Philips TV: Høyere nummer = bedre tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips TV: Høyere nummer = bedre tv?

Er det fremdeles sånn hos Phlips at de med høyest typenummer er de beste?
    Jeg var frem til for få år siden stor fan av Philips sine dyre TV'er, men etthvert ble de forbigått syntes jeg. Men nå ser det ut som om de virkelig er på hugget igjen. Men det er jo ørtenhundre modeller å velge i, og oversikten og forskjellen på de forskjellige seriene er vanskelig å finne.
    Som tidligere sagt, jeg er ute etter en GOD NOK tv (da tenker jeg i klasse med de beste Sony og Samsung-lcd'ene) og som er 40/42 tommer.
    Den må ha 3 HDMI men bør ha 4, 1, gjerne 2 component, PAP (bilde og bilde), og helst 1000 sider tekst-tv med blaing i undersider. Og er det direkte tilgang eller mulighet for å steppe frem og tilbake i A/V-kanalene er det topp.

Nå er det Samsung 7-serien og Sony X4-serien jeg venter mest på, men tror Philips muligens og har noe av dette kaliber nå, eller...?
    PS. Den nye Pioneer 5090H er en våt drøm ser det ut til, men, først og fremstr blir den for stor når jeg sitter 115 cm fra TV'en, og, strømforbruket er for høyt for meg. Jeg har så mye elektronikk i gang her at jeg fyrer ikke om vinteren, og da kan dere tenke dere hvordan her er om sommeren. Op Pioneeren drar vel ca dobbelt så mye strøm som LCD'ene?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Slik jeg har forstått det oppererer Philips med numrering på den måten ja. Har selv noen år gammel 37PF9986. Men nå synes jeg jeg må oppgradere til en med 1080p panel.
    Min første tanke var å kjøpe meg en ny Philips men som du sier er det kommet mange andre like gode merker.
    Så da blir det jo valgets kvaler da....

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høyere nr er bedre tv ja når det gjelder philips,sitter samme s-ips panel i disse som i de dyreste LG lcd men om de er bedre i forhold til Lg vet jeg ikke, sitter du så nærme som 115 cm så vil jo 32" være ett mye bedre kjøp hvis du vil ha best billedkvalitet,prøvde å sitte så nærme min 42 lcd men 5 minutter var nok,måtte tilbake til 3,5 meter som er perfekt for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips har en god del tver etter hvert og det er ikke alltid lett å holde styr på de. høyere nummer er ofte bedre, men det er "serien" som avgjør kvaliteten. Betegnelsen skrives sånn

(Størrelse)PFL(Serie 3,5,7 eller 9)(3 tall til som definerer funksjoner og tilkoblinger for det spesifikke produktet)

Eks. 42PFL5603

Størrelsen er da 42" (bombe), Tven ligger i 5 serien og er spesifisert deretter. På sine nye modeller har også 7 serien blitt utstyrt med ambilight. Og TVene i 9 serien har fått LED backlight. Philips forbeholder med andre ord visse teknologier til noen serier. 9 Serien er det beste Philips greier å produsere.

Når det gjelder 42" LCD på 115cm sitteavstand forblir jeg skeptisk til det motsatte er bevist. Ser for meg ett relativt dårlig bilde, men får ikk testet dette fult ut da jeg har 50" plasma.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Philips har en god del tver etter hvert og det er ikke alltid lett å holde styr på de. høyere nummer er ofte bedre, men det er "serien" som avgjør kvaliteten. Betegnelsen skrives sånn

(Størrelse)PFL(Serie 3,5,7 eller 9)(3 tall til som definerer funksjoner og tilkoblinger for det spesifikke produktet)

Eks. 42PFL5603

Størrelsen er da 42" (bombe), Tven ligger i 5 serien og er spesifisert deretter. På sine nye modeller har også 7 serien blitt utstyrt med ambilight. Og TVene i 9 serien har fått LED backlight. Philips forbeholder med andre ord visse teknologier til noen serier. 9 Serien er det beste Philips greier å produsere.

Når det gjelder 42" LCD på 115cm sitteavstand forblir jeg skeptisk til det motsatte er bevist. Ser for meg ett relativt dårlig bilde, men får ikk testet dette fult ut da jeg har 50" plasma.
    Takker for en god utdypning av betegnelsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eks. 42PFL5603

Hvilket tall er det som anngir tilkoplinger da? Og hva betyr tallet...?
    Har hatt Samsung 40M86 i nesten 1 år og hatt det stående på den avstanden hele tiden. Ikke noe problem det...
    Har egentlig litt mer lysst på 37", men frem til nå har det ikke vært noen 37" som har samme kvalitet og finesser som 40" tv'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ikke (så vidt jeg vet) leses ut ifra modellnr hvilke tilkoblinger TVen har, men tallene som står etter feks. 37PFL7 er de som definerer design variasjoner og modellvariasjoner. I de gamle seriene hadde feks 32PFL7862, 2 HDMI + USB mens 32PFL7762 hadde 4 HDMI. Så på seriene er det sånn at høyere tall er bedre, men om de fortsetter på samme måte er det ikke sikkert at de 3 siste TALLENE trenger være høyest mulig.

I de nye seriene er det tall nr2 etter PFL som bestemmer hvilken kvalitet TVen har/hvor høyt spesifisert, mens de 2 siste er designvariasjoner. Ser også ut som de har gått motsatt vei, at i første tall er som sagt det høyeste tallet det beste, men i 7 serien er 603 ikke utstyrt med 100hz (til gjengjeld har den ambilight), mens 403 er med 100hz (uten ambilight). De siste 2 tallene i de nye seriene har ihvertfall ingen betydning på hva spesifikasjoner TVen har, men sier noe om design og hvilket marked den er ment for.

Edit: Glemte å skrive hva siste bokstaven i slutten betyr.

42PFL7403(D= DVBT, H=MPEG4)

Det vil si at de modeller som har H på slutten av modellbetegnelsen vil kunne brukes på digitalt bakkenett i Norge etter hvert som rikstv godkjenner de.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ikke (så vidt jeg vet) leses ut ifra modellnr hvilke tilkoblinger TVen har, men tallene som står etter feks. 37PFL7 er de som definerer design variasjoner og modellvariasjoner. I de gamle seriene hadde feks 32PFL7862, 2 HDMI + USB mens 32PFL7762 hadde 4 HDMI. Så på seriene er det sånn at høyere tall er bedre, men om de fortsetter på samme måte er det ikke sikkert at de 3 siste TALLENE trenger være høyest mulig.

I de nye seriene er det tall nr2 etter PFL som bestemmer hvilken kvalitet TVen har/hvor høyt spesifisert, mens de 2 siste er designvariasjoner. Ser også ut som de har gått motsatt vei, at i første tall er som sagt det høyeste tallet det beste, men i 7 serien er 603 ikke utstyrt med 100hz (til gjengjeld har den ambilight), mens 403 er med 100hz (uten ambilight). De siste 2 tallene i de nye seriene har ihvertfall ingen betydning på hva spesifikasjoner TVen har, men sier noe om design og hvilket marked den er ment for.

Edit: Glemte å skrive hva siste bokstaven i slutten betyr.

42PFL7403(D= DVBT, H=MPEG4)

Det vil si at de modeller som har H på slutten av modellbetegnelsen vil kunne brukes på digitalt bakkenett i Norge etter hvert som rikstv godkjenner de.
    Ikke logisk alt sammen nei... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke logisk før, men nå er høyere bedre, om man ser bort ifra at man mister 100hz på 7603 kontra 7403. Men denne er jo ellers bedre spesifisert da den har ambilight. Håper ting ble litt klarere nå ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke logisk før, men nå er høyere bedre, om man ser bort ifra at man mister 100hz på 7603 kontra 7403. Men denne er jo ellers bedre spesifisert da den har ambilight. Håper ting ble litt klarere nå ihvertfall.
    Hvis en ser på spec mellom 7603 og 7403 så ser jo 7403 bedre ut. Den har 100 hz og Virtual Dolby, men mangler ambilight.

Noen som kan bekrefte dette ?

/Øystein

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Hvis en ser på spec mellom 7603 og 7403 så ser jo 7403 bedre ut. Den har 100 hz og Virtual Dolby, men mangler ambilight.

/Øystein
    Jeg kikket på 96xx, 97xx og 98xx-serien i går, og der er jo ingen rød tråd...
    Vanskelig dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen

/Øystein

Det ser ut til å stemme. På Philips sine sider står det også at 7403 har både DVB-T og DVB-C tuner. Sistnevnte er for mottak av digital kabel-TV, som bør være aktuelt for mange. 7603 har kun DVB-T.
    Ville nok personlig satt større pris på 100Hz og DVB-C enn på ambilight.

Fredrik

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •