Fra plasma til LCD - Blir jeg skuffet? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 76 av 76
    Newcomer Steve Vice sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Zenon: Fikk ikke dette inntrykket av W4000

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helge_a
    for å se dvd-film er 40" på 3m helt ok. blir tv'en større kan pikseleffektene fort bli plagsomme dersom signalkvaliteten ikke er helt på topp.
    ser du derimot mest hd-film kan du trygt velge en større tv. med ca. dobbel oppløsning tåler du feks 80" størrelse helt greit på 3m, og du begynner å nærme deg kinolerretet mht hvor stor del av synsfeltet som dekkes.
    Jeg sitter 115 cm fra 40" Full HD-TV og det er ikke noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W4000 har glanset panel, men ikke i like stor grad som feks A6 serien til samsung pluss lignende LCD tver, har selv fått testet begge modeller. Til sammenligning har samsung sin gamle modell M86 mer gjennskinn enn plasmamodellen Q96 (ihvertfall minst like mye).

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steve Vice
    Det nevnes hele tiden sort er sortere, men hva med lys er mørkere? Dette er et problem på en del plasma tv'er, og man må vel rimelig bra opp i pris før en kan konkurrere med LCD på de lysefargene?
    I sterkt opplyst butikk så er lcd bedre, men i en normalt belyst stue så er det mere enn nok gnist i de lyse partiene på plasma. På min PG6000 er det hvite lyst nok til at det blir en blendende effekt og hvis det er svart i samme bilde så fremstår det som veldig dypt(mørkt/svart) og man får en mye bedre dybde i hele bildet. Det er dette som er hele poenget med høyt kontrastnivå(forskjell mellom lyst og mørkt).

Nå kan lcd også ha ett høyt kontrastnivå med tanke på den sterke lysstyrken, men det hjelper svært lite i en normalt belyst stue der det det hele blir for lyst, også sortnivået. Men her står de nye sony'ene meget sterkt da de ikke blir for lyse på det mørke. Har ikke sett de nyeste enda(w4000), men regner med at de er hakket bedre enn w3500?

Men lg kommer jo snart med en som ikke har noe lysutslipp når det er helt sort, noe jeg er meget spent på hvordan kommer til å bli. Jeg irriterer meg nemlig hele tiden over at sort ikke er sort, noe selv det ikke er på kuro.

Newcomer Steve Vice sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Men lg kommer jo snart med en som ikke har noe lysutslipp når det er helt sort, noe jeg er meget spent på hvordan kommer til å bli. Jeg irriterer meg nemlig hele tiden over at sort ikke er sort, noe selv det ikke er på kuro.
    Vi får bare smøre oss inn med tålmodighet og vente på vår frelser....OLED

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg sitter 115 cm fra 40" Full HD-TV og det er ikke noe problem.
    hvis du liker å studere mpeg4 kompresjonsartifakter fra rikstv er det gode greier ja. har sett en del på rikstv med 40w4000 og det tar seg klart best ut på mer enn 2m avstand.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel litt ann på hva krav man stiller, har tilgode og se en LCD jeg er fornøyd med SD signaler på fra under 2,5m, men blir vel gjerne en annen sak etter man har vært over på plasma.

Herminator, tenker du på W3000 eller X3500? for X3500 var vel en høyere spesifisert modell enn W4000.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på w3000, for som du sier så tror jeg også x3500 er en bedre modell enn w4000? Er ikke helt inn i virrvaret av sony modeller....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X3500 var jo toppmodellen til Sony i den forrige serien til Sony, var vel en av markedets beste LCD tver. Fikk nettopp igjen min Plasmaskjerm, var utrolig deilig å bytte ut LCDen som jeg hadde som lånetv, den var 4 tommer mindre og hadde mye mer problemer med SD-signaler enn den skjermen jeg har nå, ser ut som smertegrensen min på LCD i forhold til problemer med bildet ville vært 40-42" mens på plasma er 50" perfekt fra samme avstand.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv sitter jeg å lurer på om LCD er best for meg. Jeg var i butikken her i går, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har det lysere i min stue enn det dem har i butikken. selv en 4000watt lyspære slår ikek vår kjære sol Og med en leilighet med 5 stk skråtakvinduer uten noen form for gardin så blir det kun optimale film-forhold i vinterhalvåret på kvelds og nattestid.

Og jeg likte klart best LCD'ene i butikken pga "smellen" i fargene og at dem er mer lyssterk sådan (med det mener jeg at man ser mye bedre bilde på en lcd-tv i et opplyst rom).

Og jeg bor ikke i den leiligheten til alltid, men alt av tv-sendinger....sportssendinger liker jeg å se i opplyste rom. Jeg demper kun lys når jeg ser film på projektor. Derfor tror jeg LCD passer best til meg For til dedikert filmbruk (alle storfilmer) kommer jeg sannsynligvis til å se med projektor. For meg er det vel egentlig viktigere med "smell" i fargene til vanlig bruk enn "riktige" farger.

Men etter å ha lest en del her så regner jeg med at jeg får gå til innkjøp av en slik sony w4000 40" som det snakkes om her. Elelr kanskje den panasonicen?

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet jeg vet hehe...monterte slike hos mine foreldre i fjor sommer Men leiligheten jeg bor i nå er jobbleilighet og jeg fikk absolutt NEI på å montere slike på firmaets regning hehe. Dessuten...jeg liker ikke å se på discovery og fotballkamper i mørke. Mørk belysning er kun nødvendig til svært gode filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Raske bevegelser på LCD

Hei.

Hvordan er LCD-skjermen SONY 46" W4000 på skjermoppdatering i forhold til en god plasma-skjerm? Tenker da på etterslep av raske bevegelser, eks. fotball. Har hørt at LCD har 8ms mens plasma har 0,2ms. Hvordan blir dette i praksis?

Hilsen fiha

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Philips 42PFL9603D har 2ms, og jeg koser meg med EM i HD uten problemer.
    Sortnivå/kontrast på denne er imponerende for å være en LCD.

Se også min post her: http://avforum.no/forum/939629-post236.html

For under 15 000,- hos elkjøp, er dette et røverkjøp. Den har ikke MPEG4, men jeg har Canal Digital, og trenger det ikke.

Philips Support - 42PFL9603D/10

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamkeng
    Min Philips 42PFL9603D har 2ms, og jeg koser meg med EM i HD uten problemer.
    Sortnivå/kontrast på denne er imponerende for å være en LCD.

Se også min post her: http://avforum.no/forum/939629-post236.html

For under 15 000,- hos elkjøp, er dette et røverkjøp. Den har ikke MPEG4, men jeg har Canal Digital, og trenger det ikke.

Philips Support - 42PFL9603D/10
    Hvilken størrelse har du på denne skjermen?

Hilsen fiha

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiha
    Hvilken størrelse har du på denne skjermen?

Hilsen fiha
    42 tommer

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •