i det landet de har importert fra), pluss at garantien blir vel heller ikke som på en som er importert vanlig? Det er jo selvsagt opp til hver enkelt hvor de vil kjøpe TV-en, men JEG hadde ihvertfall betalt noen hundre kroner ekstra for å kunne få en vanlig garanti og levere TV-en til reperasjon i landet man bor i.

http://avforum.no/forum/produkt-pris...r-konkurs.html

Jeg synes bare det kan være lurt å sende en mail til butikken og spørre om dette, slik at man vet hvis noe skulle gå galt, pluss at det er greit å vite HVA som skjer hvis noe går galt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i alt det du sier og det ALLER sikreste er å kjøpe et produkt som har vært innom de rette instansene før det til slutt havner hos forbruker. Jeg vil forøvrig tro (med trykk på tro), at en norsk butikk, det være seg nettbasert eller vanlig, må forholde seg til norske forbrukerlover uavhengig av hvem som har importert varen.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garanti eller ikke, norsk reklamasjonrett gjelder uansett når en har handlet i norge. Det vil vel si 5 år på en tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo nå på hva dere skriver, og jeg tror jeg heller skal sjekke ut de lokale elektrobutikken, som elkjøp, expert m.m ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •