Trenger ny TV - 32"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer HiFat sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger ny TV - 32"

Trenger noen råd. Jeg skal hive ut min 32" QP (McDonalds-TV...? :wink: ) og erstatte den med noe bedre. Men hva? Jeg har ikke plass til mer enn en 32" uten sidemonterte høyttalere - her er det WAF som gjelder. Passer TVen ikke inn i seksjonen så er det no-go. Det betyr 32" som ikke er bredere enn 82-83cm.

Jeg har snusa litt på Sharps X20-serie. Designmessig bra, tynn og smal, og med et sortnivå som frister meg. Kan være aktuell. Men jeg er også litt frista av Sonys nye W4000.

Uansett - her er forholda skjermen skal arbeide under:

Get PVR, ikke HD foreløpig, men det kan bli aktuelt. Dvs. scart i dag, så den må håndtere analogt sisteledd greit.
    JVC harddiskDVD som scaler greit via HDMI.
    PS2 / PS3. S- evt. RCB-scart foreløpig.

Altså den må takle analogt sisteledd, men ren analog kabel er bannlyst. Den må takle HD-signaler, men jeg trenger ikke full HD. Med 32" er det uansett å kaste perler for svin - effekten er minimal, og så lenge jeg ikke foreløpig har noen reine HD-kilder som kjører 1080i/p så trengs det ikke. Hva med 100Hz? Noe poeng å ha tightere oppdatering med SD-kilder? Vet at Sharpen ikke er 100Hz.

Lysforholdene er så som så - jeg får ikke total blending på dagtid (WAF igjen...), men kveldsfilmer nytes i mørklagte omgivelser.

Sist, men viktig: Modellen må være TILGJENGELIG i dag, ikke en brosjyremodell, og prisen spiller mindre/ingen rolle!

Som sakt - vurderer Sharp'en, selv om jeg strengt tatt ikke trenger full HD.

---HiFat---

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    100hz er det mildt sagt delte meninger om.
    Dette bør du sjekke ut før du kjøper en modell som har det. Bevegelsene blir mykere, men det har en pris. Teksturen i bildet blir kraftig forandret så dette bør du sjekke grundig før du kjøper. Sony's nye W4000 har jeg bare sett i butikken og den ser ikke dårlig ut. Billedbehandlingen ser bra ut og den takler SD signaler så bra som en lcd skjerm kan klare. Det er verd å merke seg at lavtoppløste kilder ikke er disse skjermenes sterke side. På den annen side er de nok bedre enn Mac Donalds tv-en din.

Skulle du gå for en 100hz tv så burde du sjekke ut D3000 serien til Sony. Den har nemlig to nivåer på sin 100hz og det er ikke så helt galt.

Når det gjelder hakking så er jo dette også et yndet tema. Noen blir veldig plaget av det og andre bryr seg ikke. Det samme gjelder etterslep... Ta deg en runde og bruk dine egen øyne. Til slutt er det de som teller mest.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •