Hvordan både TV og PC i samme skjerm. Tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan både TV og PC i samme skjerm. Tips?

Neida, kan ikke få begge deler med perfekt kvalitet. Vil ha likevell.
    Skal kjøpe ny skjerm til stua hvor jeg vil ha både tv-bilde og pc-bilde oppe samtidig, dvs splitte skjernmen slik at kona kan se såpe mens jeg kan surfe på nettet på samme skjerm. Er lei av å ha to skjermer i den samme stua!
    - Først, skjønner ikke det tekniske knyttet til dette. Greier ikke av spesifikasjonene å se om dette er mulig på de ulike skjermene. Hva skal jeg se etter når jeg sjekker spesifikasjoner?
    - Hvor stor bør skjermen være, holder det med 42 tommer HD-ready når jeg sitter tre meter unna når jeg vil lese nettaviser på en halv skjerm??? Eller bør skjermen være større med full HD?
    - Det er fordel med fleksibel skalering av forholdet mellom de to bildene, feks 2/3 tv og 1/3 PC. Er dette mulig på noen skjermer?
    - Så til konkrete tips. Behovet mitt har fokus på TV og særskilt fotball, kun behov for enkel PC-surfing, ingen gaming. Noen som har forslag til skjerm?
    - Har problemer med å finne info på nettet om løsningen jeg er ute etter. Noen som kan lenke til merinfo om temaet så hadde det vært fint!!!

Setter stor pris på tilbakemeldinger, er veldig usikker på dette!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare å sette inn en TV-tuner i PC'en det, så kjører du bare TV i et vindu i Windows.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers har du Picture in Picture på de aller fleste HDTV'er som gir deg et lite / halvt / kvart bilde av en annen kilde (f.eks TV) i PC-bildet.

TV-tuner vil være lettere og mer fleksibelt. Billig er det og.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det du leter etter heter PIP (picture in picture) eller bilde i bilde på norsk.

Personlig synes jeg det å lese nettsider på en halv skjerm er veldig knotete. f.eks. du har en 42" som er delt i to. bildet blir også skalert i høyden og da har du ikke mange tommene igjen til nettleser.

Mitt tips vil være å kjøpe en tv pluss en laptop.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for tips, men....

... hadde sett for meg annen løsning.
    Har Tv-kort i pcen som skal kobles opp, og kjenner til PIP.
    Jeg forstår PIP som en teknologi hvor du ved hjelp av to tunere kan se på to TV-sendinger samtidig.
    Jeg vil kombinere en tv-sending med signaler fra annen inngang (PC) på en mest mulig fleksibel måte. Ser for meg at 2/3 av skjermen brukes till TV og 1/3 til PC slik at jeg kan lese nettaviser samtidig som tv-bildene vises. Er det mulig på alle nyere skjermer å dele signaler på denne måten, eller er det spesielle betegnelser jeg må se etter?
    Og ser at 42 tommer kan bli liten, men hvor stor må skjermen være for at 1/3 av skjermen kan gi leselige nettsider???

Er dette mulig eller er ikke muligheten til å dele opp skjerm så fleksibel som jeg ønsker?

Fortsatt interessert i tilbakemeldinger!

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hørt om noen skjermer som deler skjermen slik du ønsker, det vanlige er 50/50 eller ett lite bilde en eller annen plass på skjermen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommysk
    ... hadde sett for meg annen løsning.
    Har Tv-kort i pcen som skal kobles opp, og kjenner til PIP.
    Jeg forstår PIP som en teknologi hvor du ved hjelp av to tunere kan se på to TV-sendinger samtidig.
    Jeg vil kombinere en tv-sending med signaler fra annen inngang (PC) på en mest mulig fleksibel måte. Ser for meg at 2/3 av skjermen brukes till TV og 1/3 til PC slik at jeg kan lese nettaviser samtidig som tv-bildene vises. Er det mulig på alle nyere skjermer å dele signaler på denne måten, eller er det spesielle betegnelser jeg må se etter?
    Og ser at 42 tommer kan bli liten, men hvor stor må skjermen være for at 1/3 av skjermen kan gi leselige nettsider???

Er dette mulig eller er ikke muligheten til å dele opp skjerm så fleksibel som jeg ønsker?

Fortsatt interessert i tilbakemeldinger!
    Du sier at du har TV-kort i PC'en? Da er det jo bare å vise TV-bildet i en TV-viewer applikasjon på PC'en? Jeg skjønner ikke hva du skal med PIP på TV'en når du har så mange og fleksible vinduer du bare måtte ønske deg på PC'en.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, poenget er at det er svært delt teknisk kompetanse i husstanden, kona foretrekker vanlig fjernkontroll når hun ser tv. Og det er jo litt ugreit å dele på ei mus som styrer både TV-bruk og PC-bruk, hadde vært best med to helt seperate enheter.

Men takk for alle innspill, skjønner at den løsningen jeg er ute etter blir vanskelig å få til, da blir den nest beste løsningen å bruke tv-kortet i pcen når vi trenger delt skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var egentlig dette jeg lurte mest på, også.

Jeg ser at behovet for dette ikke blir forstått. Denne instillingen har jeg vært borti før, og lurer alltid på hvorfor teknisk interesserte folk ikke krever mer av apparatene de svermer om. Hvorfor er det ikke en selvfølge at man kan dele inn skjermen nøyaktig som man vil, og legge forskjellige kilder til forskjellige deler av skjermen? Jeg vet at pc'n kan dette, men den er ikke 52", og er derfor mye mindre egnet til noe slikt enn en diger TV.
    Dette kommer, men jeg vet ikke helt hvorfor man må vente på det. Det er jo ikke akkurat vanskelig. Poenget er å ha en stor skjermflate på et sentralt sted i stua, hvor man kan vise all den visuelle informasjonen man måtte ønske, på den måten man måtte ønske. Det burde egentlig ikke hete TV lenger, for det er for begrensende.

Og, ja, jeg vet at jeg kan få dette til på 52-tommern hvis jeg kobler pc'n til, men hvorfor skal pc'en leke TV når all nødvendig elektronikk henger på veggen foran meg?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •