hvordan henge opp veggfeste for LCD-TV - trenger råd. problemer med å henge tv'en..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question hvordan henge opp veggfeste for LCD-TV - trenger råd. problemer med å henge tv'en..

ettersom at man begynner å få hi-fi stappet inn i rommet, så må jeg gå til anskaffelse av et veggfeste for rommet sin LCD-TV. det er en LG 37LC55.

har nå fått veggfesten fra Clas O. (se veggfesten her) i hus. men trenger et par råd...

1: er det noe jeg skal "montere" på baksiden av tv'en før jeg henger den opp eller skal jeg bare henge den opp uten å montere noe på baksiden av tv'en?

2: hvordan blir det montering av kabler bakpå tv'en? kan dette gjøres ETTER at tv'en er på plass i veggfesten eller må det gjøres før, kanskje..? er noe usikker på det her...

3: tv'en veier 21kg. er dette mye, eller..?

noen som kan hjelpe meg med dette, kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har noe svar på det, hø?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    clas olsson har en type som passer perfekt til din tv,kjøpte selv og er storfornøyd det blir akkurat plass til kontaktene bak på tv og stativet kan låses med hengelås.
    Annonse
    Veggfeste for plasma og LCD-TV,37 til 50". Skruetilkobling mot TV 100-700 mm c/c horisontalt (VESA-standard 100-700) og 100-500 mm c/c vertikalt (VESA-standard 100-500). Størr. 87x53x3 cm. Maks. belastning 75 kg. Art. nr. 1- Antall Kjøp
    38-2357 449,00

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah. så du mener at den veggfesten passer til tv'en min, eh? ja-a... den ser jo grei ut og sånt, men kanskje litt for billig..? lest flere steder at de billige ikke holder mål... men du har vel selv gode erfaringer med den, ja? hvis så, så tror jeg at jeg går for den. skal uansett ikke ha FOR fancy heller! heh.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. da er den veggfesten fra C.O bestilt! får håpe at den holder da... hehe. det gjør den vel helt sikkert, såe...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå fått veggfesten fra Clas O. (se veggfesten her) i hus. men trenger et par råd...

1: er det noe jeg skal "montere" på baksiden av tv'en før jeg henger den opp eller skal jeg bare henge den opp uten å montere noe på baksiden av tv'en?

2: hvordan blir det montering av kabler bakpå tv'en? kan dette gjøres ETTER at tv'en er på plass i veggfesten eller må det gjøres før, kanskje..? er noe usikker på det her...

3: tv'en veier 21kg. er dette mye, eller..?

noen som kan hjelpe meg med dette, kanskje?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først legg ned tv på 2 puter eller lign med front ned,det fulgte med 4 stk brede plasthylser som skal plasseres over skruehull så du får avstand til veggen,skru fast de to skinnene med hakk plassert nedover på plasthylsene,nå kan du koble til alle kabler,skru ramma fast på veggen i passende høyde(ca 90 cm til underkant) og bruk helst vater.Så løfter du bare tven opp i festet og låser det med jernstangen om onskelig,festet tåler utrolig mye så det behøver ikke bekymre deg.Har sett på 4 ganger så dyre veggfester som virket mindre solide(jeg har samme tv men 42")Bildet på annonsen er litt feil det er rammen som skal festes på veggen og skinnene festes på tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar, bjalle!

blir enklere det her når en har samme tv og oppheng. hehe.

har dog et par spørsmål til det du skrev:

ps: her er bilde av de ulike skruene som fulgte med:
    http://www.elgen.net/veggfesten.jpg

1: de 4x store plasthylster du nevner, er vel figur (n) du sikter til, ja?

2: de plasthylstene skal jeg altså plassere over skruhullene på veggfesten som er montert på veggen, sant?

3: "skru fast de to skinnene med hakk plassert nedover på plasthylsene" <-- mener du at hakkene på de to skinnene skal peke nedover, eller..?

4: vater? hmm... litt usikker hva det er jeg... :O

5: 90cm til underkant av hva..?

beklager for de spørsmålene, men vil bare være sikker på det jeg gjør. hehe. takker så meget for at du tar deg tid til å hjelpe!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er N,og disse skal sitte bak på tv så de to skinnene får litt avstand fra bakdelen på tv,og ikke på veggfestet(rammen) som du skrur fast i veggen,ikke lett å forklare men skru først fast rammen på veggen,de andre delene festes på tv så du bare kan løfte det opp i rammen som sitter klar på veggen.Vater bruker en snekker for at ting skal bli rett(vannrett\loddrett)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. da har jeg forstått det...

så du brukte bare 4 skruer til å holde tv'en oppe, ja? man har jo bare 4x hylstere, såe... hehe.

hvilken skruer brukte du til å sette igjennom hylsterne? skruene merket med K, vil jeg tro?

stemmer. nå kom jeg på hva vater er... en kjempe linjal, som jeg brukte å kalle det...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bjalle eller noen andre... lurer på en ting... nå når jeg ser på baksiden av tv'en, så ser jeg at jeg får plass til bare 2x plasthylstere til å montere stangene på... kan dette stemme, kanskje..? er det kun 2x plasthylstere som jeg skal ta i bruk, eller? se bare på det her bildet, så ser du at jeg får mulighet til å montere kun 2x plasthylstere bakpå tv'en istedenfor 4x:

hvor ellers skal det jeg å sette de plasthylstene enn på de to stedene jeg har plassert de på? (venstre plasthylster skled fra hullet da jeg tok bildet, så ikke bli forvirret av det.. hehe)

noen av dere som har forslag til hvordan jeg skal få det her unnagjort..?

trenger hjelp snarest!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •