Tips til innkjøp av lcd eller plasma - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skjermer i toppklassen/toppmodeller og de der omkring har alltid, og vil alltid koste såpass at det svir litt i lommeboken på hvermansen. Slik var det for 4-5 år siden da de begynte og komme for fullt, og sånn vil det være om 5 år også. En vanlig "god" skjerm i dag koster alt ifra 20-40.000,- Det samme gjorde de da jeg kjøpte min plasma, men i dag kan du sikkert få en bedre enn den jeg har til under 10.000,-. Så hvorfor sitte på gjerdet å vente, uten TV? Alt "hot" blir med tiden "not" uansett... ;-)

Og ja prisene har sunket, men det er på de dårligste/billigste skjermene fordi utvalget og konkurransen er blitt større.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Skjermer i toppklassen/toppmodeller og de der omkring har alltid, og vil alltid koste såpass at det svir litt i lommeboken på hvermansen. Slik var det for 4-5 år siden da de begynte og komme for fullt, og sånn vil det være om 5 år også. En vanlig "god" skjerm i dag koster alt ifra 20-40.000,- Det samme gjorde de da jeg kjøpte min plasma, men i dag kan du sikkert få en bedre enn den jeg har til under 10.000,-. Så hvorfor sitte på gjerdet å vente, uten TV? Alt "hot" blir med tiden "not" uansett... ;-)

Og ja prisene har sunket, men det er på de dårligste/billigste skjermene fordi utvalget og konkurransen er blitt større.
    Vel.. grunnen til at jeg har ventet er det at jeg syns CRT-bildet inntil ganske nylig har vært overlegent både LCD og plasma. Mere naturlige farger og bedre svartnivå enn LCD og mye mer lyssterk enn plasma. Jeg har hatt liten plass og ikke litt nevneverdig av at jeg har måttet holde meg til en 32". Full-HD er det jo først nå i senere tid at man får fullt utbytte av, om man har bluray eller HD-kanaler. Enig i at prisen på de absolutte topproduktene gjerne ikke går ned like mye som "mainstream"-variantene. Dette gjelder jo andre bransjer også - en ny Audi A8 blir sjelden billigere enn foregående modell... :twisted:

Jeg er ikke enig i at det bare er de dårligste skjermene som har gått ned i pris. Tidligere var det jo stort sett tver av "ukjent" merke som var i budsjettsegmentet, i dag er det jo nesten bare merkevarer i dette segmentet, og det kan jo ikke være noe tvil om at man i dag får mere bilde pr krone enn noen gang?

Jeg har ikke sittet på gjerdet og ventet uten tv... Jeg har gledet meg over den flotte bildekvaliteten på min CRT... :-D Har ofte vært hos naboen og nippet til en konjakk og nikket av høflighet over hvor fin den grå, blasse LCD-skjermen hans er.. For ikke å snakke om når fotballen raser som en komet over en turkisfarget fotballbane.. Da er jeg fornøyd når jeg glir ned i min egen godstol igjen etter å ha skrudd på min over 80kg tunge venn :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter fremdeles med min 28 CRT men nå klør det veldig etter å kjøpe ny TV. Jeg har har vinglet fra LCD til Plasma men har nå havnet på LCD igjen. Når det gjelder størrelse har husets demokrati satt meg i mindretall (kona mot meg) og 37 er tallet.

Jeg kommer helt sikkert til å bestille meg en ny Panasonic 37 (2008 ) modell. Spørsmålet er om det er verdt å kjøpe toppmodellen når TV tittinga stort sett er via Canal Digital sin HD dekoder. Prisen fra topp til bunn skiller kun ca 1700,- kr så nå er det TX-37LZD800 fra Amentio som ligger best an...

2008 Modllene:
    TX-37LZD800 :-D ?
    TX-37LZD85
    TX-37LZD80
    TX-37LXD85

Er det noen som kan hjelpe meg med tester av noen av disse TV-ene?

Til trådstarter: Skjønner godt at du har CRT skjermen enda

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest veldig mye frem og tilbake de siste dagene, og det er sannelig ikke lett å bestemme seg. Merker det frister veldig å sprenge budsjettet en smule, da hovedsaklig for å få 46-50". Pioneer sin 50" kuro til 20k er en fin tanke. La merke til at denne kommer uten høytalere. Finnes det noe billig bra som enkelt kan kobles til? Har et solid lydanlegg hjemme (dalihøytalere, nadforsterker), men det skal godt gjøres å få plass. Må i tilfelle ofre pulten :P

Ellers har jeg sett på sony og samsung sine lcd-skjermer. Sony 46"/52" hadde lett kunne vært et alternativ, men er litt skeptisk med tanke på raske bevegelser under fotballkamper. Er samsung bedre her? Hva er det beste lcd-alternativet i denne størrelsen under 20k?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toppskarv
    Jeg sitter fremdeles med min 28 CRT men nå klør det veldig etter å kjøpe ny TV. Jeg har har vinglet fra LCD til Plasma men har nå havnet på LCD igjen. Når det gjelder størrelse har husets demokrati satt meg i mindretall (kona mot meg) og 37 er tallet.

Jeg kommer helt sikkert til å bestille meg en ny Panasonic 37 (2008 ) modell. Spørsmålet er om det er verdt å kjøpe toppmodellen når TV tittinga stort sett er via Canal Digital sin HD dekoder. Prisen fra topp til bunn skiller kun ca 1700,- kr så nå er det TX-37LZD800 fra Amentio som ligger best an...
    Vurderer Panasonic 37" selv. Har du fått anskaffet noe ennå, hvs ja så er jeg interessert i å høre evt erfaringer

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toppskarv

2008 Modllene:
    TX-37LZD800 :-D ?
    TX-37LZD85
    TX-37LZD80
    TX-37LXD85

Er det noen som kan hjelpe meg med tester av noen av disse TV-ene?

Til trådstarter: Skjønner godt at du har CRT skjermen enda
    Her er en test fra 23/4 2008

Panasonic Viera TX-37LZD800 37in LCD TV - TrustedReviews

Hilsen Strilen fra utforbi............

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Vel.. grunnen til at jeg har ventet er det at jeg syns CRT-bildet inntil ganske nylig har vært overlegent både LCD og plasma. Mere naturlige farger og bedre svartnivå enn LCD og mye mer lyssterk enn plasma. Jeg har hatt liten plass og ikke litt nevneverdig av at jeg har måttet holde meg til en 32". Full-HD er det jo først nå i senere tid at man får fullt utbytte av, om man har bluray eller HD-kanaler. Enig i at prisen på de absolutte topproduktene gjerne ikke går ned like mye som "mainstream"-variantene. Dette gjelder jo andre bransjer også - en ny Audi A8 blir sjelden billigere enn foregående modell... :twisted:

Jeg er ikke enig i at det bare er de dårligste skjermene som har gått ned i pris. Tidligere var det jo stort sett tver av "ukjent" merke som var i budsjettsegmentet, i dag er det jo nesten bare merkevarer i dette segmentet, og det kan jo ikke være noe tvil om at man i dag får mere bilde pr krone enn noen gang?

Jeg har ikke sittet på gjerdet og ventet uten tv... Jeg har gledet meg over den flotte bildekvaliteten på min CRT... :-D Har ofte vært hos naboen og nippet til en konjakk og nikket av høflighet over hvor fin den grå, blasse LCD-skjermen hans er.. For ikke å snakke om når fotballen raser som en komet over en turkisfarget fotballbane.. Da er jeg fornøyd når jeg glir ned i min egen godstol igjen etter å ha skrudd på min over 80kg tunge venn :twisted:
    Veldig enig i det du sier her, CRT skjermer er veldig gode fortsatt (men helst kjente merker tror jeg).

Har selv en SONY skjerm på 29" som er 7 år gammel ca., den har helt sort billedrør og når den er på så blir det sorte helt sort også. Men likevel er den klar på farger, grønt, rødt og blått f.eks. er krystallklare og ekte, og resten av fargen også såklart. Har tenkt tanken av og til på å skifte til 42" men hvorfor betale kr. 10.000-15.000 når jeg allerede har en supergod tv! Hvis jeg vil ha større tv så kan jeg jo bare sette meg litt nærmere den jeg har nå!
    Og det er jo ikke sikkert den nye har bedre bilde heller. Og når jeg er så fornøyd med bildet så gidder jeg ikke å bytte. Spiller også PS3 på den, og bildet er suverent!
    En ting til; innbrenning og etterslep er ihvertfall ett ikke-tema når det gjelder CRT tv.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •