Samsung Q97: alt svart er rødt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung Q97: alt svart er rødt

Hallois. Fikk Samsung Q97 i hus idag, og etter å ha testet litt PS2 og Dvd på denne, så blir alt svart til rødt.

Litt pussig, for åpningsdelen Gudfaren-spillet til PS2 var svart, men etter det er alt mørkrødt istedet. Også når jeg starter tvn kommer det opp en rød flate. Det samme gjelder tv-signaler.

Any comments? Jeg har ikke gjort noe på innstillingene enda, bare tatt en test.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har testet både q96 og q97 uten å finne noen slike feil .. har du testet den med andre kilder enn ps2'n?

edit: okei.. så at du har prøvd med dvd også.. ta den med til forhandler og forklar problemet.. skal vel gå greit å få ny hvis du sier fra om problemet innen ei uke ca.. (det er ivertfall praksisen på den lokale elkjøpen)

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde lignende problem med PS3 og projector.
    Viste seg og være en defekt bildekabel - i mitt tilfelle HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk dama til å teste igjen nå, etter en sjakk at alle kabler er i (sitter på jobb selv). Nå er alt svart i midten, PS2-bildet har en rød ramme rundt, og litt rund bokstavene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Q96, har aldri hatt noen sånne problemer som det der.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet opptil flere kabler, uten hell, så nå er jeg spent på hva support sier. Regner med at den blir sent tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usj, kjedelig! Begynner å bli bekymret for min, nå som jeg har lest om ulike feil på modellen. Fikk levert min for 2 uker siden, men har ikke testet den, da huset pusses opp.. Krysser fingrene, og håper min fungerer..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste TV-skjermen jeg har sett dette fenomenet på er en Sony 32". Da ble den bare byttet. regner med de sikkert gjør det samme i dette tilfellet her.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JohnDeere
    Usj, kjedelig! Begynner å bli bekymret for min, nå som jeg har lest om ulike feil på modellen. Fikk levert min for 2 uker siden, men har ikke testet den, da huset pusses opp.. Krysser fingrene, og håper min fungerer..
    Jeg anbefaler deg å teste tv`n så fort som f***. Jo fortere du sier ifra, jo enklere er det å ordne opp, har jeg inntrykk av.

Jeg merka det forsåvidt med èn gang, at ikke alt var som det skulle, når åpningsskjermen var mørk rød istedet for svart. Men jeg ringte kundesenteret til MPX og de ba meg sende mail, som kom de å hentet tv`n på døra. Håper bare den blir byttet ut og ikke må på div. test/rep til Langtvekkistan først.

Det positive, som har vært et issue med Samsung før, er at denne modellen var helt tyst i elektronikken. Ingen støy, ingen during whatsoever.

Men bajs var det. Jeg hadde gleda meg til å se en haug med filmer, og ha Grand Prix-kveld med gjengen, men fest blir det lell.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke hatt noe problem med støy i min TV. Hvis de sier de skal reparere skjermen og ikke bytte den får du true med å heve kjøpet (hever du kjøpet må du kanskje betale frakt). Men regner med det å nevne det er nok til å få gjennomslag.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MPX var kjappe til å svare, og bestilte henting hos Tollpost pronto. De sjekker feilen først, så sender de evt. en ny. Tror ikke det var snakk om å reparer noe, og de har flere på lager uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får si fra når du mottar ny skjerm. Håper du får som fungerer skikkelig i retur.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, håper jeg slipper å vente så forb. lenge. Skjermen i seg selv så helt fantastisk flott ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått montert opp min. Synes bildekvaliteten er utrolig bra, særlig på rolige bevegelser. Men f.eks fotballspillere og i raske scener kan bildet bli noe "kornete". Vet ikke om det er noe å gjøre med det, men skjermen ser veldig bra ut. For 9000,- er jeg veldig fornøyd med 50" :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg å høre. Jeg venter på at MPX skal få testet den nå, og håper å ikke måtte vente for lenge.

Regner med at de kornete bevegelsene kanskje ikke blir så fremtredende på 42"..? Kan hende at det kan rettes på dersom du sjekker ut innstillinger man finner på nett, og evt litt kalibrering etter en stund.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Instillingene har veldig mye å si på den TVen, du bør ihvertfall få slått av DNIe da dette er med på å gjøre bildet "kornete". I tillegg spørs det jo litt hvor du ser fotball, noen kanaler har generelt dårlig bilde når det kommer til fotball (alt annet enn TV2 og canal + sport HD).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det hjalp litt å slå av DNIe gitt. Ser ikke så mye fotball at det gjør noe, men det blir også forstyrrelser i bildet når ting går fort.. Anbefaller du å bruke Dynamic, Standard eller Movie? Andre innstillinger som kan være greie å vite om eller slå av/på?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker movie, og så har jeg endret en del på instillingene.

Det jeg bruker for øyeblikket er:

Kontrast 73
    Lysstyrke 48
    Skarphet 40
    Farge 49
    Tint G49 R51

Fargetone Varm 1
    Digital NR av

Detaljerte instillinger:

Svartnivå av
    Dynamisk kontrast av
    Gamma -2
    fargerom bred
    kant forbedring av

Hvitbalanse:

R-Kontrast: 15
    G-Kontrast: 16
    B-Kontrast: 15
    R-Økning: 22
    G-Økning: 19
    B-Økning: 14

Min farge er uforandret.

Spillmodus av
    Energisparing av

Kan også være smart å sette på pixelshift. Det gjør bildet litt dårligere men i starten er det med å minimere sjansen for innbrenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har erstatningen kommet i hus, og jøje meg for en tv. Dette er vel og merke min første flatskjerm, men jeg blir stadig mer imponert når jeg setter på nye filmer. Jeg investerte i en god komponent-kabel, som er det dvd-spilleren min har på det beste, og merket en klar forbedring i forhold til scart. Skjermen lagget "hiss"e-lyder i starten, men dette forsvant etter en halvtime.

Jeg startet med å stille inn tv`n etter noen tips fra nettet og litt egenvurdering.

Tv`n i seg selv ser lekker ut.

Første film ut var "Charlie og sjokoladefabrikken", og her merket jeg svakheter i selve filmen. Bakgrunnen så hele tiden ut til å pulsere fra pixelert til tåkete, men det så jeg bare om jeg virkelig kikket etter. Dette viste seg aldri igjen i de andre filmene.

"Ringens Brorskap" så fantastisk ut, "Oppdrag Nemo" leverte knallblått hav, og "Aliens" var god og mørk. Merker ikke så mye til evt. etterslep i raske bevegelser, men nå er ting som beveger seg raskt i virkeligheten aldri 100% skarpe heller.

På tv-signaler kunne jeg merke litt svarte "skygger" etter personer som beveger seg mot en hvit bakgrunn, men dette er vel og merke tv-signaler rett fra antenna. Flytter snart, og får da Viasat +.

Alt i alt er jeg ganske fornøyd for 7200,- vel brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du er fornøyd med TVen ogs at det ordnet seg til det beste ihvertfall. Det er ihvertfall en bra skjerm om du stiller den inn riktig og dropper samsung sin "bildeforbedring"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •