Er Pioneer sin 42" plasma verdt 7000 kr. mer enn Panasonic sin "folke-TV"????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Pioneer sin 42" plasma verdt 7000 kr. mer enn Panasonic sin "folke-TV"????

Jeg klarer ikke å bestemme meg. Har solgt 32" Tatungen fordi jeg ikke syns det var noe spesielt da jeg satte på HD-DVD/Bluray. Jeg vil gjerne ha litt bakoversveis mtp de nye formatene!

Jeg har 15.000 kr. men det spørs om en Pioneer PDP-4280XA er verdt prisen til 15.000 når en Panasonic TH-42PX80 får bra omtaler fra "oss dødelige" (altså ikke journalistene som pirker på alt av ting)? Panasonicen kan jeg plukke opp fra NetShop til 8000 kr.!

Det er stor prisdifferanse, nesten dobbelt.

Jeg var fornøyd med PC og spill bildet jeg fikk på Tatungen. Alt jeg egentlig ønsker er å få lettere sjokk når jeg snurrer Bluray filmer Vil Panasonicen duge, tro?

Skal uansett ha TVen i ca. 1 1/5 år, da er jeg ferdig som student og vil etter planen gå videre til en full-HD 50" fra Pioneer... Har ikke plass til 50" heller hehe

Dilemma... Hjelp!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forrige modell av Panasonicen og er storfornøyd.
    Bruker den til PS3 og film og har ingen verdens ting å utsette på den.

Ville ikke nølt med å bruke 8000 på en PX80 i dag, kjøpte min for 11500

Edit: Svarte kanskje ikke på selve spørsmålet ditt; Nei, jeg syns ikke den er verdt det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey. I verste fall taper jeg en 500-lapp på kjøpet i og med at jeg kan legge ut evt. Panasonic ut for bruktsalg og kjøpe en Kuro på bruktsalg også.

Hadde vært kjekt å sett bilder av Panasonicen i vanlige omgivelser. LITT design er fitn ops: Skal kjøpe først om 1-2 uker og driver med research. Impulskjøp på TV er ikke lurt hehe..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Hadde vært kjekt å sett bilder av Panasonicen i vanlige omgivelser.
    Bilder på Panasonic TH-42PX80

Bilder på Pioneer PDP-4280XA
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pio vs. pana

Skal du ha det beste innen FlatTV, er Pioneer verdt 8000 kroner mer...
    Men vil si at panasonic svarer til forventningene

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndreWerdenskrieg: Tusen takk! PS avgitt kommentar i minhjemmekino profilen din.

Chrisonfire: Jeg vil gjerne ha det beste jeg har råd til, men for en gangs skyld begynner fornuften å si at jeg heller bør gå for Panasonicen. Grunnen er det at jeg sannsynligvis vil gå rundt med oppgraderingsbasillen inntil jeg har en 50" Full-HD Kuro, så 42" Pioneeren hadde blitt erstattet om rundt ett års tid... Er klar over at den er hakket bedre, men fornuften klarer ikke å slippe Pana'en...

Jeg skal heller legge de sparte kronene i 50" Pioneer kassen tror jeg. Det må jeg bare ha en dag. De ny 9. generasjonen Pioneer med Full-HD koster 30.000 kr. og det begynner å bli oppnåelig, koster sikkert rundt 25.000 kr. ved samme tid neste år...

Håper filmene blir bedre etter TV-bytte.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Panasonicen nå og spar pengene. Når du får plass legger du de pengene du har spart i en skikkelig bra Pioneer.
    Forskjellen fra en LCD til en god Plasma vil du nok merke meget godt på film.

Ps. takk for kommentar!:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pio'en er nok bare vært de ekstra pengene hvis man er blandt de som ønsker det aller beste OG er villig til å betale for det.
    Men da nytter det heller ikke å tro at f.eks PS3 er en kilde som viser DVD filmene på et vis som er Pio'en "verdig" ...
    De fleste som velger å kjøpe så dyre/gode skjermer sitter nok allerede på habile DVD spillere a typen Denon 3930 ol.

Uansett. Begge skjermene holder høy kvalitet til dagens flatskjermer å være.
    Designmessig synes jeg Pio har et penere utseende.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda, er klar over at det er en smule underkill med dårlige DVD-avspillern i PS3, men akkurat nå kjøper jeg storfilmer med specialeffects på Bluray, resten (drama, komedie, thrillere) funker kurrant på DVD/DivX. Har dedikert CD-spiller og det begynner allerede å bli meldt behov for bedre plass men det har jeg ikke i knøttelille hybelen min Hvis en standalone fra Pioneer melder seg som takler Bluray, DVD og CD så går jeg og handler, inntil da funker PS3 greit

Det kommer seg nok over tid, skal du se, er neppe ferdig med anlegget med det første

AndreWerdenskrieg: Takk, jeg tror jeg skal spille med fornuftige kort. Er litt status og stas å ha en Pioneer plasma men det går ikke opp i opp i likningen min...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Joda, er klar over at det er en smule underkill med dårlige DVD-avspillern i PS3
    PS3 er på ingen måter en dårlig DVD-spiller. Tvert imot, den er en meget god DVD-spiller og absolutt en Pioneer-skjerm verdig.
    "Den er ikke helt på samme nivå som de aller beste, men mere enn god nok for de aller fleste". Sånn, da fikk jeg satt det i rim også.
    Jeg er meget godt fornöyd med både DVD-bildet og Blu-ray-bildet på min PS3 og Pioneer-plasma.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe det rimet faktisk... Godt å høre da. Bildet var veldig kornete på LCD-TVen via HDMI, mye mulig en påkostet TV viser bildet bedre.

Altså det er disse journalistene som prakker i mye informasjon når man leser på nett og i blader. "Den gjør ikke dette så bra, ikke dette heller" osv. Man går rundt og lurer seg selv til å tro at man ikke er fornøyd men egentlig er det. Dette gjelder ikke DVD-avspillingen fra PS3, det er jeg ikke fornøyd med, men sånn generelt.
    Slikt som "blåstikk i hvitfargen" i TV-tester av TH-42PX80 f. eks., hvilken vanlig mann går rundt og ser etter slikt i nye TVen sin - med mindre du har bilde/TV som hovedinteresse da (men da er du igjen ingen gjennomsnittsmann og slik er det for alle hobbyer). Tror jeg blir fornøyd... Håper jeg blir fornøyd og kan konsentrere meg litt mer om lyden ettersom "bildet faller på plass"

Gleder meg til alt av komponenter er på plass slik jeg ønsker det! Det blir rått og herlig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PX80 er solid, neste steg opp er tungt

Er ikke spesielt erfaren (for å si det mildt) men kan bidra med min erfaring basert på at jeg nylig oppgraderte min "engang bra CRT" TV til et oppsett med Pana PX80 som primært drives med en Oppo CD/DVD 980H spiller (og unntaksvis BR via PS3 og Divx via PC med AVI/HDMI kobling).

Panasonic'en er vidunderlig klar med et "naturlig" bilde og en renhet i farger og en - for meg - opplevd dybdefølelse (3D) som gir en flott filmopplevelse. Fordi BR-filmer er dyre er det hovedsakelig DVD-er jeg spiller. Oppo'en oppskalerer DVDene til 1024p/24 og Pana'en følger med i svingene. At dette er en folke-tv tar jeg i denne sammenheng som en positiv merkelapp. Jeg har folk i min omgangskrets som har så fokusert interesse at det gir fornuft for dem å ta steget opp enda et hakk... Men jeg må være ærlig nok til å si at jeg ser forskjellen, men er ikke så imponert at jeg detter av stolen. For å si det litt flåsete: du kjører veldig bra i en BMV 520, om du på død og liv heller vil ha en 525 fordi den har to ekstra sylindre og det er bra å ha når du kjører gjennom tyskland på autobahn så be my guest :-)

Dette er ikke mobbing av de som kjører linjen ut, det er min $02 vurdering av at Pana _og_ (kreves!) god signalkilde gir utrolig mye morro for pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yeah

Jeg skal gå og hente Panasonic fra NetShop sin lager/utsalg i Oslo i løpet av uken. Det blir gøy!

Litt tøft å kjøpe den usett, fant ingen modeller til utstilling uansett hvor jeg dro i dag...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har PX70 i 42" størrelse.

Har sett et par forskjellige modeller av både panasonic og pioneer.

Det er ikke tvil om at pioneer har det klart beste bildet.

Har ikke sett pioneer med sikkelig full HD hjemme hos noen enda, men har brukt pc og sett bilder på pioneer via HDMI 720p oppløsning.
    Må bare si at Fy Fa... for et klart bilde pioneer viste.

Uansett Panasonic... Pioneer... Veldig mye tv for pengene :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •