Tjøreteip

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Tjøreteip

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tjøreteip

Dette er muligens et dumt spm. men må spørre... har tjereteip noen innvirkning når man isolerer høytalerledninger?ops: jeg hadde ikke annet for hånd og måtte bli ferdig. Høytalerne hadde en elendig lyd, noe som ikke burde være tilfelle i forhold til kvaliteten. d blir en sinnsykt stor jobb å bytte tjereteipen med skikkelige koplinger, derfor må jeg spørre... har d ingen innvirkning så lar jeg d være.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kablene intern, eller er det snakk om kabler fra forsterker til høyttalere?
    Å bruke teip til å isolere kabler (har du brukt uisolerte kobberledere?) syntes jeg uansett hørtes rart ut. Jeg er selv en kabel-believer, men at isolasjonen skal ha noe stort innvirkning på lyden har jeg liten tro på.

Velkommen til forumet

Edit: Er det sånn å forstå at du har tvunnet kablene og isolert med teip, for å skjøte kablene?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nettopp

D er d jeg har gjort... måtte bli ferdig. ikke bra. Jeg måtte forlenge kablene i bilen og skjøten ligger bak flere deksler så d tar tid å komme frem til dem igjen... Jeg minns å huske at tjæreteip inneholder metaller i selve teipen under tjæren, men er ikke sikker.. Kan t.o.m være at kablene er av 2 forskjellige legeringer. den ene var stiv mens den andre myk.. nei jeg hører jo d selv nå at d er helt på tryne. orginale kabler var der fra før. jeg måtte bare forlenge de så jeg bare vikla dem sammen. å legge alt på nytt blir en sinnsyk jobb hvis jeg vil ha d pent.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spill inn høyttalerne, og deretter gå løs på justeringer på forsterker/spiller. Det er mye å hente på korrekte instillinger. (delefrekvens, bass/treble, balanse etc)
    Sålenge kablene er ordentlig tvinnet, er det nødvendigvis ikke et problem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •