LCD vs. Plasma i prisklassen 8-10.000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD vs. Plasma i prisklassen 8-10.000,-

Skal kjøpe ny tv, og har sett meg ut enten Tatung V42MMFJ-ET2 og Panasonic TH-42PX80 som begge har fått veldige gode kritikker. Skal bruke tv'en til både vanlige tv-signaler og film. Hadde satt stor pris på noen erfaringer og synspunkter om tv'ene og hvilken som vil være det beste kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forgjengeren px70 og personlig synes jeg den er mye bedre på både tv og film enn Tatungen (som jeg har sett endel på hos en kompis). I tillegg liker jeg designet bedre, selv om jeg ikke synes noen av dem er noen designmessige perler... Jeg er litt skeptisk til om kompisen min har tunet bildet bra nok på Tatungen. Også en fordel med Panasonicen er at den har godt bilde ut av esken. Jeg vet hva jeg hadde valgt, men jeg ville sett selv i en butikk, smaken er som baken.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic anses for å være beste kjøp innen plasma vis a pris...
    Pioneer anses for å være beste plasma uansett pris..
    Alt annet kommer under dette..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Panasonic. Et sikkert valg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av madsaa
    Skal kjøpe ny tv, og har sett meg ut enten Tatung V42MMFJ-ET2 og Panasonic TH-42PX80 som begge har fått veldige gode kritikker. Skal bruke tv'en til både vanlige tv-signaler og film. Hadde satt stor pris på noen erfaringer og synspunkter om tv'ene og hvilken som vil være det beste kjøpet.
    Plasma er fint det, unntagen til PC. Og dersom du ser mye TV i sterkt belyste rom, f.eks. dagslys fra vinduer, gå for LCD. Dog ikke Tatung. Du får til dømes en Sony Bravia KDL-40D3500 for ca. 9000NKR; bedre farger, sortnivå og byggekvalitet.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helge_a
    Plasma er fint det, unntagen til PC. Og dersom du ser mye TV i sterkt belyste rom, f.eks. dagslys fra vinduer, gå for LCD. Dog ikke Tatung. Du får til dømes en Sony Bravia KDL-40D3500 for ca. 9000NKR; bedre farger, sortnivå og byggekvalitet.
    Har du problemer med gjenskinn i en gammeldags CRT/billedrørs-TV, så bør du vurdere LCD. Har du ikke problemer med gjenskinn i en gammeldags TV, gå for plasma.
    Siden trådstarter skal bruke TV-en til vanlige TV-signaler og film, burde plasma være det beste valget. Jeg vil allikevel anbefale trådstarter om å få seg en digitalboks eller parabol, da dette virkelig forbedrer bildekvaliteten.
    Husk at selv om TV-signalet så bra ut på en liten 26" eller 28", vil langt flere detaljer, bildestøy og forstyrrelser komme frem når bildet blåses opp i 42".
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville helt klart valgt 42PX80 av disse to, om du skal ha LCD ville jeg som helge_a sier heller sett på KDL40D3500 eller feks LE40M86/87 som alternativer.

Newcomer Kjellis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Tatungen, og angrer som bare det. Ta et raskt søk på nett og du finner vel knapt en fornøyd kjøper av testvinnern Tatung. Skulle gjerne likt å komme i kontakt med de som testa Tatungen og presterte å skryte av bildekvaliteten. Makan til etterslep i bilde har jeg aldri sett. Har hatt den i 1 uke nå, og håper jeg får levert den tilbake i morra. Tror jeg skal bytte den i samsung ...86 et eller annet.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok PX80 er det sikreste valget, evt om du skal ha lcd ville jeg sett på sony eller samsung.

Irriterer du deg over dithering støy på plasma er LG PG6000 ett alternativ. Får min i morgen Ut fra det jeg har sett i butikk så tror jeg det er størst potensiale i PG6000 en PX80. PX80 ble uaktuel for meg med tanke på ditheringstøy/PWM-støy, dvs pulserende/blinkendes piksler.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Samsungs LE40S86 tror jeg den heter. Kanonfornøyd med den out of the box

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjellis
    Jeg kjøpte Tatungen, og angrer som bare det. Ta et raskt søk på nett og du finner vel knapt en fornøyd kjøper av testvinnern Tatung. Skulle gjerne likt å komme i kontakt med de som testa Tatungen og presterte å skryte av bildekvaliteten. Makan til etterslep i bilde har jeg aldri sett. Har hatt den i 1 uke nå, og håper jeg får levert den tilbake i morra. Tror jeg skal bytte den i samsung ...86 et eller annet.
    Ble ikke den testvinner i PC World? Og i samme nr av PC World var det stor annonse for Tatung....

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netshop har PX 80 37" til 7990,-

Newcomer Kjellis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Ble ikke den testvinner i PC World? Og i samme nr av PC World var det stor annonse for Tatung....
    Det stemmer ja.....!
    Er en annen tråd om Tatungen på forumet her, søk og les om misfornøyde eiere...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes ihvertfall mange TV modeller som gjør det mye bedre enn Tatungen. Samsung M86 får man til gi vekk priser nå som de nye modellene er kommet (de nye er også ett alternativ så klart). Og denne TVen har mange flere fornøyde kunder enn tatung, riktignok litt feil på paralellimport modellene der også.. Det med at det er annonser for samme TV i bladet er jo ikke akkuratt uvanlig (se: lyd og bilde + Toshiba)

Newcomer Spinks sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Jeg har lyst på en LG 42PG6000

EDIT: Takker for hjelp rundt promoteringen av PowerBuy, men dette er en teknisk tråd som vi nesten får forbeholde teknisk diskusjon som de tekniske trådene for øvrig...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •