Garanti på LG-TV som gir hvite streker på CD HD-Tuner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Garanti på LG-TV som gir hvite streker på CD HD-Tuner?

Kjøpte en LG 37LF75 før jul. Har nå ventet siden nyttår på at Canal Digital skal sende oppdatering til denne HD-tuneren. Nå har jeg hatt denne tuneren i over ett år, ingen oppdatering er gitt siden den ble kjøpt. Når jeg ringer sier de at det jobbes iherdig, ja vel og så sier de at dette problemet er TV-en sin skylt. Skal vist være et problem med Koreanske TV-typer av LG og Samsung.

Problemet er at det er hvite streker på rundt 10 kanaler, deriblant Viasat 4 og 3. Streken er en prikkete hvit strek helt i halve øverste kanten av bildet. Dette gjelder ved bruk av HDMI og format satt til skanning i tv menyen, dette er også det som er ment å bruke og ikke 16:9 da det zoomer litt for mye inn, og man går glipp av litt av bildet.

Det jeg lurer på er om jeg kan få byttet denne inn i en ny TV av et annet merke som Philips, Sony etc. Eventuelt betale litt mellomlegg for en 42" nå som prisene har detti. Ga litt over 10.000,- for LG TV-en. Den blei kjøpt på en Elkjøp-butikk av den sorten som har dårlig utvalg av TV-er. Kan jeg da få byttet den inn hos en Elkjøp butikk som har større utvalg og ligger nærmere der jeg bor? Kongsberg ligger nærmest så det hadde passet fint. Noen som vet hva kjøpsloven sier om dette?

Hvilken TV-gir mest for budsjett under 13.000,-? Både plasma og LSCD er aktuelt. Hvilke er det Elkjøp/kongsberg har som er bra? (utenom LG og Samsung)

-Takk på forhånd for svar.

PS!
    Har ingen ting i mot Koreanske TV-er, men da Canal Digital ikke vil bytte tuner så er vist å bytte TV eneste utvei.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpe ny satellittuner?

Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Kjøpte en LG 37LF75 før jul. Har nå ventet siden nyttår på at Canal Digital skal sende oppdatering til denne HD-tuneren. Nå har jeg hatt denne tuneren i over ett år, ingen oppdatering er gitt siden den ble kjøpt. Når jeg ringer sier de at det jobbes iherdig, ja vel og så sier de at dette problemet er TV-en sin skylt. Skal vist være et problem med Koreanske TV-typer av LG og Samsung.

Problemet er at det er hvite streker på rundt 10 kanaler, deriblant Viasat 4 og 3. Streken er en prikkete hvit strek helt i halve øverste kanten av bildet. Dette gjelder ved bruk av HDMI og format satt til skanning i tv menyen, dette er også det som er ment å bruke og ikke 16:9 da det zoomer litt for mye inn, og man går glipp av litt av bildet.

Det jeg lurer på er om jeg kan få byttet denne inn i en ny TV av et annet merke som Philips, Sony etc. Eventuelt betale litt mellomlegg for en 42" nå som prisene har detti. Ga litt over 10.000,- for LG TV-en. Den blei kjøpt på en Elkjøp-butikk av den sorten som har dårlig utvalg av TV-er. Kan jeg da få byttet den inn hos en Elkjøp butikk som har større utvalg og ligger nærmere der jeg bor? Kongsberg ligger nærmest så det hadde passet fint. Noen som vet hva kjøpsloven sier om dette?

Hvilken TV-gir mest for budsjett under 13.000,-? Både plasma og LSCD er aktuelt. Hvilke er det Elkjøp/kongsberg har som er bra? (utenom LG og Samsung)

-Takk på forhånd for svar.

PS!
    Har ingen ting i mot Koreanske TV-er, men da Canal Digital ikke vil bytte tuner så er vist å bytte TV eneste utvei.

Er du fornøyd med TV'en og litt interresert i satellittsendinger, kjøp deg en annen HD-tuner. Se Satellittforumet her for tips og erfaringer.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny DVB-S2 Tuner

Ja, men skal man få noe som er bedre en denne så må man ut med over 3500,- Har ikke råd vetu ... :?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men skal man få noe som er bedre en denne så må man ut med over 3500,- Har ikke råd vetu ... :?
    Blir vel fort dyrere å kjøpe ny TV vel...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres fo meg ut som at problemet ligger i dekoderen, og hvis det er tilfellet finnes det ingenting i hverken garantivilkår eller kjøpslov som sier at du skal ha rettigheter til å levere tilbake TVen. Når det kun er feil på noen av kanalene virker det jo som om det helt klart er noe med dekoderen din og da er alternativet ditt å bytte dekoder.

Trengs ihvertfall en stor del velvilje fra folka på elkjøp om de skal ta imot en TV som er et halvt år gammel og med andre ord godt brukt.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Blir vel fort dyrere å kjøpe ny TV vel...
    Hvem har sakt at jeg skal kjøpe ny tv? Garantien dekker vel dette regner jeg med.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD og garanti

Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Høres fo meg ut som at problemet ligger i dekoderen, og hvis det er tilfellet finnes det ingenting i hverken garantivilkår eller kjøpslov som sier at du skal ha rettigheter til å levere tilbake TVen. Når det kun er feil på noen av kanalene virker det jo som om det helt klart er noe med dekoderen din og da er alternativet ditt å bytte dekoder.

Trengs ihvertfall en stor del velvilje fra folka på elkjøp om de skal ta imot en TV som er et halvt år gammel og med andre ord godt brukt.
    Nå har det seg slik at CD ikke er villig til å bytte tuneren inn, med mindre jeg testet en lik tuner til hos en forhandler. Var i lokalsjappa og prøvde tuneren på en LG tv og var samme problem, også med den de hadde stående i lokalet. De har lovet å komme med opdatering lenge nå. Ringte for 2 mnd. siden, da lovet de å komme med oppdatering om 4 uker. Ser ikke at softwaren er opddatert i menyen til tuneren. Utrolig irriterende når dette gjelder kun CD tuneren og denne LG TV-en samt noen Samsung. Virker som om CD folka snoker seg unna prblemet her og isteden tjene penger på den nye PVR-HD-en.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er noe galt med tv'en, da denne ikke legger til noe overscan og viser hele bildet den får fra dekoder. Feilen ligger vel i dekoder, evt sendingene til Canal Digital. Har en HD dekoder gjennom kabelnettet fra CD og det er bare søppel. Bilder henger seg, lagger og faller ut, samme med lyden. Tror det har vært en kjent problem en stund, men ingen ting skjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det seg slik at CD ikke er villig til å bytte tuneren inn, med mindre jeg testet en lik tuner til hos en forhandler. Var i lokalsjappa og prøvde tuneren på en LG tv og var samme problem, også med den de hadde stående i lokalet. De har lovet å komme med opdatering lenge nå. Ringte for 2 mnd. siden, da lovet de å komme med oppdatering om 4 uker. Ser ikke at softwaren er opddatert i menyen til tuneren. Utrolig irriterende når dette gjelder kun CD tuneren og denne LG TV-en samt noen Samsung. Virker som om CD folka snoker seg unna prblemet her og isteden tjene penger på den nye PVR-HD-en.
    Greit nok at det viser seg å være det samme med en annen dekoder og en annen TV, det viser seg da bare at det er programvaren i dekoderen som ikke er god nok, og det blir litt vanskelig å forsvare at garantien på TVen skal dekke dette. Garanti gjelder kun om det fysisk er noe feil. leverer du inn en vare det ikke er feil på får du lov å dekke kostnadene for feilsøking selv. Hos elkjøp er ikke det veldig billig.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV- rep.

Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Greit nok at det viser seg å være det samme med en annen dekoder og en annen TV, det viser seg da bare at det er programvaren i dekoderen som ikke er god nok, og det blir litt vanskelig å forsvare at garantien på TVen skal dekke dette. Garanti gjelder kun om det fysisk er noe feil. leverer du inn en vare det ikke er feil på får du lov å dekke kostnadene for feilsøking selv. Hos elkjøp er ikke det veldig billig.
    Hehe, neidu jeg gidder da vel ikke å bruke peng da dette dekkes av garantien.

Har pratet med infocare og de fixer denne feilen gratis, de henter og leverer den kostnadsfritt også! LG skal ha ros for suport.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har forklart at problemet ligger i dekoderen og de "fikser det" på garanti uansett har de ihvertfall vist veldig stor velvilje, for dette skal ikke gå på garantien så lenge det er software hos CD tuneren som ikke fungerer som det skal, siden alle andre kilder fungerer hjemme hos deg? Og det kun er noen kanaler problemet er på.

Får du ikke regning har du ihvertfall vært heldig, men det er jo flott det :-D

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Servicefolka sa problemet lå i hovedkortet i TV-en. Har spurt om de kan fixe baklys, men ikke fått svar siden det er helg. Det er vel ikke mulig uanset?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig...