Sony KDL-52W4000 Vs. Samsung LE52A656

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL-52W4000 Vs. Samsung LE52A656

Jeg er på jakt etter ny tv. Foreløpig står det mellom sonys w4000 52 tommer eller Samsungs A656 52'.

Noen som kan si noe om forskjellene mellom disse to. Designmessig er det jo lysår mellom de, der liker jeg Samsungs modell klart best.
    Hvilken av disse har det beste bilde og de beste tekniske spesifikasjonene?

Vet at dette ikke er en prisdikusjonstråd, men kommer ikke utenom å nevne at det i skrivende stund er stor prisforskjell på disse to.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er hva HDTV test skrev om Samsung sin 40' i forholdt til Sony 40';

"So, in LE40A656, has Samsung finally come up with a candidate that can mount a serious challenge to Sony Bravias at the top of the LCD hill? We believe so. Make no mistake, the Sony Bravias still hold the edge in colour balance and gaming response. And when present, their 100Hz MCFI technology is slightly more accomplished than Samsung's. But with standard-definition video processing, connectivity and most importantly price stacked firmly in Samsung's favour, the future looks extremely rosy for the LE40A656 indeed."

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for den som er billigst og/eller lettest tilgjengelig.

W4000 er forøvrig ett hestehode foran dersom du kunne tenke deg å bruke Riks-tv. Hvis ikke, betyr den egenskapen akkurat null og niks.
    100Hz teknologien som Samsung har implementert er selvsagt en fordel overfor W4000, men her er det også spørsmål om man faktisk kommer til å bruke den i lengden. Panoreringer flyter absolutt bedre, men dersom man lett irriterer seg over småfeil og artifakter kan det godt være at man ender opp med denne avslått uansett...

Jeg syns også at det nye designet til Samsung er svært pent, men W4000 er heller ikke så ille når man får den på veggen hjemme.
    En siste og ganske viktig ting er at Sony har statistikken over feil og problemer godt på sin side i forhold til Samsung, som har hatt en del trøbbel med de siste modellene som M86 og F86. Det betyr ikke at det nødvendigvis er mye problem med den siste serien også, men greit å ha i bakhodet når man skal vurdere to såpass likestillte konkurrenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Jeg ville gått for den som er billigst og/eller lettest tilgjengelig.

W4000 er forøvrig ett hestehode foran dersom du kunne tenke deg å bruke Riks-tv. Hvis ikke, betyr den egenskapen akkurat null og niks.
    100Hz teknologien som Samsung har implementert er selvsagt en fordel overfor W4000, men her er det også spørsmål om man faktisk kommer til å bruke den i lengden. Panoreringer flyter absolutt bedre, men dersom man lett irriterer seg over småfeil og artifakter kan det godt være at man ender opp med denne avslått uansett...

Jeg syns også at det nye designet til Samsung er svært pent, men W4000 er heller ikke så ille når man får den på veggen hjemme.
    En siste og ganske viktig ting er at Sony har statistikken over feil og problemer godt på sin side i forhold til Samsung, som har hatt en del trøbbel med de siste modellene som M86 og F86. Det betyr ikke at det nødvendigvis er mye problem med den siste serien også, men greit å ha i bakhodet når man skal vurdere to såpass likestillte konkurrenter.

RiksTV er uaktuellt for meg. Trives med parabol. Sant som du sier med 100 Hz, det blir fort til at man slår det av.. Må ta meg en tur og se de fysisk før jeg bestemmer meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhagl
    Noen som kan si noe om forskjellene mellom disse to. Designmessig er det jo lysår mellom de, der liker jeg Samsungs modell klart best.
    Hvilken av disse har det beste bilde og de beste tekniske spesifikasjonene?
    de beste spesifikasjonene er helt uvesentlig - det er det de leverer som teller.
    design er seff. smak - personlig ble jeg positivt overrasket da jeg så w4000 første gang, den er jo ikke blå i det hele tatt, og glasset under med led lys oser high tech. den er stram og fin i designet. det jeg aldri har likt med samsung er de
    sinnsykt reflekterende skjermene - det er en definitiv showstopper for meg pga
    digre vinduer og sørvendt... w4000 er bedre, men faktisk ikke så god som w3000 på akkurat dette. hdtvtest nevner responstid, meget god på w4000, meget dårlig på samsungen - så hvis spilling teller er det et stort minus på samsung. hdtvtest nevner også at sony har et forsprang på fargepaletten, det er uhyre viktig, om ikke det aller viktigste, for å få naturtro bilder.
    100hz klarer jeg ikke helt å være verken for eller mot, det er jo litt stilig med glatte bevegelser, men hvis kinofølelsen er det som er det endelige målet å etterligne i stuen, så blir det helt feil... w4000 duger for mine sportsbehov etter hva jeg har sett. rikstv tuner er et pluss - jo flere leverandører man har jo bedre. byggekvalitet; der tror jeg sony har et pluss, samsung er usikker.
    ser de har flere firmwareoppdateringer på gang allerede... aldri hørt om en sony lcd som har fått slik oppdatering - de tester nok litt bedre på forhånd,
    selv om w4000 muligens har noen bugs ift deinterlacing skal man tro hdtvtest.
    summa summarum tror jeg egentlig det er prisen som avgjør hvem som er vinner av disse to, bildet er sikkert ikke radikalt forskjellig. sony vinner marginalt på pris, lyd, antirefleks, farger og responstid, samsung på 100hz og deinterlacing - kanskje også noe bedre oppskalering. smak og behag...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helge_a
    de beste spesifikasjonene er helt uvesentlig - det er det de leverer som teller.
    Det har du selvfølgelig helt rett i, men hvis de leverer nesten like bra, kan jo forskjellene der ha noe å si. Da også med tanke på brukergrensesnitt.
    Tror ikke jeg er villig til å betale det store mellomlegget. Da måtte isåfall Samsungen være revolusjonerende bedre enn Sonyen, og det virker det ikke på meg som den er. Det er uansett to-tre uker til jeg planlegger å bestille og det kan jo skje mye med prisene på den tiden....:?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •