Kjøpe nå eller bør jeg vente?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe nå eller bør jeg vente?

Jeg er i flytte prossessen, og ser meg om etter ny leilighet. Gudene vet hvor lang tid det tar før jeg finner en, men jeg trenger altså en ny tv, men generelt sett så trenger jeg ikke ny tv før jeg har ny leilighet. Hadde tenkt meg en Panasonic PV70 da de nå er nede i 8000 kr.

Bør jeg handle nå eller kan jeg få en like bra om ikke bedre tv til samme prisen om 3 måneder + ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crabman
    Jeg er i flytte prossessen, og ser meg om etter ny leilighet. Gudene vet hvor lang tid det tar før jeg finner en, men jeg trenger altså en ny tv, men generelt sett så trenger jeg ikke ny tv før jeg har ny leilighet. Hadde tenkt meg en Panasonic PV70 da de nå er nede i 8000 kr.

Bør jeg handle nå eller kan jeg få en like bra om ikke bedre tv til samme prisen om 3 måneder + ?
    Jeg kjøpte Samsung 40M86 for 3/4 år siden. Den er 10.000 billigere nå...
    Behøver jeg si mer...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Pioneer 5080xa for 7-8 måneder siden for 35000,-. Nå koster den 20000,-

Vent til over sommeren hvis du kan, kjøp heller fiskestang

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    Vent til over sommeren hvis du kan, kjøp heller fiskestang
    Hvordan skal han kunne flytte med en fiskestang? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får jo PX80 fra panasonic til 8 lapper nå, så det burde ikke være noe å tenke på egentlig. Vet ihvertfall prisene på LCD kommer til å stige til høsten grunnet komponentmangel

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phoen1x
    får jo PX80 fra panasonic til 8 lapper nå, så det burde ikke være noe å tenke på egentlig. Vet ihvertfall prisene på LCD kommer til å stige til høsten grunnet komponentmangel
    kompnentmangel, og hvor for du dette fra må jeg spørre?

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite å lure på... vent med å kjøpe til du kan henge den på veggen. Prisene går og kommer til å fortsette å gå bare en vei...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ikke ta det for fast fisk, men regionalsjef for pioneer sa at det var grunnen til at de kjøpte seg inn i sharp og vica versa ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok vurdert å hoppe på PX80 siden denne er kommet ned i 8000,- nå, men så er ikke jeg den mest tolmodige heller da. Men man kan jo alltid vente på noe bedre, da få man aldri handlet.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha ventet med tv'er pr i dag, synes det er for mye etterslep og greier enda for at det skal bli no greie på. Det er en fordel med full hd og dilemma med lcd/plasma er like moro. Selv har jeg den gamle stygge kassa til det dukker opp no som er bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skall man ha den inställningen at man skall vänta på att det kommer något bättre så kan man aldrig köpa en ny tv. Det kommer ALLTID att komma bättre produkter som har bättre priser.

Så definera dit behov och hur mycket $$$$ du skall lägga på ny tv. Dra sedan ut till de olika butikerna och titta, jämför bild, priser m,m internet är en fin ting också:-D . Men det är viktigt att man ser fysiskt på de modeller man man kan tänka sig.

Så gör din hemläxa innan du köper ny tv, ingen kommer att göra det för dig. Det är DU som skall vara nöjd med din nya tv och det spelar ingen roll om någon här säger att du skall ha en specifik modell för att dom säger att den är bäst. Om du skall köra på det sättet så kan du lika gärna ge dina pengar till vilken "tv ingenjör" som helst och be dom köpa tv för dig.

Som sagt det är du som bestämmer om du skall vänta eller köpa nu.

Lycka till med ny tv eller så får du ha god väntetid:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent!
    For det første er hverken plasma eller lcd noe bedre enn en CRT tv.
    For det annet så er laser-tv rett rundt hjørnet, og etter anmeldelser å dømme blir det MYE bedre enn hva som eksisterer i dag.

Så, kan du vente, ville jeg gjort det. Jeg skal vente om bare ikke CRT'en min ryker før laser er kommet.:?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent.
    Mulig du har fått deg leilighet rundt OL tider, da kan det fort hende at det dukker opp like gode tilbud som nå. Og kanskje du får PX80 til den prisen
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da var en leilighet på plass. Nå står tven for tur. Tenkte på PV70 før jeg så PX80 ble introdusert på markedet. Dog PX80 koster 1000 kr mer men er IKKE full HD, alikevel verdt den ekstra 1000 lappen eller? Skal også sies av designet på PV70 var en smulere finere.

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening er helt klart at du bør gå for sortnivå, kontrast, fargeektehet og til og med design før oppløsning.
    Det er ekstremt liten forskjell (som regel ingen opplevd forskjell) på 1080 og 720 på noen få meters titteavstand.
    Noen vil som alltid mene det ene og noen vil mene det andre, men prøv å finn en butikk som viser samme kildemateriale samtidig på en 720 og en 1080 skjerm og se hvordan du opplever det...

Selv har jeg normalt skarpt og godt syn og jeg klarer ikke å passere en blindtest på f.eks 10 av 10 forsøk med to tilsvarende skjermer med forskjellig oppløsning.... men det er bare meg

Newcomer danjel sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett PX80 og PV70 ved siden av hverandre, og PX80 har helt klart mye bedre sortnivå. Så ville uten tvil lagt på 1000kr for å få den. Støtter toppe sitt innlegg om 720 vs 1080p

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nok en PX80. Ser elkjop også selger den nå. Lønner deg å kjøpe med forsikring? Går det eventuelt å prute med seg forsikring på kjøpet eller få den rimeligere? 1000 kr for 3 år. Greit å ha egentlig.

Newcomer XanaX sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Waste 'em on wine, women and r'nr! Norwegian summer too short. Cold beer and hot women not, warm beer and cold women! Television = lobothomy 4 Ur brain anyway, Hollywood Conspiracy m eller uten DVD
    My 2 cents

Newcomer XanaX sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Whoops! Engelske/amerikanske venner som trigger på knappen. Engelsk lærern min spinner i antakelig grava! :-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •