Innbrenning på Pana 37PV70?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innbrenning på Pana 37PV70?

Hei!

Jeg kjøpte meg Panasonic TH37PV70 i forrige uke, og er forsåvidt veldig fornøyd med det, men jeg synes bildet blir veldig fort "brent" inn.
    Jeg hadde f.eks menyen i PS3 oppe i 20 minutter, og hvis jeg da satt på helt svart skjerm, var det tydelige merker etter menyen. Det gikk vekk etter 15 minutter med snø. Testet litt mer, og det ser ikke akkurat bra ut med tanke på innbrenning. Til og med hvis jeg har menysystemet til TVen oppe i 1 minutt, vises den hvis jeg slår av menyen og ser på helt svart skjerm. Dette går jo fort vekk med litt snø, men jeg trodde ikke det skulle være så følsomt. Er dette noe som kommer til å bedres etter hvert som TVen blir brukt (etter 100-200timer), eller tror dere dette kan være en feil på akkurat denne TVen?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av håkonnn
    Hei!

Jeg kjøpte meg Panasonic TH37PV70 i forrige uke, og er forsåvidt veldig fornøyd med det, men jeg synes bildet blir veldig fort "brent" inn.
    Jeg hadde f.eks menyen i PS3 oppe i 20 minutter, og hvis jeg da satt på helt svart skjerm, var det tydelige merker etter menyen. Det gikk vekk etter 15 minutter med snø. Testet litt mer, og det ser ikke akkurat bra ut med tanke på innbrenning. Til og med hvis jeg har menysystemet til TVen oppe i 1 minutt, vises den hvis jeg slår av menyen og ser på helt svart skjerm. Dette går jo fort vekk med litt snø, men jeg trodde ikke det skulle være så følsomt. Er dette noe som kommer til å bedres etter hvert som TVen blir brukt (etter 100-200timer), eller tror dere dette kan være en feil på akkurat denne TVen?
    Tv-en er utsatt for middlertidig innbrenning de første 300 timene. Det du beskriver høres litt ekstremt ut da. Det skal da være mulig å ha et bilde på skjermen uten at det brenner seg fast. Kanskje du har fått et dårlig panel.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte akkurat samme tv for 14 dager siden fra Komplett. Har glemt ps3 på stillbilde et par ganger i 1-2 timer, men har ikke sett noen spor av innbrenning. Heller ikke av logoer på tv-kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig. Kanskje jeg bør ta kontakt med Komplett hvis det ikke bedrer seg..

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke innbrenning men "image retention" du ser. Det er ganske normalt på de fleste (alle?) plasmaskjermer. Innbrenning går ikke vekk uten videre.

Men kjør med redusert kontrastsetting den første tiden så panelet ditt får kjørt seg inn mest mulig skånsomt.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Er vel ikke innbrenning men "image retention" du ser. Det er ganske normalt på de fleste (alle?) plasmaskjermer. Innbrenning går ikke vekk uten videre.

Men kjør med redusert kontrastsetting den første tiden så panelet ditt får kjørt seg inn mest mulig skånsomt.
    Det er nok retention, men etter 1 minutt med tv menyen? Er ikke det litt voldsomt da?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Det er nok retention, men etter 1 minutt med tv menyen? Er ikke det litt voldsomt da?
    Skjer det samme på min Samsung skjerm, ikke noe å være urolig for slik jeg ser det. Jeg har ikke noe innbrent enda, og jeg spiller en del Xbox 360. Det er bare retention... Jeg ser det spesielt godt hvis jeg plutselig bytter over til hvit skjerm, etter statisk bilde over en viss tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være det ja, jeg må jo helt inntil skjermen for å se det (1/2 - 1 m avstand). Får se det an, takk for svar. Det beroliget meg litt

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dette på min 50PX70 også, den er straks et år. Ingen spor etter permanent innbrenning enda. Hadde innbrening vært aktuelt ville jeg nok sett det til nå vil jeg tro.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •