Skal jeg velge Toshiba 37" eller Samsung 37" ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal jeg velge Toshiba 37" eller Samsung 37" ?

Det nærmer seg med stormskritt et flatskjermkjøp. Jeg har kommet frem til 2 kandidater, men håper på litt gode råd rundt disse. Håper noen kan hjelpe. Vennligst hold dere til disse modellene og ikke begynn å foreslå større eller mindre modeller eller plasma.

1. alternativ er Toshiba regza 37x3031dg
    Denne er har fått veldig bra omtale mange plasser. Angivelig fint bilde, også med digital signal via scart (Canal digital), som er det jeg kommer til å benytte. Men den har fått litt kritikk for svartnivå.
    Hardware.no - Prisguide - Samsung LE37M87BD

2. alternativ er Samsung 37M87BD.
    Dette var lenge den eneste jeg overveide, men jo mere jeg leste jo mere skeptisk ble jeg. Jeg har forstått at den kan ha litt problemer med interferens, og at den kan være litt vanskelig å stille inn til gode bilder. Kanskje noe bedre svartnivå? Hvordan er den med signaler via scart fra Canal digital.
    Hardware.no - Prisguide - Toshiba 37X3031DG

Begge disse kan jeg få til rundt 7700-7990kr.
    Hva ville dere valgt. Jeg heller nå mest for toshibaen til tross for at den blir den dyreste.

Newcomer CongO sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er egentlig litt inhabil, men tenkte jeg kunne dele mine synspunkter på dette.

Jeg har en Toshiba 47Z3030D og PS3. Denne PS3'en ble i forrige uke testet mot en Samsung 46" LCD (den dyreste slik jeg forstod det). For å si det kort og greit: Jeg er glad jeg valgte Toshiba, for her var sortnivået noe ganske annet. Dette kom også til syne da jeg fyrte opp Shooter på HD-DVD via Xbox add-on-drevet. Kunne ane konturer i mørke scener som ble helt borte ellers.

Jeg vet at dette ikke er direkte sammenlignbart med skjermene du har sett på, men kan kanskje være greit å ha i bakhodet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville helller anbefalt samsungmodellen i 40". da får du høyere kontrast og bedre sortnivå. Denne er heller ikke så alt for gale på SD signaler. koster ikke mange hundre kronene mer, men det er det helt klart verd. De testene som Toshiba modellen har gjort det bra i kan også i beste fall kalles suspekt, arrester meg om jeg tar feil...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Ville helller anbefalt samsungmodellen i 40". da får du høyere kontrast og bedre sortnivå. Denne er heller ikke så alt for gale på SD signaler. koster ikke mange hundre kronene mer, men det er det helt klart verd. De testene som Toshiba modellen har gjort det bra i kan også i beste fall kalles suspekt, arrester meg om jeg tar feil...

Det er ikke et alternativ å gå opp i størrelse. (WAF)

Det gjort en del tester av toshiba på britiske nettsider og ikke bare på lyd og bilde sin side.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er ihvertfall en grundig test av 42" versjonen. på samme side ligger det en test av Samsungen.

Final Conclusion Of Toshiba Regza 42X3030D Test

Der får samsungen totalt sett best score, men da er det også 40". hvis du ikke kan ha 40" er ikke samsung modellen ett like bra alternativ. 37X3030/3031 er nok da ett godt alternativ til prisen.

Z-modellen til Toshiba er ganske mye høyere spesifisert og kan ikke sammenlignes med noen av de.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe el-kjeder i nærheten? Snylt på de, utnytt muligheten til å sjekke skjermene, så får du ihvertfall et visst inntrykk.

Jeg tror at med litt tid og kalibrering (m. dvd), så vil du nok få et dugelig bilde fra begge skjermene. Selv har jeg kun sett Samsungen i levende live, og den imponerte meg stort med fantastiske farger. Noen vil kanskje si at det nesten er litt for mye av det gode, men heller det enn altfor lite.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, har både elkjøp og expert og elprice, men ingen av disse fører denne Toshiba-modellen. Har sett på Samsungen og den er jo fin å se på (designmessig), men jeg synes det er vanskelig å få et godt inntrykk av bildet. Jeg vet jo ikke hvordan den er stilt inn og hvilke signaler de gir.
    Det jeg har sett av samsungen i butikken synes jeg vel ikke er så veldig imponerende.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •