Skal kjøpe ny TV - trenger noen råd eller tips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe ny TV - trenger noen råd eller tips

Hei
    Skal nå kjøpe meg ny tv, men er litt usikker på hva man skal velge. TV'en skal primært brukes til film (DVD m/HDMI) og tv, men sikkert også pc og PS3 etterhvert. PC er riktignok ikke høyeste prioritet. Sitteavstand er 3-3,5 meter. Lysforhold er ikke noe tema.

Har foreløpig vurdert disse:
    Panasonic TH-42PZ80
    Samsung LE-40A558/559

Begge disse ligger i den prisklassen som er aktuell for meg. Panasonic'en ligger riktignok på 3-4000 kr mer enn Samsung'en...men jeg er litt i tvil, siden vi har kjøpt inn en Samsung LCD på jobben (LE46M87BD), som ikke akkurat imponerte meg på bildekvalitet på tv-sendinger (RiksTV), selv om film så meget bra ut.

Skal jeg heller betale litt ekstra, og gå for plasma'en til Panasonic? Eller bør man velge noe helt annet?

mvh
    Grimfist

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gå for 100% med en gang..

jeg har hatt en Lg 42pc3r, og en Panaspnic th42pz70, og ingen overbeviste meg.
    Jeg er kresen viste det seg, og kjøpte meg tilslutt en Pioneer pdp-428xd hos Netshop.no - pc data foto minne digital til 20000,- Det har jeg aldri angret på. Verdens beste plasma, uten tvil! Denne koster nå 16000,- , mens lillebror, og like god, pdp-4280xa koster 15000,-
    Men du lever på et low budget, og bør gå for Panasonics th42px80 til 8950,- hos Netshop.no - pc data foto minne digital
    Jeg har testet th42px70, og th42px7, og begge disse var gode på sd kilder.

Lykke til!

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimfist

Har foreløpig vurdert disse:
    Panasonic TH-42PZ80
    Samsung LE-40A558/559

Begge disse ligger i den prisklassen som er aktuell for meg. Panasonic'en ligger riktignok på 3-4000 kr mer enn Samsung'en...men jeg er litt i tvil, siden vi har kjøpt inn en Samsung LCD på jobben (LE46M87BD), som ikke akkurat imponerte meg på bildekvalitet på tv-sendinger (RiksTV), selv om film så meget bra ut.
    Har selv en Samsung LE46M87BD og er kjempe fornøyd med denne
    Men det er jo klart att de har fått ett elendig bilde på jobben din dersom de bare har tatt tvèn med seg fra butikken og bare satt den opp på veggen uten å ha stilt det inn og bare har de originale instillingene fra Samsung

Fikk jo nesten vondt i hodet av å se på tvèn min den første dagen jeg så på det, før jeg fikk stilt det inn skikkelig

Det er nesten så enn blir irritert når en er i en butikk og hører på en selger som legger ut om tvène de skal selge, annbefaler kunder ett tv ut i fra tvbildet som vises i butikken,

Så du bør lese litt på nettet etter tester og erfaringer fra brukere, det er vell det som blir mest reelt

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter forslaget om en Panasonic TH-42PX80E! Konge-tv! :-)

Nå får du den til 8995,- hos Elkjøp også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SUPPORT 81
    Har selv en Samsung LE46M87BD og er kjempe fornøyd med denne
    Men det er jo klart att de har fått ett elendig bilde på jobben din dersom de bare har tatt tvèn med seg fra butikken og bare satt den opp på veggen uten å ha stilt det inn og bare har de originale instillingene fra Samsung

Fikk jo nesten vondt i hodet av å se på tvèn min den første dagen jeg så på det, før jeg fikk stilt det inn skikkelig

Det er nesten så enn blir irritert når en er i en butikk og hører på en selger som legger ut om tvène de skal selge, annbefaler kunder ett tv ut i fra tvbildet som vises i butikken,

Så du bør lese litt på nettet etter tester og erfaringer fra brukere, det er vell det som blir mest reelt
    Har du noen tips til hvordan denne LE46.... bør stilles inn? På tv-sendinger synes jeg bildet blir litt "uskarpt i kantene", f.eks på mennesker og objekter. Sortnivået virker også litt slapt...f.eks når folk går med veldig mørke, eller helt svarte klær, så vises det bare som en svart "masse".

På DVD (dvi->hdmi) derimot, virker alt mye skarpere og sortnivået synes å være mye bedre.

Ang. mitt eget kjøp, så venter jeg nok til de nye Samsungene kommer i butikkene. 2 av grunnene er at jeg helst vil ha en 40 tommer (selv 40" er litt i overkant), og at LCD er litt mer strømvennlig enn plasma.

Grimfist

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cy
    Jeg støtter forslaget om en Panasonic TH-42PX80E! Konge-tv! :-)

Nå får du den til 8995,- hos Elkjøp også.

Ser de opererer med denne prisen på nett. Hva koster den i butikk? Å hva blir eventuelle fraktkostnader?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer eller Panasonic plasma, siste generasjon.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Ser de opererer med denne prisen på nett. Hva koster den i butikk? Å hva blir eventuelle fraktkostnader?
    Jeg bestillte 42PX80 i forrige uke. Var innom Elkjøp, Leangen i Trondheim, og der solgte de den for 9995. Det er ca 500-600kr dyrere i butikk enn å kjøpe fra elkjøp på internett (ink. frakt), men om du stikker innom butikk og er så heldig at du treffer på en grei ansatt kan det nok funke å prute litt. Jeg bestillte fra datakjeden for de hadde kampanjetilbud på 8750, men det har visst sluttet nå. Vet ikke om den kanskje er billigere på andre nettbutikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte jeg skulle slenge meg på denne tråden. Jeg er ute etter en 32" tv fra lefdal pga jeg får gode rabatter herfra. Er det noen modeller jeg spesielt bør se på? Kommer det snart nye modeller?

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimfist
    Har du noen tips til hvordan denne LE46.... bør stilles inn? På tv-sendinger synes jeg bildet blir litt "uskarpt i kantene", f.eks på mennesker og objekter. Sortnivået virker også litt slapt...f.eks når folk går med veldig mørke, eller helt svarte klær, så vises det bare som en svart "masse".

På DVD (dvi->hdmi) derimot, virker alt mye skarpere og sortnivået synes å være mye bedre.

Ang. mitt eget kjøp, så venter jeg nok til de nye Samsungene kommer i butikkene. 2 av grunnene er at jeg helst vil ha en 40 tommer (selv 40" er litt i overkant), og at LCD er litt mer strømvennlig enn plasma.

Grimfist
    Jeg bruker innstillinger som jeg fant her inne på forumet og er rimelig godt fornøyd med disse
    Mode: movie
    Contrast: 91
    Brightness: 47
    Sharpness: 25
    Colour: 56
    Tint: G51 R49
    Colour Tone: Warm 1
    Backlight: 4-5
    Size: Just Scan
    Digital NR: Auto
    100Hz MP: Low

Detailed settings
    Black Adjust: Low
    Dynamic Contrast: Off
    Gamma: 0
    Edge enhanceme: Off
    Colour Space: Auto
    xvYCC: Off

White Balance: 15 - 15 - 14 - 17 - 15 - 20

My colour control: 15 - 15 - 15 - 16

Setup:
    Energy Saving: Auto
    HDMI Black level: Low

Tror du vill oppleve tvèn som natt og dag i forhold til de originale innstillingene dine

Dersom du går inn her å titter litt så finner du litt bruker erfaringer og råd anngående denne tvèn
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...cd-tver-3.html

Lykke til, gjerne tilbakemelding på om hvordan du blir fornøyd med instillingene dine og om du eventuelt gjør noen forandringer/forbedringer på di innstillingene som jeg har foreslått

Mvh Supprt 81

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, Support 81....skal sende det over til gutta på kontoret.

Bestilte nettopp en PZ80, til litt over 13000. Tok et valg, etter å ha lest litt rundt på forumet her. Aner ikke når den kommer, siden nettbutikken ikke hadde den på lager enda, men neste uke engang, kanskje? Med litt flaks, så kommer vel tallerken og tuner fra CD snart også...

Grimfist

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SUPPORT 81
    Jeg bruker innstillinger som jeg fant her inne på forumet og er rimelig godt fornøyd med disse
    Mode: movie
    Contrast: 91
    Brightness: 47
    Sharpness: 25
    Colour: 56
    Tint: G51 R49
    Colour Tone: Warm 1
    Backlight: 4-5
    Size: Just Scan
    Digital NR: Auto
    100Hz MP: Low

Detailed settings
    Black Adjust: Low
    Dynamic Contrast: Off
    Gamma: 0
    Edge enhanceme: Off
    Colour Space: Auto
    xvYCC: Off

White Balance: 15 - 15 - 14 - 17 - 15 - 20

My colour control: 15 - 15 - 15 - 16

Setup:
    Energy Saving: Auto
    HDMI Black level: Low

Tror du vill oppleve tvèn som natt og dag i forhold til de originale innstillingene dine

Dersom du går inn her å titter litt så finner du litt bruker erfaringer og råd anngående denne tvèn
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...cd-tver-3.html

Lykke til, gjerne tilbakemelding på om hvordan du blir fornøyd med instillingene dine og om du eventuelt gjør noen forandringer/forbedringer på di innstillingene som jeg har foreslått

Mvh Supprt 81
    Jeg har selv en m86 som jeg har noen problemer med, og har derfor hatt en service på den. Han som utførte denne servicen sa noen om at samsung hadde gått ut med en melding til serviceverkstedene sine om at det var en feil ved Digital NR og at det derfor ikke burde brukes.
    Kan legge til en positiv ting med samsung, og det er at alle skjermer fra 40" og oppover har fri frakt eller service på stedet om det skulle være en garantisak. Det gikk til og med greit når jeg hadde kjøpt min tv fra sverige.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -arg-
    Jeg har selv en m86 som jeg har noen problemer med, og har derfor hatt en service på den. Han som utførte denne servicen sa noen om at samsung hadde gått ut med en melding til serviceverkstedene sine om at det var en feil ved Digital NR og at det derfor ikke burde brukes.
    Kan legge til en positiv ting med samsung, og det er at alle skjermer fra 40" og oppover har fri frakt eller service på stedet om det skulle være en garantisak. Det gikk til og med greit når jeg hadde kjøpt min tv fra sverige.
    Da har samsung norge vært veldig snille i ditt tilfelle, sikkert pga det du sier, at det er noe feil med en funksjon på Tven, for samsung norge rører vanligvis ikke TVer kjøpt på parallel import. Det er forresten gratis frakt på alle garantisaker, så lenge det viser seg å være garanti, skulle det ikke dekkes av garanti sitter kjøper igjen med regning på frakten i tillegg til regningen på servicegebyret.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •